Leuk zo'n EML trike, en toen?
-
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
- Type Goldwing: overig
- Locatie: "Sjpaubik International Airport"
Leuk zo'n EML trike, en toen?
Yep, ben in het gelukkige bezit van een EML GL1500 trike en ben daar zeer tevreden over, alleen mis ik gedegen informatie over de achtertrein.
Ondertussen al heel wat boeken en CD'roms binnen gehengeld van GL1500 maar van het achterliggende EML-gebeuren verkeer ik nog steeds in het ongewisse. Het probleem: mijn EML Wing ligt achter mooi laag op de weg, hetgeen ik eigenlijk niet verkeerd vind. Doe ik daarentegen bijv. eens flink wat boodschapjes en pleur m'n koffer vol - daar is het ding immers voor -, of heb iemand achterop zitten raakt de trekhaak steeds aan de grond bij die tegenwoordige vermaledijde verkeersdrempels. Op een of andere manier schijn je de achtervering te kunnen aanpassen (EML geeft overigens niet thuis), ik zie andere EML Trikes immers achter hoger liggen ............... de vraag is hoe, met de luchtvering red ik het in ieder geval niet?!?
Heren Trikers, alvast mijn dank, beter nog, heeft iemand van jullie misschien gedegen informatie over de EML aanbouw met alle tips en trucs dienaangaande?
Ondertussen al heel wat boeken en CD'roms binnen gehengeld van GL1500 maar van het achterliggende EML-gebeuren verkeer ik nog steeds in het ongewisse. Het probleem: mijn EML Wing ligt achter mooi laag op de weg, hetgeen ik eigenlijk niet verkeerd vind. Doe ik daarentegen bijv. eens flink wat boodschapjes en pleur m'n koffer vol - daar is het ding immers voor -, of heb iemand achterop zitten raakt de trekhaak steeds aan de grond bij die tegenwoordige vermaledijde verkeersdrempels. Op een of andere manier schijn je de achtervering te kunnen aanpassen (EML geeft overigens niet thuis), ik zie andere EML Trikes immers achter hoger liggen ............... de vraag is hoe, met de luchtvering red ik het in ieder geval niet?!?
Heren Trikers, alvast mijn dank, beter nog, heeft iemand van jullie misschien gedegen informatie over de EML aanbouw met alle tips en trucs dienaangaande?
Laatst gewijzigd door ScrewLoose op 04 apr 2012, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
WingGroetsels,
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
- lord of the wing
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
- Type Goldwing: GL1500
Re: Leuk zo'n EML trike, en toen?
Zal morgen eens kijken welke druk ik er op heb staan, tweede punt als het goed is heb je achter ook schoks van EML erop zitten, deze zouden een stelschroef moeten
hebben waardoor je deze harder of wat slapper kan laten veren zoja uit proberen wat het beste is, verder zou je ook een keer nieuwe olie er in kunnen laten doen en
kan mischien Vincent wing house je verder helpen of Antoon.
hebben waardoor je deze harder of wat slapper kan laten veren zoja uit proberen wat het beste is, verder zou je ook een keer nieuwe olie er in kunnen laten doen en
kan mischien Vincent wing house je verder helpen of Antoon.
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE
KGAAI ENNIE WEE
-
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
- Type Goldwing: overig
- Locatie: "Sjpaubik International Airport"
Re: Leuk zo'n EML trike, en toen?
Thanx Peter alvast, en dan nog iets ............. het piept en het kraakt achterin! Onder mijn bescheiden Wingers-kont mag een Wing dat natuurlijk nooit en te nimmer doen, weet je daar toevallig ook iets op of moet ik nou 'ns echt naar de veren-boer?!?lord of the wing schreef:Zal morgen eens kijken welke druk ik er op heb staan, tweede punt als het goed is heb je achter ook schoks van EML erop zitten, deze zouden een stelschroef moeten
hebben waardoor je deze harder of wat slapper kan laten veren zoja uit proberen wat het beste is, verder zou je ook een keer nieuwe olie er in kunnen laten doen en
kan mischien Vincent wing house je verder helpen of Antoon.
WingGroetsels,
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
- lord of the wing
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
- Type Goldwing: GL1500
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Leuk zo'n EML trike, en toen?
heb niet echt iets kunnen vinden.. alleen dat deze veering progressief is... dus met een sleutel te verzetten... succes!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
- Type Goldwing: overig
- Locatie: "Sjpaubik International Airport"
Re: Leuk zo'n EML trike, en toen?
Ik heb EML ondertussen nogmaals gemaild en hoop dit keer op respons dezes.
@ Peter, helaas heb ik mijn klapjap gisteren niet meer gebruikt, ik zal het vanavond dus nog maar eens proberen.
@ Harm, bedankt voor je getrooste moeite, ik ben er echter heilig van overtuigd dat het probleem zal worden opgelost!
@ Peter, helaas heb ik mijn klapjap gisteren niet meer gebruikt, ik zal het vanavond dus nog maar eens proberen.
