Hulp bij kopen van een trike

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
moukay
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 feb 2009, 11:39
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Maastricht

Hulp bij kopen van een trike

Bericht door moukay » 17 okt 2011, 15:51

Hallo Beste wingers

Wij willen een Goldwing trike of F6C trike kopen waar moeten we opletten
Graag tips of raad als je er een weet te koop te staan horen we dat ook graag
Hoe verzeker je hem als auto of als motor net als de wegen belasting auto of motor

Onze dank is nu al groot voor alle tips


Groetjes
Moukay
LIFE IS SHORT JUST WING IT!

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door harmdeboer » 17 okt 2011, 17:10

ff uit mijn dikke duim verzekeren doe je aan de hand van wat het is indien er een auto kenteken op zit... Of motor... Maar ik hoor het graag indien i het fout mocht hebben...

Overige punten...
Kijk naar het type en aan die motor gerelateerde punten.

Kijk of er speling op de wielen zitten en hoe hij zijn lijn houd met het rijden.
Het al dan niet pluimen uit de uitlaat.

Olie netjes koelvloeistof netjes...

Enz....

Succes met de aanschaf!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door ScrewLoose » 24 okt 2011, 12:00

Zo Caspar, de proefrit lijkt - ondanks het "bloemkolen zweten"- dus goed te zijn bevallen! Verder hebben we eigenlijk al heel wat besproken en ik kan daar eigenlijk weinig meer aan toe voegen. Daar je echter nog al eens aan te overkant van de grote plas lijkt te verwijlen zou ik je willen waarschuwen voor de aanschaf van een Amerikaanse trike. De meeste trikes in Amerika worden gebouwd door de fa. California Sidecar, sinds een paar jaar mag je hiermee helaas niet de weg op in Europa, je komt er dus nergens mee door de keuring! De Canadese Lehman trike daarentegen is weer wél toegestaan, persoonlijk vind ik dit een van de mooiste uitvoeringen. Zoals ik reeds vertelde is de aankoop van mijn trike destijds gepaard gegaan met een behoorlijke portie geluk, in Nederland zijn de beestjes over het algemeen helaas te duur in aanschaf, ongeacht leeftijd of kilometrage. Toentertijd spitte ik dan ook veel op Engelse sites, over het algemeen vind je hier mooi spul voor een redelijke prijs, ook de Valkyrie. Indien je onder google-afbeeldingen "English Goldwing of Valkyrie trike" intypt kom je al een heel eind, met een beetje googlen zit je binnen een mum van tijd ook op Britse tweedehands sites waar aardig wat trike's worden aangeboden.
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel, veel succes met jullie zoektocht en ik hoop jullie snel te zien met jullie nieuwe troetelbeest! :wink:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
moukay
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 feb 2009, 11:39
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Maastricht

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door moukay » 27 okt 2011, 18:19

Bedankt voor jullie reactie's
wij gaan goed zoeken

Groetjes

Moukay(caspar)
LIFE IS SHORT JUST WING IT!

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door WingMan84 » 28 okt 2011, 09:06

BB heeft nog een hele mooie staan.... 8) 8)

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door ScrewLoose » 31 okt 2011, 15:37

Zoiets misschien? :P

Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door RonalT » 31 okt 2011, 20:45

Dit moet wel een heel unieke Goldwing zijn geweest.
UNIEK, Honda GL1500 V6 trike
uit de omschrijving van Jack's Customs......
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
moukay
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 feb 2009, 11:39
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Maastricht

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door moukay » 01 nov 2011, 09:46

bedankt

maar helaas verkocht blijf aub mee kijken alle tips zijn welkom

moukay
LIFE IS SHORT JUST WING IT!

