Hoe parkeren jullie?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
motormuisje
Berichten: 218
Lid geworden op: 15 jan 2011, 23:18
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Nieuwkoop

Hoe parkeren jullie?

Bericht door motormuisje » 25 mar 2011, 15:19

ha Wingers,

op het gevaar af dat jullie dit een 'blonde' vraag vinden....

hoe 'doen' jullie het met parkeren?

Met mijn vorige zijspan (4 jaar geleden) had ik het makkelijk. Ik woonde in Purmerend, werkte in Alkmaar (in het gerechtsgebouw), parkeerde altijd pontificaal bij de ingang van de rechtbank. Ruimte zat :mrgreen:

Nu woon ik in Nieuwkoop (daar is parkeren geen probleem), heb ik een andere baan en reis ik wekelijks rond. Ik bezoek 14 locaties, waar ik het zijspan ook prima kan parkeren, dan staat 'ie in het zicht.
Echter, ik ga 1 x per week, soms vaker, naar ons regiokantoor in hartje Utrecht. Het kantoor zit tegenover de hoofdingang van Hoog Catherijne. Op dat plein durf ik 'm niet neer te zetten. Enerzijds vanwege een beperkte toegang (zo'n paal die in de grond moet zakken, zal maar net weer omhoog zijn als ik naar huis ga), maar vooral omdat ik de politie daar altijd parkeerbonnen zie uitdelen aan (werk)busjes etc. Geen idee hoe ze op een zijspan reageren. :?

Afgelopen zaterdag ben ik wat gaan rondrijden in het centrum van Utrecht. De plekken die ik in gedachten had, zijn voor zijspannen niet toegankelijk (van die Amsterdammertjes op de stoep, daar kan ik niet tussendoor).
Ik overweeg om pal voor het politiebureau te parkeren (lekker veilig :wink: ), maar ook daar paaltjes. via een trottoir zou ik er wel kunnen komen, maar goed als ze dan flauw willen doen heb ik alsnog een prent. Dan heb ik immers over de stoep gereden.

Voor degenen die Utrecht kennen: ik heb het span laatst bij Mariaplaats neergezet. Daar stonden 4 solomotoren op de stoep geparkeerd. Zijspan zo neergezet dat de looproute van het publiek vrij bleef.

Maar het zat me niet lekker.

Uiteindelijk zal ik natuurlijk wel een plekje vinden om 'm te stallen. Iets verder uit het centrum of zo.

Maar hoe doen jullie dat nou? Als ik een dag ga werken, staat 'ie daar zo'n 8 uur, zonder toezicht. Ik zou het niet leuk vinden om terug te komen en mijn vlaggetjes zijn verdwenen...of een koffer opengebroken of zo.

Ik ben eigenlijk gewend om de motor altijd in het zicht te parkeren.

Wat zijn jullie ervaringen rondom parkeren? Wordt een trike/zijspan op de stoep getolereerd (als de stoep breed genoeg is uiteraard), last van vandalisme gehad?

Of toch maar de parkeergarage?

Karin

Re: Hoe parkeren jullie?

Bericht door Karin » 25 mar 2011, 16:07

Volgens mij mag alleen een tweewieler op de stoep geparkeerd worden.
Naar mijn bescheiden mening moet je met zijspan op een autoparkeerplaats staan.
Maar ik weet er verder niks vanaf, dus ik kan het mis hebben. :mrgreen:

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: Hoe parkeren jullie?

Bericht door frank's » 25 mar 2011, 16:36

Ook ik weet niet of het mag maar kan me zo voorstellen dat sommigen mensen het een beetje overdreven vinden dat je een zijspan op de stoep zet [hij is nl bijna net zo groot als een auto]
Ik zette mijn zijspan dan ook altijd op een autoparkeerplaats [kost wel wat duiten]
Een prent is vele malen duurder dan een dagkaart.
frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Hoe parkeren jullie?

Bericht door RonalT » 25 mar 2011, 17:49

Ook een twee-wieler mag niet op de stoep geparkeerd worden.

De wetgever stelt dat een motorvoertuig niet op het trottoir mag staan (stoep dus).
Het wordt gedoogd, omdat een motorvoertuig op twee wielen ook niet mag parkeren in betaalde parkeervakken (wat een rare regels verzinnen we in Nederland)

Een driewieler of zijspancombinatie moeten volgens mij gewoon de regels voor auto's volgen. Dus helaas betaald parkeren ! :?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
medlerzijwings
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:31
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Silvolde
Contacteer:

Re: Hoe parkeren jullie?

Bericht door medlerzijwings » 25 mar 2011, 18:44

en waar leg je het kaartje neer ???????
&&&&Goldwing&Harley Davidson&&&

Peter wiegers

Re: Hoe parkeren jullie?