@ Harm, bedankt voor je getrooste moeite, ik ben er echter heilig van overtuigd dat het probleem zal worden opgelost!
WingGroetsels,
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 22:16
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Escharen (Noord-Brabant)
Re: Leuk zo'n EML trike, en toen?
Hallo,
Dat piepen doet die van mij ook als ik rechts de bocht iets te scherp neem.
Dus laat je het even horen als je er een oplossing voor hebt want dat is erg vervelend, mensen denken steeds dat ik gierend roor de bocht ga,
maar dat is niet zo met 30 km op de teller.
Groetjes Gerard (Kroontje)
Dat piepen doet die van mij ook als ik rechts de bocht iets te scherp neem.
Dus laat je het even horen als je er een oplossing voor hebt want dat is erg vervelend, mensen denken steeds dat ik gierend roor de bocht ga,
maar dat is niet zo met 30 km op de teller.
Groetjes Gerard (Kroontje)
Mooi rood is niet lelijk.
Ik heb 3 wensen gekregen, 2 heb ik er al verspild en de 3e is mijn wing.
Ik heb 3 wensen gekregen, 2 heb ik er al verspild en de 3e is mijn wing.
-
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
- Type Goldwing: overig
- Locatie: "Sjpaubik International Airport"
Re: Leuk zo'n EML trike, en toen?
Hee Gerard,
Het gepiep en gesteun van de achtertrein treed bij mij eigenlijk meer op wanneer ik een oprit, verkeersdrempel of hobbel neem. Dus ook als je met ietwat "trots" je stoomketel parkeert naast een vol terras!
Gisteravond heb ik dienaangaande contact gehad met Peter (Lord Of the Wing) en deze kende het probleem uit eigen ervaring. De oplossing is volgens Peter eigenlijk heel simpel en dit had ikzelf wellicht ook nog kunnen ontdekken, vóór ik echter ga sleutelen acht ik informatie/ervaring van derden belangrijk, het probleem kan immers ook van dien aard zijn dat er specialisten aan te pas moeten komen.
Nu dan: zeker je machine d.m.v. oprijblokken (dus 1 onder je voorwiel en de ander onder een van de achterwielen) of zet het beestje in z'n achteruit.
Plaats een garagekrik op een gedegen manier onder de swingarm, draai de wielbouten los, krik het zaakje omhoog en verwijder het achterwiel. Vervolgens blaas je alles schoon met een compressor - kortom verwijder alle vuil en aanslag - en een doek of borstel zal hierbij waarschijnlijk ook niet verkeerd zijn. Vervolgens het zaakje inspuiten met siliconenspray, een bus spray met tuitje is hierbij overigens aan te raden daar je hiermee in alle hoeken en gaten komt en de zaak niet onnodig bekliederd. Als je wiel gedemonteerd is kun je ook de instelling van de achtervering naar behoefte verstellen middels de ronde draaiknopjes op de shocks, de shocks zijn nu immers toegankelijk. Vervolgens het zaakje demonteren en de andere kant op dezelfde manier onder handen nemen. Peter raadde me overigens aan de achterwielen met een momentsleutel te laten natrekken bij een bandenboer, de alu-velgen schijnen nogal gevoelig te zijn.
PS, naar gelang het type/bouwjaar zou je de volgende instelling van de vering kunnen overwegen, draaiknop helemaal naar links en vervolgens drie volle omwentelingen naar rechts. Dit geldt voor zowel de achtervering als de schommelvork. In mijn geval is de trike omgebouwd in 1996 en bezit dus nog het oude type schommelvork, deze heeft 2 halfrond gebogen buizen nét onder het voorspatbord ter hoogte van de puntbak.
Alvast succes en een "piepvrij" Wing-jaar toegewenst!
Het gepiep en gesteun van de achtertrein treed bij mij eigenlijk meer op wanneer ik een oprit, verkeersdrempel of hobbel neem. Dus ook als je met ietwat "trots" je stoomketel parkeert naast een vol terras!
Gisteravond heb ik dienaangaande contact gehad met Peter (Lord Of the Wing) en deze kende het probleem uit eigen ervaring. De oplossing is volgens Peter eigenlijk heel simpel en dit had ikzelf wellicht ook nog kunnen ontdekken, vóór ik echter ga sleutelen acht ik informatie/ervaring van derden belangrijk, het probleem kan immers ook van dien aard zijn dat er specialisten aan te pas moeten komen.
Nu dan: zeker je machine d.m.v. oprijblokken (dus 1 onder je voorwiel en de ander onder een van de achterwielen) of zet het beestje in z'n achteruit.
