Aanhanger.
Aanhanger.
Heb mijn vakantie nuttig besteed, heb mijn goldwing een aanhanger kado gedaan.
Was al een poosje in aanbouw, maar ja tijdgebrek.
Maar in de vakantie de zaak compleet gemaakt.
Was al een poosje in aanbouw, maar ja tijdgebrek.
Maar in de vakantie de zaak compleet gemaakt.
-
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53
- summermade
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:27
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Elim
Hoi Miranda,
Helaas bouw tekening heb ik niet.(kan wel) Ik heb het model van de zijkoffer gehaald, voor wat betreft de schuinekanten.
Ik heb van marktplaats een klein aanhangwagentje gekocht (85 euro), de as doorgeslepen en weer aan elkaar gelast, dit het goedkoopst. En vervolgend de opbouw gemaakt, is opzich verder niet moeilijk, maar wel veel plamuren en schuren om een mooi resultaat te krijgen.
De benodigde spullen haal je gewoon bij de praxis. Alleen de gasveren die heb ik ergens anders gehaald.
Heb wel foto`s voor je van de bouw opzich en als je wilt kan ik wel het e.e.a. op tekening zetten.
Voor meer foto`s of info stuur dan ff meeltje naar goldyfan@home.nl
Helaas bouw tekening heb ik niet.(kan wel) Ik heb het model van de zijkoffer gehaald, voor wat betreft de schuinekanten.
Ik heb van marktplaats een klein aanhangwagentje gekocht (85 euro), de as doorgeslepen en weer aan elkaar gelast, dit het goedkoopst. En vervolgend de opbouw gemaakt, is opzich verder niet moeilijk, maar wel veel plamuren en schuren om een mooi resultaat te krijgen.
De benodigde spullen haal je gewoon bij de praxis. Alleen de gasveren die heb ik ergens anders gehaald.
Heb wel foto`s voor je van de bouw opzich en als je wilt kan ik wel het e.e.a. op tekening zetten.
Voor meer foto`s of info stuur dan ff meeltje naar goldyfan@home.nl
-
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
- Locatie: Kortrijk (B)
zelf bouwen
ik lees hier met veel belangstelling over de zelfgebouwde aanhangers , maar wat ik zou willen weten is welke as er onder zit??
Ikverklaar me nader , hoeveel kilo mag de as dragen , als er eentje onder zit van 500kg dan "huppelt de aanhanger toch (of heb ik het mis)
Ikverklaar me nader , hoeveel kilo mag de as dragen , als er eentje onder zit van 500kg dan "huppelt de aanhanger toch (of heb ik het mis)
nou ik ben ook benieuwt of hij huppelt.Ben een caravan aan het bouwen met een 500 kilo as was in de aanbieding dus dan ga je daarvoor.Op de autobaan zal het wel meevallen maar op een slecht wegdek dan zal hij wel tekeer gaan.Ik had eerst een e.z.s. die kon 300 kilo hebben maar die heb ik ook wel eens een sprong zien maken en niet zo weinig ook. .Torsie assen zijn toch in zijn algemeen erg stug daar is geen oplossing voor denk ik.
Gr Jan
Gr Jan
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
- Locatie: laarne ( B )
Ik zou het niet weten in den bels,Maar hier in ons regelholland moet je een witte no.plaat monteren . Wij krijgen n.l. maar een gele plaat als je er nog een wilt dan is hij gestolen of je papieren zijn foetsie krijg je een nieuw kenteken en een no.plaat met een extra 1 als het weer gebeurt dan krijg je er een 2 op enz.enz. Schijnt iets te maken te hebben met diefstal
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Om fraude tegen te gaan hebben we in Nederland het Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten-systeem (GAIK) ingevoerd voor alle kentekenplaten vanaf 1978. Voor de invoering van het huidige systeem reden er een aantal 100.000-den rond met valse kentekenplaten om bonnen te voorkomen.
Inderdaad krijgen wij maar 1 nummerplaat, auto's krijgen er twee.
Als je hem een paar keer bent kwijt geraakt krijg je onderstaande plaat
Een aanhangwagen / fietsenrek o.i.d. krijgt in Nederland een witte nummerplaat.
motor
auto krijgt net zo iets, maar dan een langwerpige uitvoering.
Een Belgische aanhangwagen krijgt het onderstaande kenteken (wanneer weet ik niet)
Inderdaad krijgen wij maar 1 nummerplaat, auto's krijgen er twee.
Als je hem een paar keer bent kwijt geraakt krijg je onderstaande plaat
Een aanhangwagen / fietsenrek o.i.d. krijgt in Nederland een witte nummerplaat.
motor
auto krijgt net zo iets, maar dan een langwerpige uitvoering.
Een Belgische aanhangwagen krijgt het onderstaande kenteken (wanneer weet ik niet)
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Deze belg nummer plaat is voor aanhangers die meer wegen dan 750 kg, anders mogen wij hier de zelfde nummer plaat gebruiken van het trekkend voertuig.RonalT schreef:Om fraude tegen te gaan hebben we in Nederland het Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten-systeem (GAIK) ingevoerd voor alle kentekenplaten vanaf 1978. Voor de invoering van het huidige systeem reden er een aantal 100.000-den rond met valse kentekenplaten om bonnen te voorkomen.
Inderdaad krijgen wij maar 1 nummerplaat, auto's krijgen er twee.
Als je hem een paar keer bent kwijt geraakt krijg je onderstaande plaat
Een aanhangwagen / fietsenrek o.i.d. krijgt in Nederland een witte nummerplaat.
motor
auto krijgt net zo iets, maar dan een langwerpige uitvoering.
Een Belgische aanhangwagen krijgt het onderstaande kenteken (wanneer weet ik niet)
-
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53
Hier ook:uniden schreef: Deze belg nummer plaat is voor aanhangers die meer wegen dan 750 kg, anders mogen wij hier de zelfde nummer plaat gebruiken van het trekkend voertuig.
- aanhanger onder 750 kg moeten een witte plaat hebben met het kenteken van het trekkende voertuig.
- aanhangers boven de 750 kg krijgen hier in Nederland een eigen kenteken (gele plaat).