boete hoe hoog?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
oebele

Bericht door oebele » 02 jun 2009, 17:36

hoi gouden vleugel
ik denk dat ik dat ook ga doen een eigen aanhangertje maken is de beste optie om goedkoop uit te zijn.
hebben die eigenaren toevallig iets op papier zolas tekening materiaal en vooral de goedkope adresjes ??? zou ik dan ook erg graag willen hebben

maar mijn ging het speciaal om de hondentrailer die ik zeerzelden hoef mee te nemen met de motor. en het was maar gewoon een vraag omdat mijn motor op het breedste punt al standaard 1m10 is en met h w steps zelfs ruim 1m16 en dat mag omdat het aan de motor zit en de honden trailer ook was ik ff nieuwschierig of ze er overzouden vallen en wat dan de boete er voor zou zijn.

groetjes oebele

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 02 jun 2009, 18:29

Is allemaal afhankelijk van het beschikbare budget. Maar met een goed onderstel van een oud karretje op marktplaats o.i.d., een haakse slijper, een lasapparaat, plaatmateriaal, lijm, spijkers of schroeven, wat roosters, scharnieren en verf kom je een heel eind. En natuurlijk een meetlint i.v.m. de toegestane afmetingen. :)

Tussenvorm is: je koopt een onderstel bij één van de fabrikanten en maakt alsnog je eigen opbouw.

Waarschijnlijk duurste vorm: een kant en klare hondetrailer kopen.

Zal eens navraag doen of iemand een tekening heeft liggen...... en je kunt natuurlijk altijd eens buurten op één van de treffens.....

Gebruikersavatar
GoldWingWereld
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 apr 2009, 17:15
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door GoldWingWereld » 02 jun 2009, 18:41

Hallo JH en anderen,

Het is inderdaad zo dat je (JH) redelijk onrespectvol reageert op de berichten van anderen. Als ambtenaar moet dat toch beter kunnen.

Ik hoop dan ook dat u in het vervolg wat respectvoller met mede-forumgebruikers om zal gaan.

U hoeft de mening van iemand natuurlijk niet te delen, maar het minste wat u kunt doen is deze respecteren.


Tot zover dit akkefietje, nu weer on-topic a.u.b.


Met vriendelijke groet,

Kelvin de Wit.
www.GoldWingWereld.nl - Discover the world in comfort.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 mei 2007, 16:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Assen

Bericht door Pino » 02 jun 2009, 19:21

Heb net een karretje (her,ver) gebouwd, bij elkaar voor nog geen 300 euri.
Hij is wat duurder uitgevallen omdat ik een voutje gemaakt heb met het
doorzagen van de as :oops:
Aanschaf karretje 90 euro
Een paar asstompjes voor 119,00 euro eronder gezet.
Wat plaat en ander ijzer 25 euro.
Een paar slijpschijven van de Gamma, dat zeg ik Gamma.
Wat primer en verf, alweer van de Gamma
En wat bloed, zweet en tranen.

Pino
Vulneratus Nec Victus = Gewond doch niet verslagen

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 02 jun 2009, 19:23

:lol: I rest my case :lol: (om maar eens een goed nederlands spreekwoord te gebruiken) :lol:

den stillen
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
Locatie: laarne ( B )

Bericht door den stillen » 02 jun 2009, 21:38

@ Kelvin

van mij krijg je ook geen gelijk, als administrator was het nog veel te vroeg om in te grijpen.
of moeten we dit topic dateren om later naar te verwijzen?

gr, den stillen

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Bericht door japie de cipier » 02 jun 2009, 22:11

ook ik sluit me aan bij het [te] vroeg ingrijpen, en zeer zeker als je zelf pas nieuw bent, een discussie mag en moet kunnen en als je eerdere onderwerpen bekijkt zal je zien/lezen dat sommige topics ook wat uit de hand dreigden te lopen en dat kan, mag en moet op een forum weleens kunnen gebeuren.
ik ben het gedeeltelijk eens met JH over het feit dat de wet zou worden overtreden, alleen hoe het werd gebracht had ik wel wat moeite mee.
als het zo zou zijn dat het vingertje wijzend, zou zijn en dan gelijk ook een oplossing aandragen zou een heel stuk beter geweest zijn.
maar ja niet iedereen zit zo goed in elkaar als ik.
en ook ik wil weleens de wet anders lezen, anders als zij bedoeld is.

dit is een leuk forum en laten we dit zo houden.

