Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Technische vragen, tips, trucs, enz.
peter

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door peter » 21 mar 2010, 21:33

Ben erg benieuwd of alles straks weer gaat passen, ziet er wel stevig uit.

Gewoon doorgaan en foto's blijven maken :D

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 23 mar 2010, 17:36

De achterbrug is passend gemaakt. Binnenkort deze verder vasthechten en een afspraak maken bij de man die mn frame gaat aflassen. Hoop daar binnenkort wel terecht te kunnen. Het weer trekt weer aan en ik heb zin om te rijden... Geduldig wachten tot de dag is misschien het verstandigst

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 24 mar 2010, 19:30

Voorlopig laat ik de achterbrug even zo als het nu is. Wie weet kom ik hier later op terug maar nu vind ik het er goed uitzien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor het idee ook even mn tanje er op gezet. Moet deze nog verder afhechten maar zoals gezegd, voor het idee...

Afbeelding

Afbeelding

Het ziet er aardig uit en ik ben best te vrede over deze eerste keer. :lol: De GL lijnen zijn ver te zoeken. Het blok zal straks de enige link zijn naar mn motors verleden.

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door WingMan84 » 24 mar 2010, 19:56

Lijkt wat op de softtail van m'n vriend, rijdt hij alleen nooit mee :D :D :D ben benieuwd als hij klaar is......

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door RonalT » 24 mar 2010, 20:17

Nu ik het Zo heb zien staan ben ik echt benieuwd naar het eindresultaat.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door peter » 24 mar 2010, 21:11

Neem je ontslag, niet meer naar bed, liters koffie naar binnen werken en doorgaan Ben razend nieuwsgierig naar het eind resultaat.

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 25 mar 2010, 09:01

Bedankt!
Ik moet wel nog eens goed kijken naar de achterbrug. Nu komen de krachten verkeerd uit in het frame. Hier moet aan worden gewerkt! Ik zit er aan te denken de onderste frame buizen door te trekken naar de achterbrug, zo krijgt ook deze een mooie driehoek en zijn de krachten een stuk beter verdeeld... alleen zit ik nu zonder elektrodes :? Gelkkig is de bouwmarkt niet ver weg :lol:

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 25 mar 2010, 20:12

Probleem met de elektrodes is opgelost. Zaterdag kan ik het frame weg brengen om verder te worden afgelast en morgen ga ik proberen de achterbrug verder vast te zetten. Moet hier voor een set nieuwe schets platen gaan maken met een as gat van 20mm. :lol: mijn boormachine en mn boren gaan niet verder dan 13... :mrgreen: FF beunen bij het constructie bedrijf hier in de buurt.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door RonalT » 25 mar 2010, 21:57

Da's inderdaad het probleem met de consumentenboormachines.
Om dit op te lossen heb ik een aantal boren laten afdraaien naar 12,5 mm. Gewoon de meest gebruikte maten selecteren en iemand met een draaibank(je) opzoeken. Een leuk bierpakketje zijn de kosten niet.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door 1500 » 26 mar 2010, 21:37

Ronald,

Je kunt ze gewoon kopen hoor met kolf 13 mm

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 27 mar 2010, 21:17

Een maatje had nog een boor liggen van 20mm dus dat was zo gedaan. Van de week zal ik deze schetsplaten in het frame lassen. Er moet nog een strip komen op de plaats waar de 3 pijpjes samen komen onder het zadel. Het frame is nu voor de helft afgelast en het ziet er goed uit. Ik heb vandaag ook mn tank deeltjes aan elkaar gehecht en het ziet er erg gaaf uit zo! Straks nog een tunnel en bodem erin lassen en klaar. Later moet ik nog even langs bij Rinky toys voor een tankdop en oude tank om de tank kompleet te maken. Ik heb de tank deeltjes om de 2cm een klein lasje gegeven. Ik zal deze later vertinnen en een goedje gebruiken om eventuele openingen te dichten.

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 09 apr 2010, 15:40

Ga vanavond weer eens wat doen aan mn frame en tank als daar tijd voor is. Als ik het niet vergeet zal ik ook gelijk wat foto's maken voor de stand van zaken :)
Morgen ga ik eens shoppen bij de brommerboer. Deze had wat tankjes liggen met dop en dacht me ook wel te kunnen helpen aan wat ander klein materiaal. Ik loop nu met het idee om een deel van de tank te gebruiken als reservoir voor de koelvloeistof. Het leek me wel mooi om in plaats van 1 dop er 2 te plaatsen. 1 voor het trappelsap en de ander voor't water. :P wel zaak om deze niet te verwarren met elkaar :lol:

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 11 apr 2010, 08:45

Het frame was helaas nog niet ver genoeg klaar zodat ik deze mee terug naar huis kon nemen. Alles is al wel gelast maar nog niet geheel nagelopen. Dat kan ik ook bij hun komen doen en op die mannier het frame klaar maken voor de volgende stap. Het schuren en netjes maken van de vele lassen, scherpe randen afronden en het weg halen van de scharen en oude frame aansluitingen.
Wel heb ik mijn tankjes binnen. Het gaat me hier alleen om de aansluitingen en de rest is afval. Het hoefde dan ook geen pracht exemplaren te zijn. De keus is gevallen op 2 tankjes van een Tomos 4L. In mijn tank binnenkort een tunnel vouwen en een bodem maken. De aansluitingen lassen en iets leuks verzinnen voor het reservoir in de tank voor de koelvloeistof.

Hier de tankjes:

Afbeelding

Hier de "nieuwe" Goldwing tank

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik1
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 apr 2010, 13:25

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door Erik1 » 11 apr 2010, 20:16

Heey PB79,

Jouw frame ziet er leuk uit!! Knap stukje denk-, slijp-, zaag- en laswerk.
Lijkt mij ook wel leuk om eens een GL aan te pakken.

Zelf ben ik ook met een projectfiets bezig, een CX500c.
Hier http://www.vanengelenhoven.net/CX500.htm" onclick="window.open(this.href);return false; zie je mijn "50's CX" zoals ik hem genoemd heb.
Ook die is nog lang niet klaar.

Succes met verbouwen!!

Groet Erik.
50's CX('83)
ArmyWing Span('82)
En nu de witte CX500E SPORTS('84)
PAv40 eenwielige aanhanger
http://www.vanengelenhoven.net" onclick="window.open(this.href);return false;

PB76

Re: Er wordt een hardtail gemaakt uit een GL1000

Bericht door PB76 » 11 apr 2010, 21:01

Dat ziet er een leuk fietsje uit. Je hebt een paar mooie details verwerkt in veel onderdelen, klasse!
Ik hoop met mijn GL ooit ook zo iets te kunnen afronden.
Maar eerst heb ik mij nog even bezig gehouden meteen cadeau voor het huwelijk van een goede vriend. Deze vriendschap begon met een brommer, een Tomos 4L, en nu rijden we elk een GL. Nou ja hij dan want ik ben zover nog niet :lol:
Maar hier een idee van wat ik hun wil geven. Mn zoontje vraagt of ik deze zelf bij ons in de kamer ga zetten :D De interesse ligt op de juiste plaats! 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wil er nu nog een aanpassing op maken waarbij een led in de bougie brand als deze een vonk zou geven.

Plaats reactie