vast lopen 278

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

vast lopen 278

Bericht door highlander » 25 sep 2013, 08:25

ben momenteel aan het toeren in Andorra.
gisteren op een route bleef het beeld van de 278 plots stil staan , en eender welke knop ik duwde er gebeurde niks meer.
Dan maar de batterij even losgekoppeld terug gemonteerd en de route kon gewoon verder afgewerkt worden.
Iemand enig idee?
Hij moet het nog enkele dagen uithouden.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: vast lopen 278

Bericht door Hans Vaessen » 25 sep 2013, 10:58

Denk dat het een incidenteel foutje in kaart of route is geweest.

Eventueel kun je een hard-reset doen, maar hou er rekening mee dat je dan voorgeladen routes kwijt bent. Een hardreset is een kwestie van tijdens het aanzetten de quit-knop ingedrukt houden meen ik.

Goede reis!

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: vast lopen 278

Bericht door highlander » 25 sep 2013, 18:38

Thankx Hans,

Als ik terug thuis ben doe ik een hard reset.
Het rare is , we zijn hier met 2 278 toestellen de 1 ste had het een 50 km eerder dan de mijne.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: vast lopen 278

Bericht door Hans Vaessen » 25 sep 2013, 19:04

highlander schreef: Het rare is , we zijn hier met 2 278 toestellen de 1 ste had het een 50 km eerder dan de mijne.
Strange... Mogelijk zit er in de omgeving wat militaire activiteit. Die willen nog wel een zendertjes gebruiken die het gps-signaal 'in de war' brengen. Tegenwoordig hoor je zelden over problemen daardoor, maar de 278 werkt nog met een meer 'traditionele' chipset. Uit/aanzetten zou dan voldoende moeten zijn.

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: vast lopen 278

Bericht door highlander » 26 sep 2013, 07:22

Aan uit zetten lukte niet, alles zat geblokkeerd.
Maar tot hiertoe, hebben we het niet meer voorgehad.
Militairen hebben we hier wel al wat gezien in de buurt, zou dus wel kunnen.

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: vast lopen 278

Bericht door Borretje » 26 sep 2013, 19:31

Shared gebruik van frequenties zou niet mogen leiden tot interferentie. De banden L1 en L2 (grofweg 1,2 en 1,5 GHz) zijn bestemd voor Radionavigatie via Satelliet en hebben een shared civiel/militair gebruik. Het is aan de nationale Civiele en Militaire Freq Beheer org.'s om eea zo in te zetten dat shared gebruik, tot ieders tevredenheid, mogelijk is..... Het kan dus zijn dat nationale organisaties toegewezen freq's voor bepaalde zaken inzetten die in de lijn van de door ITU en ESA zouden kunnen vallen maar dat echt niet zijn. Je kan voor detail informatie eens kijken wat het nationale frequentie plan van het land van toepassing hierover zegt. Het kan ook zijn dat een "militair" zijn freq verkeerd in zijn apparatuur heeft gezet en onbewust zaken loopt te frustreren. Ik ben in NL al eens een eenheid tegen gekomen die de Veluwe dicht drukte vwb mobiel telefoon verkeer" :-).

Dit alles ter info,... we zijn geen alleen gebruikers van de ether meer, de spectrum ruimte is erg krap,.... heeel erg krap. Een draadloze verbinding is tegenwoordig een bijna vanzelfsprekendheid,.... maar.....

Gr

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: vast lopen 278

Bericht door highlander » 19 okt 2013, 11:17

Blijft bizar, daarna niks probleem meer gehad.
278 werkt terug perfect.
Ben ééns benieuwd voor de opvolger van de 660.

Plaats reactie