rood eraf en zwart erop.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
peter

rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 09 jun 2011, 17:41

Vandaag de aanhanger eens leeg gemaakt, morgen even schuren en dan zwart maken. Zal nog wel wat voor en na foto's posten van mijn brodel werk. Ben absoluut geen spuiter maar ik ga het gewoon proberen. Had trouwens gehoord dat je met een rode aanhanger niet eens friesland binnenkomt.

1egoldwing

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door 1egoldwing » 09 jun 2011, 18:38

peter

het spuiten van je aanhanger hoeft toch niet al te duur te kosten

want voor aanhanger heb je eigenlijk ik ben ook op zoek

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 09 jun 2011, 19:40

Inderdaad hoeft niet duur te zijn. Ik heb een zelfde kleur zwart gekocht in de betere verfzaak en een paar blaadjes schuurpapier. Daarna naar de Praxis voor een verfspuit (32€) en morgen beginnen met schuren en zo hier en daar wat dicht plamuren. Het gaat erom dat hij zwart wordt een rode kar achter die zwarte motor vindt ik geen porum. Liever slecht zwart als verkeerd rood :lol: Alles bij elkaar incl verfspuit ben ik nu tegen de 75€ kwijt. resultaat mag bewondert worden bij de 11stedentocht. :mrgreen:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door RonalT » 09 jun 2011, 20:13

aspie schreef: Ik heb een verfspuit. resultaat mag bewondert worden bij de 11stedentocht. :mrgreen:
Dat zullen we doen .....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Peter wiegers

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door Peter wiegers » 09 jun 2011, 21:04

aspie schreef:
Liever slecht zwart als verkeerd rood
Je kan inplaats van te spuiten er ook twee antennes opzetten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Heb je toch nog een rode met twee antennes :lol: :lol: :lol:

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 09 jun 2011, 23:04

2 antennes????? ik heb een verrassing voor je; Er is een complete cb met antenne onderweg vanuit de US. Het wordt dus een zwarte met 2 antennes :lol: :lol:

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door director » 10 jun 2011, 08:28

Ben benieuwd naar het resultaat, ik ken nog iemand die heeft een witte motor met een zwarter aanhanger :shock: . Misschien mag je zijn motor dan ook wel zwart spuiten of zijn aanhanger wit :lol: .
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 10 jun 2011, 10:21

Dan moet zijn aanhangertje wit worden want anders moeten we zijn haar ook nog verven :lol: :lol:

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 10 jun 2011, 15:35

Vanmorgen een begin gemaakt door alle lampjes en andere troep van de kar te schroeven. Daarna even flink schuren en alles schoonmaken. Daarna alles afgeplakt. Verf klaar gemaakt en maar eens een proefstukje gespoten op een plaat kunststof. Ging redelijk met de praxisspuit en dat geeft de burger moet :D
In het begin viel het nog niet mee om het een beetje gelijkmatig erop te krijgen maar na een beetje pielen met de stelschroefjes op de spuit ging het al een stuk beter. Eerst was alles zo strak als een spiegel maar na veel klooien toch het sinaasappel effect erin kunnen krijgen :mrgreen:
Natuurlijk had ik de deur van de garage open staan en moeder natuur vond het nodig om een flinke windvlaag met een bak stof voor me mee te nemen :( Datstof lande natuurlijk op de deksel en dat zie behoorlijk in het zwart. Nou ja.... straks gewoon flink poetsen en dan over een zandweg heen rijden om het nodige stof op te pakken. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door japie de cipier » 10 jun 2011, 17:48

Ziet er vorlopig al gelikt uit, gewoon iets dikker spuiten en dan het sinasappel effect er uit poetsen, doen ze bij de spuiterij ook een iets dikkere laag en dan polijsten, geweldig glad [1200 schuurpapier nat]
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 10 jun 2011, 18:54

Ach jaap het is maar een aanhangertje en als je 100 km/u rijdt zie je er geen zak van, in het donker ook niet :lol: :lol:

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door japie de cipier » 10 jun 2011, 19:03

aspie schreef:Ach jaap het is maar een aanhangertje en als je 100 km/u rijdt zie je er geen zak van, in het donker ook niet :lol: :lol:
dat heb je als je ouder word, het hangt er maar aan en eigenlijk zie je de zak ook niet meer [bierbuikje] :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En toch ken ik je zo niet ook jij houd van het beste dat je zelf kan doen.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door G.winger » 10 jun 2011, 20:56

hou ist het met de spuitnevel, ik zie dat je de auto ver weg heb gezet.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

olaf goes
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 jul 2009, 23:46
Locatie: utrecht

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door olaf goes » 10 jun 2011, 21:40

ziet er goed uit. ik heb mijn rode laten doen via een kennis in metallic voor € 450,00. Kost wat maar je hoeft hem alleen kaal te maken en op te bouwen. Zie foto bij showroom. Olaf

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 11 jun 2011, 08:33

G.winger schreef:hou ist het met de spuitnevel, ik zie dat je de auto ver weg heb gezet.
Ik heb nog een paar schuifdeuren in de garage en had die dicht gedaan zodat de motoren niet meegespoten werden. de auto is er een van de zaak dus die boeit me niet :lol: :lol:

Gaat hij ook niet roesten :lol:

Plaats reactie