trekhaak verstelbaar

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

trekhaak verstelbaar

Bericht door appieabc » 16 mar 2010, 13:49

mannuuu luistert aub
trek haak gemaakt maar nu ,beugel horizontaal is goed wil enkel nog stang of beugelvertikaal maken is het handig of zelfs noodzaak om deze verstelbaar te maken dus dat je de trekhaak iook in hoogte kan stellen of gaat dit uitstekend dmv wat meer of minder lucht in schokbrekers bij voorb dank
groetjes martin

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: trekhaak verstelbaar

Bericht door Stephan » 16 mar 2010, 16:29

Ik zou hem niet verstelbaar maken, ik zou niet weten wat voor een voordeel je ermee zo hebben. Ik denk zelfs alleen maar een nadeel dat hij minder sterk is doordat hij niet uit een stuk bestaat.

Stephan
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: trekhaak verstelbaar

Bericht door japie de cipier » 16 mar 2010, 17:47

appieabc schreef:mannuuu luistert aub
trek haak gemaakt maar nu ,beugel horizontaal is goed wil enkel nog stang of beugelvertikaal maken is het handig of zelfs noodzaak om deze verstelbaar te maken dus dat je de trekhaak iook in hoogte kan stellen of gaat dit uitstekend dmv wat meer of minder lucht in schokbrekers bij voorb dank
groetjes martin
Beste Appieabc met welke noodzaak ? zou je hem verstelbaar willen maken ? zolang dat niet bekend is kan je geen goed antwoord verwachten. [wat is de gedachte er achter]
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: trekhaak verstelbaar

Bericht door appieabc » 17 mar 2010, 02:34

foutje mijnerzijds de gedachte hierbij is als vrouwmens ook mee mag :lol: ze ook booty cees meeneemt en zodoende de wing wat meer op zijn achterkant hangt :!: waardoor trekhaak lager komt en het anhangertje op een duikelaartje gaat lijken en niet meer stabiel is of is dit hoogteverschil te verwaarlozen
alvast bedankt voor reacties appie

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: trekhaak verstelbaar

Bericht door japie de cipier » 17 mar 2010, 08:47

appieabc schreef:foutje mijnerzijds de gedachte hierbij is als vrouwmens ook mee mag :lol: ze ook booty cees meeneemt en zodoende de wing wat meer op zijn achterkant hangt :!: waardoor trekhaak lager komt en het anhangertje op een duikelaartje gaat lijken en niet meer stabiel is of is dit hoogteverschil te verwaarlozen
alvast bedankt voor reacties appie
Dat moet je dus met je luchtvering oplossen, omdat je als je aan de achterkant zwaarder word je dus ook je vering daar op moet instellen. [wat zijn die GoldWing toch donders handig hé]
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: trekhaak verstelbaar

Bericht door appieabc » 17 mar 2010, 14:20

ookkiedokie dat doen we al jaren als ze braaf is en mee mag alleen nu voor het eerrst met anhanger kwou het ffff chekken bedankt voor tips
appie

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: trekhaak verstelbaar

Bericht door japie de cipier » 17 mar 2010, 16:09

appieabc schreef:ookkiedokie dat doen we al jaren als ze braaf is en mee mag alleen nu voor het eerrst met anhanger kwou het ffff chekken bedankt voor tips
appie
Maar wel zou van belang wezen hoeveel je kogeldruk moet wezen en dat weet ik dus niet, bij een auto is het tussen de 50 en 75 kilo ga je lichter is de kans op slingeren van de aanhanger heel groot, ga je zwaarder is de kans op rechtdoor gaan in een bocht weer aanwezig.


Dus de vraag die ik stel is hoeveel kilo is de beste druk op de kogel.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Re: trekhaak verstelbaar

Bericht door meisterjager59 » 17 mar 2010, 17:23

Maar wel zou van belang wezen hoeveel je kogeldruk moet wezen en dat weet ik dus niet, bij een auto is het tussen de 50 en 75 kilo ga je lichter is de kans op slingeren van de aanhanger heel groot, ga je zwaarder is de kans op rechtdoor gaan in een bocht weer aanwezig.
ik meen ergens iets van 25kg te hebben gelezen,maar zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt mij een redelijk gewicht.( meer mag je volgens de arbo toch niet tillen :lol: )
grtz Harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

peter

Re: trekhaak verstelbaar

Bericht door peter » 17 mar 2010, 19:46

japie de cipier schreef:
Maar wel zou van belang wezen hoeveel je kogeldruk moet wezen en dat weet ik dus niet, bij een auto is het tussen de 50 en 75 kilo ga je lichter is de kans op slingeren van de aanhanger heel groot, ga je zwaarder is de kans op rechtdoor gaan in een bocht weer aanwezig.


Dus de vraag die ik stel is hoeveel kilo is de beste druk op de kogel.
Weer wat geleerd, wist wel dat het niet te veel of te weinig mocht zijn maar het hoe en waarom was een raadsel voor me.
eerst deed ik de kar zo beladen dat hij bijna in evenwicht was en dat reed niet prettig, later had ik de tent voorin gegooid en dat ging een stuk beter, zogoed zelfs dat ik niet eens meer merkte dat de aanhanger erachter hing.

Een bezoekje aan Schuring leerde mij een kogeldruk van 25kg en bandenspanning van 2 tot 2.5 bar.

http://www.tourmaster.nl/index2.asp?hoo ... &taal_id=1

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: trekhaak verstelbaar

Bericht door appieabc » 18 mar 2010, 01:36

joepie :D ik ging voor dertig zo ie maar vele schakels maken een ijzersterke ketting bedank voor ale tips en kennis
groeties appie abc

Plaats reactie