Plaats een garagekrik op een gedegen manier onder de swingarm, draai de wielbouten los, krik het zaakje omhoog en verwijder het achterwiel. Vervolgens blaas je alles schoon met een compressor - kortom verwijder alle vuil en aanslag - en een doek of borstel zal hierbij waarschijnlijk ook niet verkeerd zijn. Vervolgens het zaakje inspuiten met siliconenspray, een bus spray met tuitje is hierbij overigens aan te raden daar je hiermee in alle hoeken en gaten komt en de zaak niet onnodig bekliederd. Als je wiel gedemonteerd is kun je ook de instelling van de achtervering naar behoefte verstellen middels de ronde draaiknopjes op de shocks, de shocks zijn nu immers toegankelijk. Vervolgens het zaakje demonteren en de andere kant op dezelfde manier onder handen nemen. Peter raadde me overigens aan de achterwielen met een momentsleutel te laten natrekken bij een bandenboer, de alu-velgen schijnen nogal gevoelig te zijn.
PS, naar gelang het type/bouwjaar zou je de volgende instelling van de vering kunnen overwegen, draaiknop helemaal naar links en vervolgens drie volle omwentelingen naar rechts. Dit geldt voor zowel de achtervering als de schommelvork. In mijn geval is de trike omgebouwd in 1996 en bezit dus nog het oude type schommelvork, deze heeft 2 halfrond gebogen buizen nét onder het voorspatbord ter hoogte van de puntbak.
Alvast succes en een "piepvrij" Wing-jaar toegewenst!
WingGroetsels,
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
- Robin
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Goes, Zeeland
Re: Leuk zo'n EML trike, en toen?
Succes met je project!
Aluminium velgen kun je het beste met 110Nm vastzetten.
Groeten, Robin
Aluminium velgen kun je het beste met 110Nm vastzetten.
Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"
- lord of the wing
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
- Type Goldwing: GL1500
Re: Leuk zo'n EML trike, en toen?
HEB NIET GEZEGD OP BLOKKEN ZETTEN MAAR LEG EEN PAAR STENEN ERVOOR EN ACHTER op blokken zetten is te linkScrewLoose schreef:Hee Gerard,
Het gepiep en gesteun van de achtertrein treed bij mij eigenlijk meer op wanneer ik een oprit, verkeersdrempel of hobbel neem. Dus ook als je met ietwat "trots" je stoomketel parkeert naast een vol terras!
Gisteravond heb ik dienaangaande contact gehad met Peter (Lord Of the Wing) en deze kende het probleem uit eigen ervaring. De oplossing is volgens Peter eigenlijk heel simpel en dit had ikzelf wellicht ook nog kunnen ontdekken, vóór ik echter ga sleutelen acht ik informatie/ervaring van derden belangrijk, het probleem kan immers ook van dien aard zijn dat er specialisten aan te pas moeten komen.
Nu dan: zeker je machine d.m.v. oprijblokken (dus 1 onder je voorwiel en de ander onder een van de achterwielen) of zet het beestje in z'n achteruit.
Plaats een garagekrik op een gedegen manier onder de swingarm, draai de wielbouten los, krik het zaakje omhoog en verwijder het achterwiel. Vervolgens blaas je alles schoon met een compressor - kortom verwijder alle vuil en aanslag - en een doek of borstel zal hierbij waarschijnlijk ook niet verkeerd zijn. Vervolgens het zaakje inspuiten met siliconenspray, een bus spray met tuitje is hierbij overigens aan te raden daar je hiermee in alle hoeken en gaten komt en de zaak niet onnodig bekliederd. Als je wiel gedemonteerd is kun je ook de instelling van de achtervering naar behoefte verstellen middels de ronde draaiknopjes op de shocks, de shocks zijn nu immers toegankelijk. Vervolgens het zaakje demonteren en de andere kant op dezelfde manier onder handen nemen. Peter raadde me overigens aan de achterwielen met een momentsleutel te laten natrekken bij een bandenboer, de alu-velgen schijnen nogal gevoelig te zijn.
PS, naar gelang het type/bouwjaar zou je de volgende instelling van de vering kunnen overwegen, draaiknop helemaal naar links en vervolgens drie volle omwentelingen naar rechts. Dit geldt voor zowel de achtervering als de schommelvork. In mijn geval is de trike omgebouwd in 1996 en bezit dus nog het oude type schommelvork, deze heeft 2 halfrond gebogen buizen nét onder het voorspatbord ter hoogte van de puntbak.
Alvast succes en een "piepvrij" Wing-jaar toegewenst!
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE
KGAAI ENNIE WEE
-
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
- Type Goldwing: overig
- Locatie: "Sjpaubik International Airport"
Re: Leuk zo'n EML trike, en toen?
Daarom schreef ik ook ZEKEREN met OPRIJBLOKKEN! Oké benamingen verschillen nogal, maar ik bedoelde in ieder geval wielstop, wielkeg, wielblok of hoe je het ook noemen wilt ..........lord of the wing schreef: HEB NIET GEZEGD OP BLOKKEN ZETTEN MAAR LEG EEN PAAR STENEN ERVOOR EN ACHTER op blokken zetten is te link
WingGroetsels,
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten