Trike Ombouwset
1 uur geleden nog face too face met rdw zitten praten en er is wel degelijk mogelijkheid
maar ik maak er geen woord meer over vuil
dit is het laatste wat ik er over zeg
en ik probeer het zelf ook niet want............. vind het niet rijden een trike
maar niets let jou om met de nieuwe 7-11-2007 intrepetaties import een goudmijn aan te boren
toedeloe en sucses
Wimpie
maar ik maak er geen woord meer over vuil
dit is het laatste wat ik er over zeg
en ik probeer het zelf ook niet want............. vind het niet rijden een trike
maar niets let jou om met de nieuwe 7-11-2007 intrepetaties import een goudmijn aan te boren
toedeloe en sucses
Wimpie
groet,n uut Drenthe
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Wat kan niet?goldwing25 schreef:Nee Wimpie ons niet nee en met ons nog 3 gezinnen vandaar
Volgens het voertuigreglement, artikel 3.4.6 sub 1 moeten
en daarin klik je op link en kijk dan eens bij artikel 3.1.1.2Motorfietsen die in gebruik worden genomen na 31 oktober 1995, moeten voor wat betreft afmetingen en massa's voldoen aan het bepaalde in richtlijn 93/93/EEG.
Daar zie je dat bromfietsen 1.00 meter breed mogen zijn en overige voertuigen ..... 2,00 meter (volgens mij horen motorfietsen daar ook bij)
Ga met deze informatie nog eens praten bij de RDW!
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
- Locatie: Groningen
-
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
- Locatie: Groningen
Hebben jullie er wel eens aan gedacht dat een trike misschien niet onder de motoren valt?
Artikel 1.1
ao. motorfiets: motorrijtuig op twee wielen, met of zonder zijspanwagen, alsmede een motorrijtuig op drie asymmetrisch geplaatste wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van meer dan 45 km/h of uitgerust met een verbrandingsmotor met een cylinderinhoud van meer dan 50 cm3, niet zijnde ...............
q. driewielig motorrijtuig: motorrijtuig op drie symmetrisch geplaatste wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van meer dan 45 km/h of uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van meer dan 50 cm3, niet zijnde ..........
Afdeling 5. Driewielige motorrijtuigen
Artikel 5.5.6
1.
Driewielige motorrijtuigen die in gebruik zijn genomen na 31 oktober 1997 mogen:
a.
niet langer zijn dan 4,00 m;
b.
niet breder zijn dan 2,00 m;
c.
niet hoger zijn dan 2,50 m.
2.
Driewielige motorrijtuigen die in gebruik zijn genomen voor 1 november 1997 mogen:
a.
niet langer zijn dan 12,00 m;
b.
niet breder zijn dan 2,55 m;
c.
niet hoger zijn dan 4,00 m.
Artikel 1.1
ao. motorfiets: motorrijtuig op twee wielen, met of zonder zijspanwagen, alsmede een motorrijtuig op drie asymmetrisch geplaatste wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van meer dan 45 km/h of uitgerust met een verbrandingsmotor met een cylinderinhoud van meer dan 50 cm3, niet zijnde ...............
q. driewielig motorrijtuig: motorrijtuig op drie symmetrisch geplaatste wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van meer dan 45 km/h of uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van meer dan 50 cm3, niet zijnde ..........
Afdeling 5. Driewielige motorrijtuigen
Artikel 5.5.6
1.
Driewielige motorrijtuigen die in gebruik zijn genomen na 31 oktober 1997 mogen:
a.
niet langer zijn dan 4,00 m;
b.
niet breder zijn dan 2,00 m;
c.
niet hoger zijn dan 2,50 m.
2.
Driewielige motorrijtuigen die in gebruik zijn genomen voor 1 november 1997 mogen:
a.
niet langer zijn dan 12,00 m;
b.
niet breder zijn dan 2,55 m;
c.
niet hoger zijn dan 4,00 m.
-
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
- Locatie: Groningen
Dank je Gerbet.
Onze eerste eigen kweek die definitief Nederlands kampioen is geworden is iets waar we inderdaad erg trots op zijn, Internationaal kampioen word ze ook wel maar dat duurt iets langer.
Ik heb nog iets gevonden over de definitie trike.
Dat je een helm moet dragen is trouwens nieuw voor me
(statusbepaling)
Zowel de trike als de "lichte" quad worden aangemerkt als driewielig motorrijtuig. Zie onderstaande definitie wat onder lichte vierwielers moet worden begrepen. Cruciaal hierin is het netto maximum motorvermogen van ten hoogste 15 kW. Dit heeft tot gevolg dat de "zware" quads met een motorvermogen van meer dan 15 kW niet als driewielige motorrijtuigen maar als personenauto's moeten worden gezien.
