boete hoe hoog?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
oebele

boete hoe hoog?

Bericht door oebele » 31 mei 2009, 15:50

nu de volgende vraag
wie heeft een of kan mij vertellen hoe hoof een boete is voor het trekken van een aanhager die net iets breder is dan 1 meter zoals voor geschreven.

waarom deze vraag: ik heb belang bij een honden aanhanger die op het breedste punt net iets meer is dan 1 meter maar binnen de breete is van mijn motor. deze kan ik geschikt over nemen en wil 'm dan ook zo af en toe gebruiken om mijn hond mee te vervoeren als we met d motor gaan

groetjes oebele

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Bericht door meisterjager59 » 01 jun 2009, 10:36

hey Oebele, goeie dag,
ik denk dat de boete het "kleinste"probleem wordt als je aangehouden wordt en ze er over vallen, als ze zeggen dat je niet verder mag met de combinatie ben je verder van huis :( , maar vake bu'j te bange. :lol:
grtz Harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

Gebruikersavatar
JH.
Berichten: 291
Lid geworden op: 13 okt 2008, 23:07
Locatie: Belgie / Roeselare
Contacteer:

Bericht door JH. » 01 jun 2009, 11:17

Zo heb je voor alles uitvluchten natuurlijk.

Zorg dat je in regel bent en blijft en hou het aangenaam voor onze komende generatie motorrijders.

Door zulke kleine dingen worden nieuwe regeltjes gemaakt en geschreven... die het in de toekomst alleen maar onaangenamer gaan maken. Egoïstisch in de eerste graad! Ikke niet in regel, omdat ikke zo nodig een goedkope aanhanger wil om MIJN hondjes mee te nemen wanneer IK dat wil.

Koop gewoon een daarvoor voorziene sleurhut ... maar dan ene die wel aan de voorwaarden voor motorsleep voldoet.

Is voor mij niet toelaatbaar en ver over het randje.

maximum 1m = maximum 1m.

Als je zo gaat redeneren dan is het dragen van een helm bij warm weer niet meer nodig, een nummerplaat... . Dan ga je binnen de kortste keren gaan afvragen hoe hoog de boete is voor het rijden met kale banden, overdreven snelheid en zo meer. Een verzekering hoeft voor mij niet want ik rij voorzichtig....

Waar zijn we in gods- of allahs- of gelijk wie zijn naam mee bezig.
!ǝʞoɹq sʇı 'dןǝɥ

oebele

Bericht door oebele » 01 jun 2009, 12:28

aha jh
als je eens bekijkt hoe duur zo'n officiele sleurhut is vind ik dat gewoon zwaar overtrokken, en als ik op een of andere manier voor zo heel af en toe dat ik met mijn motor en hond wil rijden er goedkoop tussen uit kan knijpen dan doe ik dat gewoon.
wij zijn toch zeker geen melk koetje voor de aanhanger fabrikanten als die ze eens wat betaalbaarder maken verkochten ze er ook veel meer

groet oebele
Laatst gewijzigd door oebele op 01 jun 2009, 20:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JH.
Berichten: 291
Lid geworden op: 13 okt 2008, 23:07
Locatie: Belgie / Roeselare
Contacteer:

Bericht door JH. » 01 jun 2009, 12:33

Dit is de reinste onzin dat ik ooit op dit forum heb mogen lezen.


Je gaat in de fout, doet dit bewust ... en bent er nog fier op ook!
Vervolgens kom je hier nog even ongegeneerd vragen hoeveel aan boete je zou oplopen om er onderuit te muizen.

Voor mij ben je het motorrijden onwaardig met zo'n ingesteldheid.
!ǝʞoɹq sʇı 'dןǝɥ

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Bericht door japie de cipier » 01 jun 2009, 12:51

beste Oebele hoe ver ga je er mee rijden? als het naar het park in buurt is zou ik er geen probleem van gaan maken, als je praat over centimeters; maar praat je over tientallen dan gewoon niet doen.
ik heb zelf mijn [bagage] aanhangertje gewoon wat in gekort in de breedte en de spatborden binnen de bak geplaatst.

misschien is dat de voordeligste manier, maar goed zoeken wil ook nog weleens wat opleveren.

gr japie
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Bericht door meisterjager59 » 01 jun 2009, 13:34

JH, vooraleerst een goede dag toegewenst, ik neem aan dat jij nooit een paar km. te hard rijdt, over een doorgetrokken witte streep komt, altijd richting aangeeft bij richtingsverandering, enz.
Kortom ik vind je reactie overtrokken, zie het onderschrift bij Oebele.
Verder nog een ontspannen dag toegewenst :wink:
Grtz Harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

Gebruikersavatar
GoldWingWereld
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 apr 2009, 17:15
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door GoldWingWereld » 01 jun 2009, 13:42

JH,

Laten we het hier vooral gezellig houden. Wanneer u geen bijdrage heeft voor dit topic, reageer dan ook niet.