Gebruikersavatar
wing67
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:36
Locatie: maaseik

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door wing67 » 01 nov 2011, 19:52

ScrewLoose schreef: Daar je echter nog al eens aan te overkant van de grote plas lijkt te verwijlen zou ik je willen waarschuwen voor de aanschaf van een Amerikaanse trike. De meeste trikes in Amerika worden gebouwd door de fa. California Sidecar, sinds een paar jaar mag je hiermee helaas niet de weg op in Europa, je komt er dus nergens mee door de keuring! :
Vind ik een zeer vreemde uitspraak :!: , deze is dan wel geregistreerd in belgenlandje, en heb nergens problemen mee voor m in te schrijven, te verzekeren, wegenbelasting te betalen, en stil te zwijgen, ........ mee op de baan te komen, en ik ben toch niet de enige met een CSC trike...... :wink:

Afbeelding

Of ik heb je "uiting" hierover misbegrepen, ben ook maar een mens héé...... :lol:
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door ScrewLoose » 02 nov 2011, 09:46

wing67 schreef: Vind ik een zeer vreemde uitspraak :!: , deze is dan wel geregistreerd in belgenlandje, en heb nergens problemen mee voor m in te schrijven, te verzekeren, wegenbelasting te betalen, en stil te zwijgen, ........ mee op de baan te komen, en ik ben toch niet de enige met een CSC trike...... :wink:

Of ik heb je "uiting" hierover misbegrepen, ben ook maar een mens héé...... :lol:
Chips, ik loop blijkbaar achter! :oops:
Mijn uitspraak was gebaseerd op berichten van mede-Wingers welke alweer een poos geleden een CSC Cobra wensten te laten bouwen bij fa. Uslar (trike-bouwer Duitsland).Fa. Uslar gaf destijds aan dat dit niet meer mogelijk was i.v.m. nieuwe Europese regels, achteraf bleek Uslar zelf niet goed op de hoogte te zijn. Dat laatste heb ik dus gemist daar ik mijn zoektocht destijds gestaakt heb ............... :oops: :oops: :oops:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door WingMan84 » 02 nov 2011, 17:42

Deze is toch best mooi, goed hij kost een paar knaken, maar dan heje wel wat 8) 8) http://www.goldwing.nl/renswoude/detail.php?tovid=170" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
moukay
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 feb 2009, 11:39
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Maastricht

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door moukay » 13 nov 2011, 11:17

NA het goed zoeken en nog niks gevonden,zitten we nu te denken om er zelf een te laten ombouwen heeft daar iemand adressen of tips voor

Mijn dank is wederom groot

Moukay
LIFE IS SHORT JUST WING IT!

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door meisterjager59 » 13 nov 2011, 13:25

Neem eens contact op met Ger (GLParts), daar lag laatst documentatie over de bouw/ombouw.
Niet geschoten is altijd mis 8) :lol:
grtz harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door nico72 » 13 nov 2011, 20:05

meisterjager59 schreef:Neem eens contact op met Ger (GLParts), daar lag laatst documentatie over de bouw/ombouw.
Niet geschoten is altijd mis 8) :lol:
grtz harry
en schieten daar weet harry wel meer van :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Hulp bij kopen van een trike

Bericht door ScrewLoose » 14 nov 2011, 16:56

moukay schreef:NA het goed zoeken en nog niks gevonden,zitten we nu te denken om er zelf een te laten ombouwen heeft daar iemand adressen of tips voor

Mijn dank is wederom groot

Moukay
Pascal, hier ben ik ook naar op zoek geweest, ik denk dat je echter helemaal in shock raakt als je de prijzen hoort van een trike-kit + de bijkomende ombouwkosten! Daarnaast dien je natuurlijk ook nog eens op zoek te gaan naar een mooie Wing, alles bij elkaar ben je uiteindelijk vele malen duurder uit dan wanneer je een 2'e hands koopt! :evil:
Hd Service Venlo bouwt bijvoorbeeld ook Wings om naar trike, informeer maar eens bij hen naar de prijzen van alleen al de trike-kit. :?

Tijdens mijn zoektocht ben ik overigens deze nog tegen gekomen bij Motoport Hengelo, ik weet echter niet of het beestje nog te koop staat. Maandag gesloten, anders had ik natuurlijk ff voor jullie gebeld. :wink:
Anders ................., nogmaals geduld oefenen, vroeg of laat wordt ook jullie droom verwezenlijkt! :D

PS, heb de mijne afgelopen vrijdag nog uitgelaten in de Eifel samen met zwagerlief op zijn Pan 1300. 'S avonds had ik echter het gevoel alsof ik de hele dag een rodeo-stier had proberen zadelmak te maken. :shock: Miljaar man, ig leep bouw kroomer es quasimodo, mer 't waor waal de mujte waërd!!! :lol:

Edit: Ach ja, de opbouw van een Wing-Trike verloopt overigens ongeveer Zo! :mrgreen:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Plaats reactie