Dus als iemand een vraag stelt geef dan een antwoord waar hij wat aan heeft en ga er vanuit dat hij geestelijk bij zijn/haar volle verstand is en dan dus niet op opvoedkundige praatjes zit te wachten, dan houden we het gewoon leuk.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

oebele

Bericht door oebele » 03 jun 2009, 16:33

japie dat waren weer wijze woorden en ik sluit me daar ook geheel bij aan, en wil het er verder ook bij laten,

groetjes oebele

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Bericht door Henkie de ledman » 16 jun 2009, 14:05

ik heb een best karretje gekocht via markplaats, alleen te breed dus ander asje eronder tot 300 kg en ingekort. De wielkasten ingezaagt en dan vallen de brede bandjes er lekker onder. toen was hij maar 1.03 totaal en dat laat ik zo,, hij valt binnen de totale breedte van de motor en ik pas ervoor om een dure aanhanger te kopen deze komt totaal met nieuw asje op 275 euro een beste prijs vind ik voor 8oo liter..inhoud. en ik heb ze groter gezien hahahha.. alleen nu nog netjes maken en dan laten spuiten en de kleur...

Afbeelding
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

oebele

Bericht door oebele » 16 jun 2009, 16:35

henkie
dat ziet er gaaf uit, en de prijs past toch ook in ieders knip dacht ik zo.
veel plezier met je aanhanger

groetjes oebele

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 12 aug 2009, 16:12

Kan je hier iets mee Oebele?
Deze tekst komt uit brochure voertuigtechnische eisen Motorfietsen en driewielige motorrijtuigen die door de RDW is uitgegeven.

3.3 Afmetingen en massa’s
Een motorfiets van na 31 oktober 1995 mag niet breder zijn dan 2 meter.
Een motorfiets met zijspanwagen alsook een motorrijtuig met drie asymmetrisch geplaatste wielen in gebruik genomen voor 1 november 1995 mag niet breder zijn dan 2,55 meter.

3.13 Aanhangwagen achter de motorfiets
Algemeen
Een motorfiets mag een eenassige aanhangwagen trekken.
Een motorfiets met zijspanwagen mag alleen een aanhangwagen trekken als het wiel van de zijspanwagen een reminrichting heeft.
Bij eenwielige aanhangwagens moet het wiel zodanig zijn bevestigd dat het uitsluitend draaibaar is om de eigen horizontale as.
Algemene bouwwijze
De dragende en versterkende delen van het chassis en de carrosserie van de aanhangwagen mogen niet zijn gescheurd of gebroken. Ze moeten goed zijn bevestigd en niet ernstig geroest of vervormd.
Bovenbouw
De bovenbouw van de aanhangwagen moet goed zijn bevestigd aan het onderstel.
Laadvloer en -ruimte
De ondersteuning van de laadvloer en - ruimte moet deugdelijk zijn.
Assen
De as van de aanhangwagen moet goed zijn bevestigd. De as mag geen breuken, scheuren of ernstige vervormingen hebben.
De wielen en de onderdelen daarvan mogen niet zijn gescheurd of ernstig vervormd.
Ze mogen ook niet loszitten of ontbreken.
Banden
De banden mogen niet tot op het karkas zijn beschadigd of uitstulpingen vertonen.
Carrosserie
Aan de achterzijde van de aanhangwagen moet een mogelijkheid zijn om een kentekenplaat, gelijk aan die van de trekkende motorfiets, te bevestigen.
Geen deel aan de buitenzijde van de aanhangwagen mag kunnen losraken.
Aanhangwagens mogen geen scherpe delen hebben die bij een botsing gevaar kunnen opleveren voor medeweggebruikers.
Uitstekende delen moeten goed zijn afgeschermd.
De wielen en banden van de aanhangwagen moeten goed zijn afgeschermd.
Verlichting
De lichten van de aanhangwagen moeten goed werken. Verlichtingsarmaturen en onderdelen daarvan moeten goed zijn
bevestigd. De glazen moeten in goede staat verkeren en niet zijn bespoten, geverfd of bewerkt. Retroreflectoren mogen geen
gebreken hebben die de functie beïnvloeden.
Koppeling
De koppeling van een eenwielige aanhangwagen mag alleen bewegingen toelaten om de horizontale en de verticale as, loodrecht
op de lengte-as van de motorfiets.
Wanneer de aanhangwagen meer dan één wiel heeft, moet de koppeling bovendien bewegingen om een as in de lengterichting van de motorfiets toelaten. De borg- en sluitinrichting van de kogelkoppeling
moeten goed functioneren. De onderdelen mogen niet zijn vervormd.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Bericht door G.winger » 12 aug 2009, 21:15

heb zelf ook eens een aanhangertje gemaakt voor de wing.
zonder tekening wel met voorbeelden van het net gehaald.
oud aanhangertje gekocht via marktplaats de as op lengte
gemaakt en verstevigt en toe een houten ombouw gemaakt.
LET WEL OP mede wingers met het bouwen van een houten
aanhanger dat je deze moet bij houden helaas deze
timmerman/doe hetzelfer heeft er de afgelopen 2 jaar niks aan gedaan
aan onderhoud vanwege andere werkzaam heden aan het huis
nu staat het aanhangertje te bijna verrotten dus dat word weer opnieuw beginnen met opbouwen.
en dit keer gaat het mij meer kosten vorige keer had ik nog
veel plaat materiaal in huis (gratis verkregen) timmerman altijd blij mee.
Afbeelding
Afbeelding
helaas hij ziet er zo niet meer uit.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

IJSBLOK
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 jul 2009, 02:36
Locatie: B 2100 Deurne (België)

Bericht door IJSBLOK » 13 aug 2009, 08:10

RonalT schreef:Kan je hier iets mee Oebele?
Deze tekst komt uit brochure voertuigtechnische eisen Motorfietsen en driewielige motorrijtuigen die door de RDW is uitgegeven.

