kit-trike

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: kit-trike

Bericht door cooper » 17 dec 2014, 21:30

Road Warrior schreef:Ik vindt het erg mooi: het laat het karakter van de motor in takt. Het blijft nu een echte goldwing (met vier wielen) ipv een enorme driewieler die op een goldwing lijkt.
Jammer voor de personen waarvoor dit de enige mogelijkheid is om te blijven "motorrijden" maar ik vind het hondslelijk.
Is gewoon een moto met zijwieltjes, en daarom toch maar liever een echte trike. Zo lijk je nog niet echt terug kinds te worden. :D
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Re: kit-trike

Bericht door Goldwingpoes » 17 dec 2014, 21:56

Alle mensen zijn niet zo rijk als Cooper :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Is wel een goedkoop middel om toch nog van je wing te genieten :wink: :wink: :wink:

Josse
Don't dream your life ....Live your dreams !

Gebruikersavatar
Road Warrior
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 mei 2014, 18:12
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Turnhout

Re: kit-trike

Bericht door Road Warrior » 19 dec 2014, 20:06

Ik weet niet waar het gerucht vandaan komt maar deze kit maakt een trike van de wing en zijn geen extra zijwieltjes. :o :cry:
Het lijkt moeilijk; maar het is niet makkelijk!

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: kit-trike

Bericht door cooper » 19 dec 2014, 20:34

Road Warrior schreef:Ik weet niet waar het gerucht vandaan komt maar deze kit maakt een quad van de wing en zijn geen extra zijwieltjes. :o :cry:
Drie is trike,vier is quad 8) zij het dan wel in een niet alledaagse configuratie. :wink:

Lijkt moeilijk maar is best wel gemakkelijk. :lol:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: kit-trike

Bericht door frank's » 31 dec 2014, 08:45

Er zijn genoeg mensen die gen lid meer konden blijven bij de goldwingclub omdat ze noodgedwongen hun wing moesten wegdoen wegens gezondheid.
Voor een aantal had dit een uitkomst geweest en je hoeft er niet de Staatsloterij voor hebben gewonnen.
Als ik ooit vanwege mijn rug niet meer gewoon kan rijden op de wing zet ik deze eronder of ik het nou mooi vind of niet, maar rijden zal ik! :D
Frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

GeertK9
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2014, 22:03
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Zonhoven België

Re: kit-trike

Bericht door GeertK9 » 20 mar 2015, 23:41

De kit-trike is verkocht!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: kit-trike

Bericht door RonalT » 12 apr 2015, 21:28

En weer iemand die gelukkig kan blijven motorrijden.

En zoals altijd, "over smaak valt niet te twisten". Wat de ene mooi vind, vindt de ander niet mooi of zelfs spuuglelijk. En ik ben het helemaal met Patrick eens. Maar wat telt het zwaarste .....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Bob Merckx
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 mei 2013, 00:03
Type Goldwing: GL1500

Re: kit-trike

Bericht door Bob Merckx » 04 jul 2016, 22:58

hé, Road Warrior, zo had ik het nog niet bekeken ! Ja, ik rijd nu een dik jaar rond met die "wieltjes" aan mijn 27 jaar oude 1500, en ben er dik tevreden over. Ik heb ingeboet aan comfort: door de drie wielen veert de moto harder :shock: . En het vroegere intuïtieve en moeiteloze sturen in de bochten heeft plaats gemaakt voor "werken" :( , maar anderzijds krijg ik er voor mijn kleine gestalte (1,63) en mijn leeftijd (65) meer zekerheid en veiligheid voor in de plaats, én .... ik zit veel relaxter op de moto = minder snel last van de rug :D :lol: .
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: kit-trike

Bericht door Bugje » 08 jul 2016, 22:11

Een Trike zoals hierboven beschreven, heeft als voordeel geen APK keuring.
Mijn Lehman trike heeft een autokenteken en boven de 400 kg APK plichtig :x

Over smaak valt niet te twisten, de een vind een EML of Lehman mooi de andere een Kit-trike.
En wat ik over de kit-trike gehoord heb is dat hij volgens de regelgeving een motor met zijwielen is en geen Trike.
En omdat het originele achterwiel intact blijft en voor de aandrijving zorgt hoeft hij geen aanpassing op kenteken.

De trike-kit word gemonteerd zoals de trekhaak gemonteerd is, op dezelfde punten.
Hij is ook nog eens goed te monteren en te demonteren.
Dat het dan een Goldwing met zijwielen is daar zou ik mij niet aan storen, kijk naar de voordelen :D

De vering van de trike-kit is torsievering, daar is niets aan Bij te stellen, ik hoorde van een Kit-trike rijder dat in een snelle bocht (rotonde)
De wielen zover in veren tot de bandjes de spatborden raken, of het aan zijn rijstijl ligt weet ik niet.

