koppeling aanhanger ?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: koppeling aanhanger ?

Bericht door Stephan » 13 feb 2012, 21:11

Dat ligt voornamelijk aan de soepelheid van je rechterpols :lol:

Stephan :lol:
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: koppeling aanhanger ?

Bericht door ScrewLoose » 14 feb 2012, 12:14

Robin schreef:ScrewLoose bedoelde weer de bandjes van de motor volgens mij...
Yep, ik zou me immers kunnen voorstellen dat wanneer het draaien van de koppeling/kogel optimaal verloopt er ook minder kracht wordt uitgeoefend op het trekkende voertuig tijdens het maken van bochten etc.. "Domme vraag" in kwestie was dus eigenlijk meer uit technische nieuwsgierigheid. :wink:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: koppeling aanhanger ?

Bericht door Henkie de ledman » 18 feb 2012, 08:35

Ik rij al een jaartje of 20 met een aanhanger door europa.. zonder draai gedeelte..ik ben er mee de bergen in geweest , haarspeltbochten, krulspeltbochten noem maar op.. en het gaat allemaal prima , MAAR je moet wel je snelheid in de gaten houden
ook met een draaikoppeling, je bandenspanning op orde van de motor en aanhanger.
Wel scheelt vind ik.. wat voor soort aanahangerbandjes je heb. Ik heb altijd brede wielen met noppen, ik heb bij BB brede wielen gehaald met een plat loopvlak met profiel.. maar die zoeken als een gek in een vrachtautospoor op de rijksweg
Dus gelijk er weer onderuit gegooit en noppen banden eronder 8 inch.
Mijn aanhanger zit altijd propvol.. want de Senseo gaat ook mee.. Hij weegt altijd te zwaar.. hahaa maar met gepaste snelheid en wat zeker niet vergeten mag worden het juist beladen gaat het altijd goed.
Banden slijtage ??? nee eigenlijk niet..
ik heb totaal ongeveer 1000 liter, 700 liter aanhanger en 300 bagagebak.. als ik de bagagebak vol gooi dan gaat hij slingeren bij 110
dus de zware spullen altijd onderin.. dan kan ik in frankrijk lekker door tuffen..

gr,. henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Plaats reactie