Let wel: voor de trike zijn geen limieten gesteld ten aanzien van de ledige massa en het motorvermogen.
Deze groep blijft te allen tijde een driewielig motorrijtuig, tenzij het kentekenbewijs anders bepaald.
Artikel 1.1.onderdeel q van het VTR
Driewielig motorrijtuig: motorrijtuig op drie symmetrisch geplaatste wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van meer dan 45 km/h of uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van meer dan 50 cm3, niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid, een landbouw- of bosbouwtrekker of een gehandicaptenvoertuig;
Onder driewielig motorrijtuig wordt mede verstaan een vierwielig motorrijtuig met een motor met een netto maximum vermogen van ten hoogste 15 kW en met een ledige massa van ten hoogste 400 kg of 550 kg voor voertuigen, gebruikt in het goederenvervoer, exclusief de massa van de batterijen in elektrische voertuigen, niet zijnde een vierwielig motorrijtuig als bedoeld in onderdeel m.
RVV 1990 (plaats op de weg en helmdraagplicht)
Bestuurders van deze trikes en quads volgen de rijbaan. Bestuurders en passagiers van de trike of lichte quad dragen een helm. Beide uitvoeringen worden immers aangemerkt als driewielige motorvoertuigen.
Let wel, voor de zware trike met bijvoorbeeld de VWmotor, geldt eveneens de helmdraagplicht ondanks het feit dat voor deze voertuigen een "personenauto" kentekenbewijs is afgegeven. Voor de toepassing van de bepalingen van het RVV 1990 blijven deze voertuigen driewielige motorvoertuigen.
Uitgezonderd van de helmdraagplicht zijn alle trikes en lichte quads welke zijn voorzien van bevestigingspunten conform richtlijn 97/24/EG en autogordels.
Onze eerste eigen kweek die definitief Nederlands kampioen is geworden is iets waar we inderdaad erg trots op zijn, Internationaal kampioen word ze ook wel maar dat duurt iets langer.
Ik heb nog iets gevonden over de definitie trike.
Dat je een helm moet dragen is trouwens nieuw voor me
(statusbepaling)
Zowel de trike als de "lichte" quad worden aangemerkt als driewielig motorrijtuig. Zie onderstaande definitie wat onder lichte vierwielers moet worden begrepen. Cruciaal hierin is het netto maximum motorvermogen van ten hoogste 15 kW. Dit heeft tot gevolg dat de "zware" quads met een motorvermogen van meer dan 15 kW niet als driewielige motorrijtuigen maar als personenauto's moeten worden gezien.
Let wel: voor de trike zijn geen limieten gesteld ten aanzien van de ledige massa en het motorvermogen.
Deze groep blijft te allen tijde een driewielig motorrijtuig, tenzij het kentekenbewijs anders bepaald.
Artikel 1.1.onderdeel q van het VTR
Driewielig motorrijtuig: motorrijtuig op drie symmetrisch geplaatste wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van meer dan 45 km/h of uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van meer dan 50 cm3, niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid, een landbouw- of bosbouwtrekker of een gehandicaptenvoertuig;
Onder driewielig motorrijtuig wordt mede verstaan een vierwielig motorrijtuig met een motor met een netto maximum vermogen van ten hoogste 15 kW en met een ledige massa van ten hoogste 400 kg of 550 kg voor voertuigen, gebruikt in het goederenvervoer, exclusief de massa van de batterijen in elektrische voertuigen, niet zijnde een vierwielig motorrijtuig als bedoeld in onderdeel m.
RVV 1990 (plaats op de weg en helmdraagplicht)
Bestuurders van deze trikes en quads volgen de rijbaan. Bestuurders en passagiers van de trike of lichte quad dragen een helm. Beide uitvoeringen worden immers aangemerkt als driewielige motorvoertuigen.
Let wel, voor de zware trike met bijvoorbeeld de VWmotor, geldt eveneens de helmdraagplicht ondanks het feit dat voor deze voertuigen een "personenauto" kentekenbewijs is afgegeven. Voor de toepassing van de bepalingen van het RVV 1990 blijven deze voertuigen driewielige motorvoertuigen.
Uitgezonderd van de helmdraagplicht zijn alle trikes en lichte quads welke zijn voorzien van bevestigingspunten conform richtlijn 97/24/EG en autogordels.
Volgens Remco Winkelhuis van EML sidecars & trikes uit Neede, is er een Europese richtlijn van toepassing voor goedkeuring van Trikes en Zijspannen. Indien goedgekeurd in 1 EU land, is deze goedkeuring ook van toepassing voor elk ander land.
