met de motor met aanhanger naar Spanje

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Framar
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 apr 2009, 14:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hellevoetsluis

met de motor met aanhanger naar Spanje

Bericht door Framar » 26 mei 2010, 08:39

We gaan met de motor èn aanhanger naar Spanje. Maar ik las in reisinformatie van de ANWB dat dat helemaal niet toegestaan is in Spanje. Wel vreemd, want er zijn heel veel Goldwingrijders die MET aanhanger naar Spanje gaan/gingen. Op het internet kom ik tegenstrijdige berichten tegen, zoals bv. bij Joppen waar ze adviseren de tekst van de nieuwe wet die schijnbaar per 2010 is aangenomen, op te vragen bij de FEMA, zodat je goed beslagen ten ijs komt als je bij de grens zou worden teruggestuurd.

Wie weet hier meer over of heeft deze tekst?

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: met de motor met aanhanger naar Spanje

Bericht door bertzwanen » 26 mei 2010, 17:21

Hoi Framar

Het wordt oogluikend toegestaan zover ik weet .
Maar ik rij zonder aanhanger dus je zal heus nog wel reactie krijgen van onze kampeer Wingers :P
Je ziet dan ook nog steeds Spanjaarden met deze combinatie rijden ook in Spanje .
Alleen in Frankrijk mag je niet meer tusen de file door :idea: maar dat gaat met een aanhanger toch niet :lol:
Maar veel plezier in Spanje .
Daar kom je ons dit jaar niet tegen .

Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
johnj
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:53
Locatie: kortrijk

Re: met de motor met aanhanger naar Spanje

Bericht door johnj » 26 mei 2010, 18:43

Wij zijn vorig jaar geweest met aanhnager en douane en politie zijn heel nieuwsgierig en vinden alles mooi
Onze wing heeft blauw licht op het voorwiel , heb zelfs een foto met 2 agenten en de wing ertussen
Zie dus het probleem niet..............en nee, was geen in beslagname maar gewoon interesse
Je zal ook wel merken dat er heel veel aandacht is daar.........overal waar je rijd staan ze te gapen van verbazing
Goeie en veilige reis voor jullie :mrgreen:
Mooi hee............die gele

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: met de motor met aanhanger naar Spanje

Bericht door japie de cipier » 26 mei 2010, 19:54

zoals je al had gelezen er is al veel veranderd, zeker is dat je overdag wel met een aanhager mag rijden en zoals je ook al schreef er is meer over te vinden maar dan moet je gewoon kontact op nemen met FEMA en via de site van Joppen kan je aan het mailadres komen.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
Snowdog
Berichten: 742
Lid geworden op: 22 sep 2007, 20:26
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Limburg

Re: met de motor met aanhanger naar Spanje

Bericht door Snowdog » 26 mei 2010, 20:42

Hallo ,

ik ben ook al met de aanhanger achter de Goldwing in Spanje geweest , geen problemen gehad .

Maar ik geef eerlijk toe dat ik tot nu toe ook niet wist dat dit niet mag/kon ( of toegestaan is )

In Frankrijk mag je 130 km per uur rijden met aanhangwagen/caravan , niet dat je dit nu moet - maar altijd handig om te weten .

Ik zou het ook eens door de ANWB zelf laten uitzoeken , tenslotte betaal je ook ervoor .

P.s. in Frankrijk ( Macon ) is een overnachtings Camping waar je de nacht goed door brengen kunt , lekker douchen en fit weer verder .

Hoe het ook komt , ik wens jullie een goede reis , een prettige vakantie en gezond weer terug .

Gr Ron .
Mijn You Tube Kanaal

http://www.youtube.com/user/321Snowdog

Gr Ron .

Gebruikersavatar
johnj
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:53
Locatie: kortrijk

Re: met de motor met aanhanger naar Spanje

Bericht door johnj » 26 mei 2010, 21:57

Internet is een fantastisch medium en als je even zoekt zie je dat de tekst van joppen al in juni 2005 in een nieuwsbericht stond
Ouwe koeien dus..................gewoon lekker gaan en als je een aanhanger trekt kan je beter denken aan de max snelheid die je aanhangerbandjes kunnen verdragen..............ik rij met 8 inch brede en die gaan tot 130 in de specificaties
Waarom zou je ook harder gaan?............je bent tenslotte op vakantie :D
Mooi hee............die gele

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: met de motor met aanhanger naar Spanje

Bericht door Stephan » 27 mei 2010, 17:00

Ik ben ook al eens jaren geleden met de aanhanger in Spanje geweest en geen problemen gehad. Ik wist toen ook niet dat het eigenlijk niet mocht. Het is wel vreemd want in Portugal mag je volgens mij wel rijden met je aanhangwagen, hoe doe je dat dan als je naar Portugal wilt. :lol: :lol: :lol:

Stephan
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: met de motor met aanhanger naar Spanje

Bericht door zijspanman » 26 dec 2010, 13:38

Allemaal gezeik volgens mij ik ga gewoon met de aanhanger naar spanje of portugal of waar dan ook en de politie vind het echt prachtig ze willen samen met je op de foto.
Er heeft nooit iemand tegen ons verteld in welk land dan ook dat het niet mag.
In Belgie mag het ook niet!!
Sinds kort wel er is toestemming maar het moet nog in een belgiese wet komen maar er is daar nog geen regering daar zijn ze het nog niet over eens samen wie het belgse land mag besturen.

In Italie werden we aangehouden alleen maar voor te kijken en natuurlijk op de foto met de locale dienders.

in Duitsland zou je maar 60 mogen????
Ik ga gewoon met het verkeer mee en nooit geen centje pijn en de aanhanger gaat altijd mee.

Alles is bij ons netjes volgens de wet en geremd en niet overbeladen dat scheelt denk ik.

Gebruikersavatar
Red Eagle
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 aug 2007, 00:37
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Drachten

Re: met de motor met aanhanger naar Spanje

Bericht door Red Eagle » 26 dec 2010, 13:53

Hoi,

Dit is een onderwerp wat ieder jaar terug komt. :shock:
Maar voor het komende seizoen is dit wel erg vroeg!
Vor alle landen is het zo: GEDRAAG JE!!
Dit betekend, heb je papieren voor elkaar en pas je snelheid aan, aan het overige verkeer.

Op deze manier nog nooit problemen gehad. :D

Daarom bereid je goed voor en maak je geen onnodige zorgen en heb vooral een prettige vakantie.

Winggroet uit het "koude"Friesland.
Be happy, Be Winged !!

Plaats reactie