schade kuip of koffer?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Hans van Cappelle

schade kuip of koffer?

Bericht door Hans van Cappelle » 27 jun 2010, 00:03

Hoi allemaal.

Ik maak niet gauw reclame, maar dit moet ik even kwijt:

Terug van vakantie ontdekte ik in het deksel van de topkoffer van mijn 1500 bij 2 pootjes van het bagagerek bartjes van zo'n 8cm. lang! en korte bijna haaks erop... Hoe gaan we dat oplossen? GOOGLE trefwoord en via klik naar klik kwam ik op een ander forum en las daar allerlei oplossingen van aaneensmelten met soldeerbout en dan een pasta...
Toen las ik een professioneler artikel, een wijze raad en heb die man een e-mail gestuurd. Het is zijn vak! en klust er graag wat bij en zo ben ik vandaag voor 120 euro geholpen. Die koffers zijn van ABS, dat krab je af en dan hecht je met hete lucht (doe dat nou niet met een verfbrander...) uit een klein mondje. En dan lassen, met ABS lasdraad.
Nodig is het beslist niet, maar het materiaal is er, de tijd is er dus maar meteen een extra plaatje op de wond gelast. Wat mij betreft, VAKWERK!

Die ik ken zit in Brabant, vlak bij Oss en is te bereiken via kunststoflassen@live.com Da's niet voor iedereen om de hoek, maar wel de moeite waard, ennuh, er zullen er wel meer in den lande zijn. Daarnaast, een lekker ritje met een doel is ook nooit zonde van de tijd...

Nu de gaatjes iets opruimen (volgens mij stond er ook wat spanning op) en niet meer (te lang) met 4 kilo erop over slecht wegdek rijden...

Binnenkort uitgebreid "testen" want we gaan weer eens een flink eind op pad, via de Alpen naar de Apenijnen!

Plaats reactie