Ik denk dat het grote voordeel van een Kit-trike is dat als je al een gw 1500 of 1800 hebt en toe bent aan een trike dit een mooie oplossing kan zijn.
Heb je nog geen Goldwing en wil je Goldwing trike dan ligt een "echte" (oeps) meer voor de hand.

Groetjes Rob
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

Bob Merckx
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 mei 2013, 00:03
Type Goldwing: GL1500

Re: kit-trike

Bericht door Bob Merckx » 14 sep 2016, 15:33

Néééé, J&M Wings in België bestaat niet meer: verhuisd naar Florida, een tijdje van daaruit gewerkt, maar dan volledig gestopt. Hebben ook NOOIT "KitTrike" verkocht, wel een vergelijkbaar systeem met bijna dezelfde naam uit Amerika, + ook het LegUp LandinGear uit Amerika. "KitTrike" (let op de exacte letters) komt uit Portugal, maar is zeker even goed. Velen vinden het door de vormgeving van de spatbordjes zelfs mooier. Het wordt in België ingevoerd door de 2-persoons-firma ERGOMOT in Zandhoven (Antwerpse Kempen). Mijn systeem werd aangekocht en gemonteerd voor 4000€. Pas op! Het is héél anders motorrijden: het is trike-rijden, maar je krijgt er wel heel wat zekerheid voor in de plaats als je niet zo groot bent en wat ouder wordt.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: kit-trike

Bericht door cooper » 14 sep 2016, 20:50

Bob Merckx schreef:...Het wordt in België ingevoerd door de 2-persoons-firma ERGOMOT in Zandhoven...
Ondertussen overgenomen, na de ziekte van Frederick en Paul, nu is het een 1-persoons-firma. :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Bob Merckx
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 mei 2013, 00:03
Type Goldwing: GL1500

Re: kit-trike

Bericht door Bob Merckx » 14 sep 2016, 21:44

bedankt voor de tip, Cooper ( !! jaja, nu weet ik wie je bent!) Kan ik je eens mailen over 10-duims Mini-wielen?
Afbeelding

Bob Merckx
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 mei 2013, 00:03
Type Goldwing: GL1500

Re: kit-trike

Bericht door Bob Merckx » 14 sep 2016, 21:59

Bugje, met deze zin zit je op het verkeerde spoor: ......... "De vering van de trike-kit is torsievering, daar is niets aan Bij te stellen, ik hoorde van een Kit-trike rijder dat in een snelle bocht (rotonde) de wielen zover in veren tot de bandjes de spatborden raken, of het aan zijn rijstijl ligt weet ik niet." ........ Deze zijwielophanging heeft wél degelijk een afregeling. In ons Belgenlandje moet je die bijstellen tot de motor op rechte weg zo weinig mogelijk naar rechts trekt (door het afhellende wegdek). Door beide wielen meer of minder druk te geven bepaal je hoeveel de motor in bochten overhelt, helemaal wegnemen kan niet: ieder voertuig "helt" in een bocht, zelfs een F1 ! En als je de zijwielen te hard laat drukken verlies je tractie op je motorachterwiel. Trouwens, mét zijwielen moet je de luchtvering achter hoger zetten dan je vroeger gewend was. En neen, de banden horen de spatbordjes NIET te raken in een bocht: dat kan zijn omdat de vering van dat wiel te weinig "drukt", dus het wieltje lager moet afgesteld worden, maar zoals bij mij was het nodig om tussen de bevestiging van de spatbordjes busjes te monteren zodat deze een cm hoger kwamen te staan: probleem opgelost. Nu kan het soms nog eens gebeuren dat ze raken bij het schuin kruisen van een diepe straatgoot. En neen, aan de rijstijl ligt het niet (mag het niet liggen).

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: kit-trike

Bericht door cooper » 14 sep 2016, 22:51

Bob Merckx schreef:bedankt voor de tip, Cooper ( !! jaja, nu weet ik wie je bent!) Kan ik je eens mailen over 10-duims Mini-wielen?
Afbeelding
Geen probleem mateke. :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Bob Merckx
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 mei 2013, 00:03
Type Goldwing: GL1500

Re: kit-trike

Bericht door Bob Merckx » 15 sep 2016, 19:43

hoi Cooper ! Hoe wisselen we ons email of GSM-nr uit? Via dit forum? Of kan ik dit ergens bij "gegevens" vinden?

Plaats reactie