Volgens deze richtlijn zijn de EML trikes (Goldwing & Harley) in alle landen goedgekeurd. De CSC trike (California Sidecar) uit Amerika die door Fuchs in Duitsland wordt ingevoerd, is te breed volgens de Europese richtlijnen. Waarschijnlijk heeft Fuchs tot 1-1-2008 geluk gehad door zijn langjarig contacten met de plaatselijke TUV, omdat hij al jarenlang GoldWings importeerd vanuit Amerika.
De richtlijn wordt door de verschillende keuringsinstanties in de EU landen deels anders uitgevoerd. Sommige landen zijn zeer streng en andere niet. Tot voor kort was het b.v. niet mogelijk een uit Amerika geimporteerde Goldwing in Nederland rechtstreeks te laten keuren en werd deze daarom via de zogenaamde U bocht contructie eerst in Belgie of Duitsland via een bevriende dealer of nevenvestiging in die landen toegelaten om daarna naar Nederland te importeren door de welbekende importeurs in Nederland. Als het voertuig al eens geregistreerd was binnen de EU is de keuring anders dan wanneer het voertuig buiten de EU vandaan komt.
Ondertussen zijn de Keurings eisen in Nederland soepeler, terwijl ze schijnbaar in Duitsland en Belgie strenger aan het worden zijn. Dus voor degenen die nog steeds een CSC trike willen, eventueel de achterdeur via Belgie. Of een complete SCS trike kopen in Belgie met toelating of de motor importeren naar Belgie, trike aan laten bouwen en weer importeren naar Nederland (heeft wel eventuele BPM consequenties.)
Volgens deze richtlijn zijn de EML trikes (Goldwing & Harley) in alle landen goedgekeurd. De CSC trike (California Sidecar) uit Amerika die door Fuchs in Duitsland wordt ingevoerd, is te breed volgens de Europese richtlijnen. Waarschijnlijk heeft Fuchs tot 1-1-2008 geluk gehad door zijn langjarig contacten met de plaatselijke TUV, omdat hij al jarenlang GoldWings importeerd vanuit Amerika.
De richtlijn wordt door de verschillende keuringsinstanties in de EU landen deels anders uitgevoerd. Sommige landen zijn zeer streng en andere niet. Tot voor kort was het b.v. niet mogelijk een uit Amerika geimporteerde Goldwing in Nederland rechtstreeks te laten keuren en werd deze daarom via de zogenaamde U bocht contructie eerst in Belgie of Duitsland via een bevriende dealer of nevenvestiging in die landen toegelaten om daarna naar Nederland te importeren door de welbekende importeurs in Nederland. Als het voertuig al eens geregistreerd was binnen de EU is de keuring anders dan wanneer het voertuig buiten de EU vandaan komt.
Ondertussen zijn de Keurings eisen in Nederland soepeler, terwijl ze schijnbaar in Duitsland en Belgie strenger aan het worden zijn. Dus voor degenen die nog steeds een CSC trike willen, eventueel de achterdeur via Belgie. Of een complete SCS trike kopen in Belgie met toelating of de motor importeren naar Belgie, trike aan laten bouwen en weer importeren naar Nederland (heeft wel eventuele BPM consequenties.)
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
bedankt voor deze informatie
Dit is de trike die wij dus willen!! De Californische Cobratrike!Wingnut schreef:Volgens Remco Winkelhuis van EML sidecars & trikes uit Neede, is er een Europese richtlijn van toepassing voor goedkeuring van Trikes en Zijspannen. Indien goedgekeurd in 1 EU land, is deze goedkeuring ook van toepassing voor elk ander land.
Volgens deze richtlijn zijn de EML trikes (Goldwing & Harley) in alle landen goedgekeurd. De CSC trike (California Sidecar) uit Amerika die door Fuchs in Duitsland wordt ingevoerd, is te breed volgens de Europese richtlijnen. Waarschijnlijk heeft Fuchs tot 1-1-2008 geluk gehad door zijn langjarig contacten met de plaatselijke TUV, omdat hij al jarenlang GoldWings importeerd vanuit Amerika.
De richtlijn wordt door de verschillende keuringsinstanties in de EU landen deels anders uitgevoerd. Sommige landen zijn zeer streng en andere niet. Tot voor kort was het b.v. niet mogelijk een uit Amerika geimporteerde Goldwing in Nederland rechtstreeks te laten keuren en werd deze daarom via de zogenaamde U bocht contructie eerst in Belgie of Duitsland via een bevriende dealer of nevenvestiging in die landen toegelaten om daarna naar Nederland te importeren door de welbekende importeurs in Nederland. Als het voertuig al eens geregistreerd was binnen de EU is de keuring anders dan wanneer het voertuig buiten de EU vandaan komt.
