Re: rood eraf en zwart erop.
Geplaatst: 04 mar 2017, 21:04
Vet vrij maken met was-benzine..dat kan niet blijft vettig in was-benzine zit was.
Een goede koud-ontvetter is beter anders desnoods st.Mark.
Spuitdruk is afhankelijk van opening spuitnippel in de spuit, opening 1.2 (meeste gebruikt) 2.2 bar het is belangrijk dat de compressor genoeg lucht brengt.
De liters lucht bij hobby compressors is de aangezogen lucht, bij professionele compressors hebben ze het over de werk liters dus de lucht die hij uit blaast.
Daar zit veel verschil in. bij te weinig liters lucht krijg je het nooit netjes.
2 componenten lak spuit je nat,in nat. minimale temp 20 graden.
De verdunner verhouding bij 2 k lak word bepaald door de opening spuitnippel.
Bij polyester mag je niet door de gelcoat heen schuren, of als er reparaties aan het polyester zijn geweest moet de toplaag hersteld worden.
De toplaag moet "dicht" zijn anders krijg je later blaasjes in de lak, een goede primer daarvoor Innotec Spot Primer.
En wat erg belangrijk is polyester mag niet zoals een auto na het spuiten in de spuitcabine warmgestookt worden om uit te harden, dan komen de vuildeeltjes die zich in de polyester bevinden naar boven. Dit zie je naar een aantal maanden als scheurtjes/sterretjes in de lak.
Suc6.
Gr Rob.
Een goede koud-ontvetter is beter anders desnoods st.Mark.
Spuitdruk is afhankelijk van opening spuitnippel in de spuit, opening 1.2 (meeste gebruikt) 2.2 bar het is belangrijk dat de compressor genoeg lucht brengt.
De liters lucht bij hobby compressors is de aangezogen lucht, bij professionele compressors hebben ze het over de werk liters dus de lucht die hij uit blaast.
Daar zit veel verschil in. bij te weinig liters lucht krijg je het nooit netjes.
2 componenten lak spuit je nat,in nat. minimale temp 20 graden.
De verdunner verhouding bij 2 k lak word bepaald door de opening spuitnippel.
Bij polyester mag je niet door de gelcoat heen schuren, of als er reparaties aan het polyester zijn geweest moet de toplaag hersteld worden.
De toplaag moet "dicht" zijn anders krijg je later blaasjes in de lak, een goede primer daarvoor Innotec Spot Primer.
En wat erg belangrijk is polyester mag niet zoals een auto na het spuiten in de spuitcabine warmgestookt worden om uit te harden, dan komen de vuildeeltjes die zich in de polyester bevinden naar boven. Dit zie je naar een aantal maanden als scheurtjes/sterretjes in de lak.
Suc6.
Gr Rob.