trikes 2013 rijbewijs A

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dutchtriker
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2011, 08:25
Type Goldwing: overig

trikes 2013 rijbewijs A

Bericht door dutchtriker » 02 feb 2012, 21:18

Er komen inderdaad nieuwe regels voor het rijbewijs als gevolg van de derde Europese rijbewijsrichtlijn. Deze nieuwe regels worden waarschijnlijk per 19 januari 2013 van kracht. Vanaf de datum waarop de nieuwe regels gaan gelden, is voor het besturen van een driewielig motorrijtuig (niet zijnde een bromfiets) het rijbewijs A nodig. Afhankelijk van de zwaarte van de gemotoriseerde driewieler wordt dat rijbewijs A1 (gemotoriseerde driewielers met een maximumvermogen van 15 kW) of A (gemotoriseerde driewielers met een vermogen van meer dan 15 kW).

Hierbij is echter de afspraak gemaakt dat voor de rijbewijzen die voor die datum zijn gehaald de oude regels blijven gelden. Dat betekent dat als een persoon het voertuig op dit moment met een B-rijbewijs mag besturen, hij dit ook mag blijven doen nadat de nieuwe regels van kracht zijn geworden.
Bron Ministerie van Infrastructuur en Milieu

Dutchtriker Bill
http://www.dutchtriker.com

Gebruikersavatar
lord of the wing
Berichten: 308
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
Type Goldwing: GL1500

Re: trikes 2013 rijbewijs A

Bericht door lord of the wing » 02 feb 2012, 22:09

Bedankt voor de info mocht je nog meer te weten komen laat het hier weten alvast bedankt.
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE

Gebruikersavatar
wingmuis
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2008, 18:47
Locatie: somewhere in the Netherlands

Re: trikes 2013 rijbewijs A

Bericht door wingmuis » 26 mar 2012, 17:26

En wat als de eigenaar niet de daadwerkelijke bestuurder is?
Ik heb een A rijbewijs en rij een GL 15000, mijn vrouw heeft geen A rijbewijs maar rijdt nu al ongeveer anderhalf jaar een Goldwingtrike waarvan ik de officiele eigenaar ben.
Wat zijn dan de gevolgen na 19-01-2013?

Wingmuis
Er zijn 2 soorten motorrijders,
degene die al gevallen zijn en zij die gaan vallen.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: trikes 2013 rijbewijs A

Bericht door japie de cipier » 26 mar 2012, 18:51

Daar veranderd dus niets aan, het gaat niet over de voertuigen maar over het rijbewijs, ze zal dus in lengte van dagen met de trike kunnen blijven rijden en een ieder straks met alleen A dus ook.
Maar ik ben wel nieuwsgierig hoe de buitenlandse agent gaat reageren als je met dit soort problemen komt aanzetten, mag je wel of niet door met een trike en B rijbewijs
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Plaats reactie