Bericht door Peter wiegers » 25 mar 2011, 18:46

Bij de Mariaplaats is een uitstekende parkeergarage.
Even door rijden met de bocht naar rechts en dan 500meter verder aan de linker kant.

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Hoe parkeren jullie?

Bericht door bertzwanen » 25 mar 2011, 21:33

He Ronald D we hebben je hulp nodig . :lol: jij als echte Utrechtenaar weet vast wel plaats voor dat span van motormuisje .
Maar Peter zal daar ook de weg wel weten :wink:
Zolang wij motorrijden hebben wij pas een keer een pakeer boete gekregen .
Met Diana naar Monschau lekker dicht bij het stadje aan de brug is een pakeerplaats voor touringbussen .
Er stonden een motor of 12 met DUITS kenteken aan de kant gepakeerd .
Na een uurtje allebei een prent netjes in een plastic zakje 2x €10 :lol: :lol: dat kost die duitsers wat he
Verder in Nederland geen probleem in Scheveningen en Valkenburg wordt je wel bekeurd maar die hebben dan ook een bewaakte stalling voor de motor .
En in alle europese landen waar wij geweest zijn nergens een probleem en dat zijn inmiddels al heel wat landen .

Maar met een Span ??? Motormuisje ik denk ook hetzelfde als de forumleden die hier al schrijven betaald parkeren .
Hoe is het bij jou bedrijf geregeld ? meestal hebben die pakeer vergunningen voor het personeel .

Bert
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Hoe parkeren jullie?

Bericht door G.winger » 25 mar 2011, 21:58

bij ons bedrijfje kan ik voor de deur parkeren :lol: :lol: :lol:
en als ik ergens anders parkeer stad of dorp probeer ik altijd de wing
zo neer te zetten dat anderen er geen last van hebben.
zo had ik van de week geparkeerd bij de bouwmarkt hornbach
waren ze daar bezig met bonnen uit te schrijven aan fout parkeerders.
kom ik weer terug bij de wing staan er aan de overkant 2 heren spullen in te laden
in een aanhanger en ik had gezien dat die een bon had kregen.
komt er 1 naar mij toe en zegt tegen mij dat ik die k..motor niet daar neer mocht
zetten op een parkeerplaats voor aanhangers nu had hij een bon gekregen omdat ik daar op stond.
ik vriendelijk tegen hem gezegt dat hij eens beter moest kijken waar ik stond.
ik stond niet op een plek waar auto`s met aanhanger moesten staan wat was die man kwaad.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
Snowdog
Berichten: 742
Lid geworden op: 22 sep 2007, 20:26
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Limburg

Re: Hoe parkeren jullie?

Bericht door Snowdog » 25 mar 2011, 22:17

Singing a ja jippie jippie jéé :lol: :lol: :lol:
Mijn You Tube Kanaal

http://www.youtube.com/user/321Snowdog

Gr Ron .

Karin

Re: Hoe parkeren jullie?

Bericht door Karin » 26 mar 2011, 07:43

Snowdog schreef:Singing a ja jippie jippie jéé :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuisje
Berichten: 218
Lid geworden op: 15 jan 2011, 23:18
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Nieuwkoop

Re: Hoe parkeren jullie?

Bericht door motormuisje » 26 mar 2011, 15:26

Tsja, jullie zeggen wat ik eigenlijk al dacht: niet op de stoep parkeren.

Ik denk dat ik dan voor mijn kantoordag maar de auto ga pakken en het zijspan gebruik voor de ritjes naar de verschillende locaties.

Met mijn motor heb ik hetzelfde gevoel als wanneer mijn 6-jarige buiten gaat spelen: ik wil er wel een beetje/af en toe zicht op hebben, zodat ik weet dat alles goed gaat. :wink:

Nou ja, er blijven genoeg leuke ritjes over.

Overigens, ik krijg mijn parkeerkosten vergoed, dus de parkeergarage zou ook nog een optie zijn. Alstie maar veilig staat.

Bedankt voor het meedenken!

kroontje
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 jan 2010, 22:16
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Escharen (Noord-Brabant)

Re: Hoe parkeren jullie?

Bericht door kroontje » 27 mar 2011, 21:05

Sorry ik stop gewoon niet in de grote steden, rijd er af en toe heel snel door heen, is mij veel te druk daar.
En parkeren in de wereld stad Escharen is geen probleem.
Gr Kroontje.
Mooi rood is niet lelijk.
Ik heb 3 wensen gekregen, 2 heb ik er al verspild en de 3e is mijn wing.

Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

Re: Hoe parkeren jullie?

Bericht door Cor » 06 jun 2011, 16:38

Op de maria plaats door de bocht heen,heb je rechts het muziek conservatorium, met daarnaast een plein,hier staan ook regelmatig (werk)busjes ,deze hebben parkeer ontheffing,misschien kan je daar gaan staan. Mensen hebben weinig last van je het is geen loop route

Plaats reactie