Ondertussen zijn de Keurings eisen in Nederland soepeler, terwijl ze schijnbaar in Duitsland en Belgie strenger aan het worden zijn. Dus voor degenen die nog steeds een CSC trike willen, eventueel de achterdeur via Belgie. Of een complete SCS trike kopen in Belgie met toelating of de motor importeren naar Belgie, trike aan laten bouwen en weer importeren naar Nederland (heeft wel eventuele BPM consequenties.)
Moeten wij toch mettertijd die achterdeur in België zien te vinden!!
Bedankt namens Cor en Lenie
-
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
- Locatie: belgie/vilvoorde
er bestaat geen enkele trike waar je geen helm moet opzetten daar er geen enkele constructeur gekeurde gordeeeeeels op zijn trike heeft
al wat je ziet van gordels op een trike is eigenbouw dus zonder keuring
denk er maar eens over na wat bij een ongeval in fout en je had geen helm op
in belgie zijn er wwwwweinig problemen met het inschrijven van trike als je een beetje geduld hebt en de weg een klein beetje weet
heb zelf een goldwing 1800 omgebouwd naar een champion trike
de motor kwam zelfs uit duitsland en heb de kit uit amerika laten overkomen
groetjes jo trike
al wat je ziet van gordels op een trike is eigenbouw dus zonder keuring
denk er maar eens over na wat bij een ongeval in fout en je had geen helm op
in belgie zijn er wwwwweinig problemen met het inschrijven van trike als je een beetje geduld hebt en de weg een klein beetje weet
heb zelf een goldwing 1800 omgebouwd naar een champion trike
de motor kwam zelfs uit duitsland en heb de kit uit amerika laten overkomen
groetjes jo trike
Even van de site van een trike verkoper geplukt.
Wat is een Trike?
Een Trike is een driewielig motorvoertuig dat meestal is voorzien van een VW- motor. Trike's vallen dan ook onder de Nederlandse wet voor auto's. Dat betekent dat je er alleen mee mag rijden indien je in het bezit bent van het autorijbewijs B.
Dit is voor velen nog wel eens de vraag want je hebt het gevoel dat je op een motor zit en toch mag je zo'n ding met het autorijbewijs besturen.
Maar Nederland zou Nederland niet zijn als ze toch weer aparte regels erbij verzinnen voor een extreem voertuig als dit. Vanaf 1 jan. 2002 is het dan ook verplicht om op een Trike een gordel te dragen. Is de Trike niet voorzien van autogordels dan ben je weer verplicht om een helm te dragen.
Gelukkig voor u want onze Trike's zijn allemaal voorzien goedgekeurde gordels dus hoeft u in Nederland geen helm op.In andere landen is dat weer verschillend zo erg dat de politie het soms zelf niet meer weet.Bijv.in belgiê daar moet je wel een helm op en ook nog de gordel dragen wanneer die erop zitten.Dus houd altijd rekening daarmee wanneer u van plan bent om over de grenzen te gaan met een Trike.
RVV1990 artikel 60
Voor de Goldwing trike, deze heeft geen zitplaats maar een zadel en ook niet de juiste mogelijkheden voor de bevestigingspunten van de gordel.
Dus wel een helm.
Groeten Pierre
Wat is een Trike?
Een Trike is een driewielig motorvoertuig dat meestal is voorzien van een VW- motor. Trike's vallen dan ook onder de Nederlandse wet voor auto's. Dat betekent dat je er alleen mee mag rijden indien je in het bezit bent van het autorijbewijs B.
Dit is voor velen nog wel eens de vraag want je hebt het gevoel dat je op een motor zit en toch mag je zo'n ding met het autorijbewijs besturen.
Maar Nederland zou Nederland niet zijn als ze toch weer aparte regels erbij verzinnen voor een extreem voertuig als dit. Vanaf 1 jan. 2002 is het dan ook verplicht om op een Trike een gordel te dragen. Is de Trike niet voorzien van autogordels dan ben je weer verplicht om een helm te dragen.
Gelukkig voor u want onze Trike's zijn allemaal voorzien goedgekeurde gordels dus hoeft u in Nederland geen helm op.In andere landen is dat weer verschillend zo erg dat de politie het soms zelf niet meer weet.Bijv.in belgiê daar moet je wel een helm op en ook nog de gordel dragen wanneer die erop zitten.Dus houd altijd rekening daarmee wanneer u van plan bent om over de grenzen te gaan met een Trike.
RVV1990 artikel 60
Voor de Goldwing trike, deze heeft geen zitplaats maar een zadel en ook niet de juiste mogelijkheden voor de bevestigingspunten van de gordel.
Dus wel een helm.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast