Voor mijn part rijd iemand 200 met zijn aanhanger.. dat moet iedereen zelf weten.. de vraag was over uitbalanceren.. toch..
je kan je aanhanger recht opkrikken dat de wieltjes vrijhangen probeer bij een banden zaak wat plaklood te regelen.
Laat het wieltje licht draaien en laat hem uitlopen het zwaarste punt komt beneden te hangen als het wieltje stilhangt
dan zeg maar gaan uitvogelen met dat plaklood bijv 5 gr. aan de boven kant plakken dan weer draaien en kijken waar het lood uitkomt
Als dat lood gelijk weer beneden komt te hangen is het te veel..
komt het lood weer boven waar je het geplakt heb is het te weinig.. Komt het lood aan de zijkant dan is het goed.. zo moet je het een beetje rommelen.
gr henk
uitbalanceren van aanhangerwielen
- Henkie de ledman
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2644
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: zwijndrecht (nl)
Re: uitbalanceren van aanhangerwielen
Voor LED dingen kon je mij mailen.
发件人= henk
发件人= henk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 mei 2018, 20:49
- Type Goldwing: GL1500
Re: uitbalanceren van aanhangerwielen
Ik heb net de bandjes van mijn EZS aanhanger vervangen met bandjes van trailerplus 16.5x6.5-8 6pr 73M (max 130km/h) €26 per stuk ex btw
Gewoon ouderwets statische balanceren is ruim voldoende en je kan het zelf eenvoudig doen het balanceer apparaat kost bij HBM ongeveer €40.- en je kan je motorbanden er ook mee balanceren.
Gewoon ouderwets statische balanceren is ruim voldoende en je kan het zelf eenvoudig doen het balanceer apparaat kost bij HBM ongeveer €40.- en je kan je motorbanden er ook mee balanceren.
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: uitbalanceren van aanhangerwielen
Ik heb laatst ook nieuwe 8 inch bandjes op m’n aanhanger laten monteren maar er zit wat hoogteslag in de beide bandjes zelf. Hierdoor heb ik nu wat trilling zo rond de 90 km/uur. Nog terug geweest en men heeft ze er af gehaald en weer opnieuw opgezet en kreeg te horen dat al die kleine bandjes dit hebben….. Hoop dat dit komt door de opslag bij de banden firma en dat het eruit is na een flinke rit zoals ook de platte kant er meestal wel uit is na langdurig stilstaan. Waren overigens geen goedkope bandjes.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: uitbalanceren van aanhangerwielen
Het irritante trillen/hobbelen van de aanhanger bleef aanhouden. Het verhaal dat deze bandjes niet gebalanceerd hoeven/kunnen worden ging er bij mij niet in. Ik heb dmv een zeer licht rond draaiend 60mm wieltje van een skeeler (die perfect in het as gat paste) de bandjes op de ouderwetse manier gebalanceerd. Het zwaarste punt zakt altijd naar beneden en dan met plaklood zorgen dat het wiel na het draaien op elk willekeurig punt tot stilstand komt. Er zat overigens een enorm verschil in de twee wielen kwa gewicht aan lood. Nu absoluut geen trilling meer in de aanhanger. Ook een tweede aanhanger op deze manier gedaan en nu ook perfect. Snelheden tot 140kmh geen probleem.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)