Aanhanger.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
goldyfan

Aanhanger.

Bericht door goldyfan » 22 aug 2006, 08:15

Heb mijn vakantie nuttig besteed, heb mijn goldwing een aanhanger kado gedaan.

Was al een poosje in aanbouw, maar ja tijdgebrek.
Maar in de vakantie de zaak compleet gemaakt.

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 22 aug 2006, 11:06

Jah, en die foto's heb ik. Goldyfan had ze naar me opgestuurd, bij deze dus...:::

Afbeelding

En een likje verf:
Afbeelding

Afbeelding

Miranda-goldwing1100

Bericht door Miranda-goldwing1100 » 22 aug 2006, 11:15

Wij zijn dit jaar ook met de Goldwing op vakantie geweest met een gehuurde aanhanger en ook bij ons zijn er plannen om er zelf 2 te bouwen, daar kopen een aanslag op je portemonee is. Heb je misschien een bouwtekening van de aanhanger :?: want hij ziet er heel leuk uit!!

Gebruikersavatar
summermade
Berichten: 206
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Elim

Bericht door summermade » 22 aug 2006, 12:00

Tsjeee, dat ziet er gelikt uit !! :wink:

Daar heb je vast wat uurtjes inzitten, zal je vrouw wel zeggen : nu is de Wing klaar he.
Maar wij weten wel beter ! :mrgreen:


Gr.

jan

Gast

Bericht door Gast » 22 aug 2006, 12:26

Hoi Miranda,

Helaas bouw tekening heb ik niet.(kan wel) Ik heb het model van de zijkoffer gehaald, voor wat betreft de schuinekanten.
Ik heb van marktplaats een klein aanhangwagentje gekocht (85 euro), de as doorgeslepen en weer aan elkaar gelast, dit het goedkoopst. En vervolgend de opbouw gemaakt, is opzich verder niet moeilijk, maar wel veel plamuren en schuren om een mooi resultaat te krijgen.
De benodigde spullen haal je gewoon bij de praxis. Alleen de gasveren die heb ik ergens anders gehaald.

Heb wel foto`s voor je van de bouw opzich en als je wilt kan ik wel het e.e.a. op tekening zetten.

Voor meer foto`s of info stuur dan ff meeltje naar goldyfan@home.nl

goldyfan

Bericht door goldyfan » 22 aug 2006, 12:32

Sorry was niet ingelogd, maar vorige bericht is dus van mij. :?

En Jan?, euhm mijn GoldWing is nooit af :wink:

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

zelf bouwen

Bericht door sandor » 04 jul 2008, 17:50

ik lees hier met veel belangstelling over de zelfgebouwde aanhangers , maar wat ik zou willen weten is welke as er onder zit??
Ikverklaar me nader , hoeveel kilo mag de as dragen , als er eentje onder zit van 500kg dan "huppelt de aanhanger toch (of heb ik het mis) :roll: :roll: :roll:

jan de sloper

Bericht door jan de sloper » 07 aug 2008, 17:04

nou ik ben ook benieuwt of hij huppelt.Ben een caravan aan het bouwen met een 500 kilo as was in de aanbieding dus dan ga je daarvoor.Op de autobaan zal het wel meevallen maar op een slecht wegdek dan zal hij wel tekeer gaan.Ik had eerst een e.z.s. die kon 300 kilo hebben maar die heb ik ook wel eens een sprong zien maken en niet zo weinig ook. .Torsie assen zijn toch in zijn algemeen erg stug daar is geen oplossing voor denk ik.
Gr Jan

den stillen
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
Locatie: laarne ( B )

Bericht door den stillen » 07 aug 2008, 17:25

ik zie hier ook, dat jullie een nr.plaat gebruiken voor een aanhangwagen :idea:
zal ik es tegen mijn belgische vrienden moeten zeggen :? of is de regelgeving belgie-nederland op dit punt niet gelijk ?

greetz

jan de sloper

Bericht door jan de sloper » 07 aug 2008, 17:33

Ik zou het niet weten in den bels,Maar hier in ons regelholland moet je een witte no.plaat monteren . Wij krijgen n.l. maar een gele plaat als je er nog een wilt dan is hij gestolen of je papieren zijn foetsie krijg je een nieuw kenteken en een no.plaat met een extra 1 als het weer gebeurt dan krijg je er een 2 op enz.enz. Schijnt iets te maken te hebben met diefstal

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 08 aug 2008, 13:47

Om fraude tegen te gaan hebben we in Nederland het Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten-systeem (GAIK) ingevoerd voor alle kentekenplaten vanaf 1978. Voor de invoering van het huidige systeem reden er een aantal 100.000-den rond met valse kentekenplaten om bonnen te voorkomen.

Inderdaad krijgen wij maar 1 nummerplaat, auto's krijgen er twee.
Afbeelding

Als je hem een paar keer bent kwijt geraakt krijg je onderstaande plaat
Afbeelding

Een aanhangwagen / fietsenrek o.i.d. krijgt in Nederland een witte nummerplaat.
motorAfbeelding
auto krijgt net zo iets, maar dan een langwerpige uitvoering.


Een Belgische aanhangwagen krijgt het onderstaande kenteken (wanneer weet ik niet)
Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

uniden

Bericht door uniden » 08 aug 2008, 14:29

RonalT schreef:Om fraude tegen te gaan hebben we in Nederland het Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten-systeem (GAIK) ingevoerd voor alle kentekenplaten vanaf 1978. Voor de invoering van het huidige systeem reden er een aantal 100.000-den rond met valse kentekenplaten om bonnen te voorkomen.

Inderdaad krijgen wij maar 1 nummerplaat, auto's krijgen er twee.
Afbeelding

Als je hem een paar keer bent kwijt geraakt krijg je onderstaande plaat
Afbeelding

Een aanhangwagen / fietsenrek o.i.d. krijgt in Nederland een witte nummerplaat.
motorAfbeelding
auto krijgt net zo iets, maar dan een langwerpige uitvoering.


Een Belgische aanhangwagen krijgt het onderstaande kenteken (wanneer weet ik niet)
Afbeelding
Deze belg nummer plaat is voor aanhangers die meer wegen dan 750 kg, anders mogen wij hier de zelfde nummer plaat gebruiken van het trekkend voertuig.

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 08 aug 2008, 15:43

uniden schreef: Deze belg nummer plaat is voor aanhangers die meer wegen dan 750 kg, anders mogen wij hier de zelfde nummer plaat gebruiken van het trekkend voertuig.
Hier ook:
- aanhanger onder 750 kg moeten een witte plaat hebben met het kenteken van het trekkende voertuig.
- aanhangers boven de 750 kg krijgen hier in Nederland een eigen kenteken (gele plaat).

Plaats reactie