probleem met intercom andere helm ?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
den stillen
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
Locatie: laarne ( B )

probleem met intercom andere helm ?

Bericht door den stillen » 08 nov 2008, 16:35

hallo allen,
een vraagje:
vroeger had ik een Lazer open helm met intercom. alles werkte perfect !
nu koop ik een Nolan open helm, met dezelfde intercom ( is gewoon verwisseld ) en nu is er het probleem dat:

wanneer de muziek door de boxen speelt, ik hem nog hoor ( zachter ) in mijn helm ( door de intercom ) ? mijn vrouw heeft dat probleem niet, heeft nog de oude Lazer.
volgens mijn service station, die ook de omwisseling gedaan heeft van de intercom, ligt het probleem bij de afstelling van de intercom.we zijn net langs geweest, maar het probleem is nog niet opgelost.blijkbaar moet elke helm een aparte afstelling hebben?

ik moet er wel bij zeggen dat die Nolan helm minder rijlawaai doorgeeft, dus beter isoleert. maar het dubbele geluid is uiterst irriterend ! ook omdat je heel veel windgeruis waarneemt, wanneer de muziek door de boxen speelt EN de intercom staat AF geeft die toch geluid door?

onze motor is ne 1800

tis toch slecht weer morgen, laat de reactie's maar komen :D

greetz, den stillen en...

uniden

Bericht door uniden » 25 nov 2008, 09:14

Dat begrijp ik nu niet :shock:
Is er iets aan de motor aangepast of is het gewoon van de ene helm om gebouwd in de andere helm ?
Als er niets aan de motor veranderd is ( want de intercom stuurt toch beide helmen gelijk aan ) sta ik ook voor een raadsel :shock:

den stillen
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
Locatie: laarne ( B )

Bericht door den stillen » 25 nov 2008, 18:03

na 118 keer gelezen te zijn, toch iemand ( dank u Johan ) die reageerd :oops:
blijkbaar moet dit iets unieks zijn?
de intercom is dus - gewoon - verwisseld van helm !

wat gaan wij eerst proberen ( eerstkomend als ik tijd heb ):
de helm van men vrouw inpluggen op de plaats van de chauffeur.
1) als zij dit ook heeft, is er iets mis met de electronica
2) als zij dit in haar helm niet heeft, is er iets mis met de overbrenging van de intercom helm/helm, en gaat die terug naar dealer.

ik hou jullie op de hoogte.

greetz, den stillen

nb, gelieve nu niet massaal te reageren over koetjes en kalfjes... dank u!!!!! :P

den stillen
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
Locatie: laarne ( B )

Bericht door den stillen » 02 mar 2009, 20:16

het raadsel - blijft - een raadsel.

mijn vrouw haar helm heeft het niet :shock:

dus de intercom terug in men ouwe helm gestoken , en alles is weer perfect :shock: :shock: :shock:

begrijpe wie begrijpe kan?????

ik heb momenteel maar één te raden oplossing: die helm geeft bepaalde windgeruisen beter door of zo iets........ 't is echt een raadsel :twisted:

iemand ne spiksplinternieuwe nolan helm kopen? slechts 2 keer gedragen , nie in gezweet ofzo ( brr, twas koud ) 2 keer gedragen met z'on sjaaltje op men kop :oops: :oops: :oops:

greetz, den stillen

peter

Bericht door peter » 02 mar 2009, 20:41

Zitten de luidsprekertjes wel terhoogte van je oor :?: Iets te ver naar voren of naar achteren en je hoort bijna niks meer. leg beide helmen eens op je zadel, zet je muziek aan en luister eens zonder je hoofd erin te steken. Als het geluid gelijk is zitten de luidsprekers op de verkeerde plek in de helm, heb je nog een verschil in geluidsterkte dan houdt het bij mij ook op. :cry:

Plaats reactie