3.3 Afmetingen en massa’s
Een motorfiets van na 31 oktober 1995 mag niet breder zijn dan 2 meter.
Een motorfiets met zijspanwagen alsook een motorrijtuig met drie asymmetrisch geplaatste wielen in gebruik genomen voor 1 november 1995 mag niet breder zijn dan 2,55 meter.

3.13 Aanhangwagen achter de motorfiets
Algemeen
Een motorfiets mag een eenassige aanhangwagen trekken.
Een motorfiets met zijspanwagen mag alleen een aanhangwagen trekken als het wiel van de zijspanwagen een reminrichting heeft.
Bij eenwielige aanhangwagens moet het wiel zodanig zijn bevestigd dat het uitsluitend draaibaar is om de eigen horizontale as.
Algemene bouwwijze
De dragende en versterkende delen van het chassis en de carrosserie van de aanhangwagen mogen niet zijn gescheurd of gebroken. Ze moeten goed zijn bevestigd en niet ernstig geroest of vervormd.
Bovenbouw
De bovenbouw van de aanhangwagen moet goed zijn bevestigd aan het onderstel.
Laadvloer en -ruimte
De ondersteuning van de laadvloer en - ruimte moet deugdelijk zijn.
Assen
De as van de aanhangwagen moet goed zijn bevestigd. De as mag geen breuken, scheuren of ernstige vervormingen hebben.
De wielen en de onderdelen daarvan mogen niet zijn gescheurd of ernstig vervormd.
Ze mogen ook niet loszitten of ontbreken.
Banden
De banden mogen niet tot op het karkas zijn beschadigd of uitstulpingen vertonen.
Carrosserie
Aan de achterzijde van de aanhangwagen moet een mogelijkheid zijn om een kentekenplaat, gelijk aan die van de trekkende motorfiets, te bevestigen.
Geen deel aan de buitenzijde van de aanhangwagen mag kunnen losraken.
Aanhangwagens mogen geen scherpe delen hebben die bij een botsing gevaar kunnen opleveren voor medeweggebruikers.
Uitstekende delen moeten goed zijn afgeschermd.
De wielen en banden van de aanhangwagen moeten goed zijn afgeschermd.
Verlichting
De lichten van de aanhangwagen moeten goed werken. Verlichtingsarmaturen en onderdelen daarvan moeten goed zijn
bevestigd. De glazen moeten in goede staat verkeren en niet zijn bespoten, geverfd of bewerkt. Retroreflectoren mogen geen
gebreken hebben die de functie beïnvloeden.
Koppeling
De koppeling van een eenwielige aanhangwagen mag alleen bewegingen toelaten om de horizontale en de verticale as, loodrecht
op de lengte-as van de motorfiets.
Wanneer de aanhangwagen meer dan één wiel heeft, moet de koppeling bovendien bewegingen om een as in de lengterichting van de motorfiets toelaten. De borg- en sluitinrichting van de kogelkoppeling
moeten goed functioneren. De onderdelen mogen niet zijn vervormd.
heb ik erover gelezen, of staat er hier geen exacte breedte voor een aanhanger vermeld?

Er is voor Oebele nog een andere oplossing:

Verhuizen naar het Bourgondische België!

In België mag een motorfiets ook 2 meter breed zijn, en de aanhangwagen heeft als enige beperking in de breedte dat hij niet breder mag zijn dan de trekkende motorfiets....
Maar een driewielige motorfiets mag in België géén aanhangwagen trekken...

Toch geweldig hé, 1 Europa met allemaal andere wetten... :oops:
Heaven can wait

Gebruikersavatar
JH.
Berichten: 291
Lid geworden op: 13 okt 2008, 23:07
Locatie: Belgie / Roeselare
Contacteer:

Bericht door JH. » 13 aug 2009, 09:48

deze bovenstaande wetgeving in het Bourgondische deeltje van Europa is ondertussen al een paar jaar van een update voorzien.

Ook hier geldt de breedte van 1 meter voor een tweewieler. Een trike mag een aanhanger trekken.

www.wegcode.be
!ǝʞoɹq sʇı 'dןǝɥ

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Bericht door G.winger » 13 aug 2009, 11:27

op de site van RDW staat precies vermeld hoe breed en hoe lang de aanhanger
mag zijn heb daar ook de maten vandaan gehaald 1 meter breed en 2.50 vanaf as achterwiel tot achterkant aanhanger.
of er een maat was voor de hoogte durf ik niet te zeggen.
weet niet of het er nog opstaat ik zelf heb het zo`n 3 jaar geleden bekeken op de site.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Plaats reactie