Op dit forum moet vrijwel alles te vragen zijn.

Natuurlijk is het niet altijd slim om iets tegen de wet in te doen. Maar het is ook de vraag: Als een aanhanger een paar centimeter te breed is en de bestuurder houdt zich verder keurig aan alle regels. Moet er dan streng op getreden worden omdat hij te breed is?

Nogmaals, houd het dus gezellig en wanneer u geen nuttige bijdrage kan leveren aan het topic kunt u beter niet reageren.

Met vriendelijke groet,

Kelvin de Wit (GoldWingWereld)
www.GoldWingWereld.nl - Discover the world in comfort.

oebele

Bericht door oebele » 01 jun 2009, 21:02

hoi japie
het zou om enkele keren per jaar gaan 3 a 4x zeg maar b.v. morgen auto wegbrengen en waarschijnlijk donderdag terug. wil wel graag trainen met mijn hond op woensdagavond kan zegen ik ga een keer niet maar dat is zonde kort voor een examen of knup de honde trailer achter de gw en rij rustig 8km heen en 2 uur later 8km terug.

ik vroeg het namelijk hierom het gaat om ongeveer 14cm::: mijn motor is op het breedste punt de high way steps 1m16 buitenkant spiegels zelfs al 1m10, de aanhanger is 1m14 de aanhanger is dus binnen de afmeting van mijn motor.
vroeg me eigenlijks af of ze daar echt over zouden gaan vallen en hoe hoog dan mnaximaal de boete zou kunnen zijn.
gun het geeneen natuurlijk maar misschien was op dit forum iemand die er al ervaring mee had opgedaan.

voor de rest vervoer ik mijn hond netjes in de auto maar zo heel erg enkeld zit je ff zonder en wil dan eigenlijks niemand lastig vallen

groetjes oebele

peter

Bericht door peter » 01 jun 2009, 21:27

Hij is wel 14% groter dan mag, en ze konden dan wel eens zeggen "tot hier en geen meter verder". En dan sta je ergens met dat aanhangertje en je moet een auto laten komen om verder of terug te gaan.
Kijk gewoon voor eentje die smaller is of pak de zaag en leef je uit.. :wink:

Gebruikersavatar
JH.
Berichten: 291
Lid geworden op: 13 okt 2008, 23:07
Locatie: Belgie / Roeselare
Contacteer:

Bericht door JH. » 01 jun 2009, 23:06

GoldWingWereld schreef:JH,

Laten we het hier vooral gezellig houden. Wanneer u geen bijdrage heeft voor dit topic, reageer dan ook niet.

Op dit forum moet vrijwel alles te vragen zijn.

Natuurlijk is het niet altijd slim om iets tegen de wet in te doen. Maar het is ook de vraag: Als een aanhanger een paar centimeter te breed is en de bestuurder houdt zich verder keurig aan alle regels. Moet er dan streng op getreden worden omdat hij te breed is?

Nogmaals, houd het dus gezellig en wanneer u geen nuttige bijdrage kan leveren aan het topic kunt u beter niet reageren.

Met vriendelijke groet,

Kelvin de Wit (GoldWingWereld)
Beste Kelvin,

Het nut van de bijdrage is er wel degelijk, namelijk iemand erop wijzen dat hij niet goed bezig is bij het niet naleven van de wet... en andere forumleden ervoor behoeden om dergelijke fouten tegen de wegcode te gaan maken.
Vervolgens geef ik je nog een wijze les mee voor je latere leven,
als je echt volwassen bent en zelf met een heuse motor mag gaan toeren.

Tevens nog even meegeven dat als 'siteadministrator' je niet openlijk iemand terecht kan wijzen. Daarvoor bestaan Personal Messages.

Hou er tevens rekening mee dat uw verzekering in geval van een ongeval helemaal niks zal uitkeren aan de tegenpartij, omdat uw voertuig (in dit geval de aanhanger) niet voldoet aan de technische vereisten ervan.

De boete van om en bij de 50 euro is dan inderdaad een peulschil om te verwerken, maar het leed dat er verder aan te pas komt is een hele andere koek.

Maar ja...

