verlengen dissel ezs

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

verlengen dissel ezs

Bericht door Borretje » 16 mar 2012, 23:48

Forummers,

Ik ben in het gelukkige bezit van een EZS DPGL aanhanger in orginele staat, wil nu echter de dissel verlengen zodat ik een "disselbak" kan maken voor een koelbox.
Is er een lezer op 't forum die dit al eens gedaan heeft? of iemand een andere optie heeft? (behalve een andere aanhanger kopen).
Als aanvulling op t volume van de aanhanger komt er op t rek een soft transportbox te liggen waar de lichte materialen in komen te liggen. (+ max 270ltr! :D )

Cheers,
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: verlengen dissel ezs

Bericht door Henkie de ledman » 18 mar 2012, 08:50

heb ik ook gedaan..
je kan het op 2 manieren doen..

of een hele nieuwe trekstang.. of een overzet buis die je vast bout.. of lassen..

gr henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: verlengen dissel ezs

Bericht door Borretje » 16 mei 2012, 15:17

Henk,

Ik heb besloten om voor de lasoptie te gaan. een goed passende overzet buis was ff niet te vinden.
Ondertussen is het tussen stuk er "ingebraaien" en zit er wat kleur op. Gaan nu voor de afwerking en dan is tie klaar
voor de eerste grote tocht naar Fryslân,...

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Re: verlengen dissel ezs

Bericht door ronnieD » 17 mei 2012, 11:03

het lijkt mij geen goed idee om er een stuk tussen te lassen--het blijven zwakke plekken!--er is voor mij maar 1 optie,een buis erin of er overheen met een ruime overlap--er komen best wel krachten op te staan,meer dan je denkt--het zou toch lullig zijn als jij rechts af gaat en je aanhanger rechtdoor--gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

peter

Re: verlengen dissel ezs

Bericht door peter » 17 mei 2012, 18:07

ronnieD schreef:het lijkt mij geen goed idee om er een stuk tussen te lassen--het blijven zwakke plekken!--er is voor mij maar 1 optie,een buis erin of er overheen met een ruime overlap--er komen best wel krachten op te staan,meer dan je denkt--het zou toch lullig zijn als jij rechts af gaat en je aanhanger rechtdoor--gr.Ronald
Aha dus hier hang jij uit :lol: :lol: We dachten dat jij vandaag ook meereed vanuit Volkel naar Maasbree maar na jou berichten te hebben teruggelezen bleek dat dus niet zo te zijn :? En wij maar wachten op jou :lol: :lol:

Effe ontopic,

Ik heb mijn dissel ook verlengd met een stuk ertussen maar heb er wel 2 overlappende stukken plaat (ik heb vierkante buis) overheen gelast. Hij heeft inmiddels al een paar stevige ritten achter de rug en niks te zien van scheuren o.i.d.
Dus ertussen lassen en daaroverheen een extra stuk ijzer vast lassen.

peter

Re: verlengen dissel ezs

Bericht door peter » 17 mei 2012, 18:25

ronnieD schreef:het lijkt mij geen goed idee om er een stuk tussen te lassen--het blijven zwakke plekken!--er is voor mij maar 1 optie,een buis erin of er overheen met een ruime overlap--er komen best wel krachten op te staan,meer dan je denkt--het zou toch lullig zijn als jij rechts af gaat en je aanhanger rechtdoor--gr.Ronald
Aha dus hier hang jij uit :lol: :lol: We dachten dat jij vandaag ook meereed vanuit Volkel naar Maasbree maar na jou berichten te hebben teruggelezen bleek dat dus niet zo te zijn :? En wij maar wachten op jou :lol: :lol:

Effe ontopic,

Ik heb mijn dissel ook verlengd met een stuk ertussen maar heb er wel 2 overlappende stukken plaat (ik heb vierkante buis) overheen gelast. Hij heeft inmiddels al een paar stevige ritten achter de rug en niks te zien van scheuren o.i.d.
Dus ertussen lassen en daaroverheen een extra stuk ijzer vast lassen.

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Re: verlengen dissel ezs

Bericht door ronnieD » 17 mei 2012, 21:58

peter schreef:
ronnieD schreef:het lijkt mij geen goed idee om er een stuk tussen te lassen--het blijven zwakke plekken!--er is voor mij maar 1 optie,een buis erin of er overheen met een ruime overlap--er komen best wel krachten op te staan,meer dan je denkt--het zou toch lullig zijn als jij rechts af gaat en je aanhanger rechtdoor--gr.Ronald
Aha dus hier hang jij uit :lol: :lol: We dachten dat jij vandaag ook meereed vanuit Volkel naar Maasbree maar na jou berichten te hebben teruggelezen bleek dat dus niet zo te zijn :? En wij maar wachten op jou :lol: :lol:

Effe ontopic,

Ik heb mijn dissel ook verlengd met een stuk ertussen maar heb er wel 2 overlappende stukken plaat (ik heb vierkante buis) overheen gelast. Hij heeft inmiddels al een paar stevige ritten achter de rug en niks te zien van scheuren o.i.d.
Dus ertussen lassen en daaroverheen een extra stuk ijzer vast lassen.

ik had jou een mailtje gestuurd dat ik niet meeging :cry: --mijn gezondheid laat het ff niet toe--ben wel hard aan het oefenen met de moto (km maken)zodat ik over 14 dagen gewoon bij kan zijn en met een groep durft en kan rijden.--gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

peter

Re: verlengen dissel ezs

Bericht door peter » 19 mei 2012, 08:20

ronnieD schreef: ik had jou een mailtje gestuurd dat ik niet meeging :cry: --mijn gezondheid laat het ff niet toe--ben wel hard aan het oefenen met de moto (km maken)zodat ik over 14 dagen gewoon bij kan zijn en met een groep durft en kan rijden.--gr.Ronald
Ach ...is me vast even ontschoten, iets met Korsakov of zo. :lol:

Ik hoop dat je gezondheid weer helemaal op peil is om straks in het noorden van het land weer op jacht te gaan naar het grote wild. :D

Plaats reactie