Een goldwingrijder valt niet ... hij valt alleen maar op.
!ǝʞoɹq sʇı 'dןǝɥ

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 02 jun 2009, 15:01

JH. schreef:
GoldWingWereld schreef:JH,

Laten we het hier vooral gezellig houden. Wanneer u geen bijdrage heeft voor dit topic, reageer dan ook niet.

Op dit forum moet vrijwel alles te vragen zijn.

Natuurlijk is het niet altijd slim om iets tegen de wet in te doen. Maar het is ook de vraag: Als een aanhanger een paar centimeter te breed is en de bestuurder houdt zich verder keurig aan alle regels. Moet er dan streng op getreden worden omdat hij te breed is?

Nogmaals, houd het dus gezellig en wanneer u geen nuttige bijdrage kan leveren aan het topic kunt u beter niet reageren.

Met vriendelijke groet,

Kelvin de Wit (GoldWingWereld)
Beste Kelvin,

Het nut van de bijdrage is er wel degelijk, namelijk iemand erop wijzen dat hij niet goed bezig is bij het niet naleven van de wet... en andere forumleden ervoor behoeden om dergelijke fouten tegen de wegcode te gaan maken.
Vervolgens geef ik je nog een wijze les mee voor je latere leven,
als je echt volwassen bent en zelf met een heuse motor mag gaan toeren
.

Tevens nog even meegeven dat als 'siteadministrator' je niet openlijk iemand terecht kan wijzen. Daarvoor bestaan Personal Messages.

Hou er tevens rekening mee dat uw verzekering in geval van een ongeval helemaal niks zal uitkeren aan de tegenpartij, omdat uw voertuig (in dit geval de aanhanger) niet voldoet aan de technische vereisten ervan.

De boete van om en bij de 50 euro is dan inderdaad een peulschil om te verwerken, maar het leed dat er verder aan te pas komt is een hele andere koek.

Maar ja...

Een goldwingrijder valt niet ... hij valt alleen maar op.
proest :lol: :lol:
groet,n uut Drenthe

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Stephan » 02 jun 2009, 15:24

Beste Kelvin,

Om dan maar even off topic te blijven. Zolang er niemand voor allerlei enge ziektes,bedreigingen of dat er andere grove woorden gebruikt worden op het forum moet je er niet gelijk boven op duiken als er iemand een andere reactie geeft dan jij in gedachten had.
Ik vind dat het hier op het forum zeer netjes aan toegaat vergeleken op andere forums en ik denk dat we oud en wijs genoeg zijn om dat zo te houden.

Stephan

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 02 jun 2009, 15:29

En om terug te keren naar de topic..... ken een aantal zelfbouw aanhangers die binnen de maatvoering vallen en redelijk betaalbaar zijn gebleven volgens de eigenaren. Misschien een optie als alternatief voor die "dure" van de fabrikanten. En geen boetes.

Note: voor zover mij bekend is het trouwens 90,= Euro als de kar te breed is.

Verkeer op de weg
Motorfiets
Eisen aan voertuig
Diversen
Foute afmeting van het voertuig

Het boetebedrag wordt:
€90

Bron: www.om.nl

oebele

Bericht door oebele » 02 jun 2009, 17:06

beste jh
ik heb tot nu toe nog niet gereageerd op jou manier van uitlating, maar zal dat nu dan ff doen want zoals ik het erop uit kan maken zit je er gewoon op te wachten.
vooral eerst als jij zo'n wet nastrever bent had jij je heel anders kunnen formuleren op dit forum jij kent mij geen eens en zoals het er nu bij staat zal dat waarschijnlijk ook nooit gebeuren.
wat de admin bedoelde met zijn uit spraak tegen over jou is dat je het heel anders had moeten formuleren en jij kunt niet bepalen of ik wel of geen goede motorrrijder ben tot nu toe rij ik 30 jaar motor fiets en heb eerlijk gezegt veelvuldig de wet overtreden, zoals veel te hard rijden, meer malen over een doorgetrokken streep gereden, ingehaald waar het niet mocht, rijden zonder helm, ja heb ik allemaal gedaan zonder er ooit spijt van hebben gehad want wie heeft dat nooit gedaan, als jij de enige bent zou je dat ook wel je hele leven blijven mijn petje af voor zo'n brave burger als jou ik kan het helaas niet, en dat is mijn eerlijk mening jij mag je mening geven over het feit dat je het totaal niet mee eens bent daar zal niemand jou op aanvallen maar jij VEROORDEELD terwijl je mij niet kent en dat is iets heel anders als voor jou mening uit te komen. jou mening respecteer ik, jou veroordeling niet. en verder wens ik jou het allerbeste toe en veel veilige kilometers

groetjes oebele

Plaats reactie