Zelfgemaakte aanhanger

Technische vragen, tips, trucs, enz.
BOB
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 dec 2007, 22:44
Locatie: Oost-Vl.be
Contacteer:

Zelfgemaakte aanhanger

Bericht door BOB » 15 dec 2007, 23:49

Een knutselhoekje heb ik op dit forum "nog" niet gevonden :shock: daarom zet ik het hier maar neer : wie heeft reeds een aanhanger zelf gemaakt , eventueel met gekochte onderdelen en wat komt er allemaal bij kijken , kosten , papieren , maten en gewichten , elec.schema's , en alles wat ik nog vergeet .
BOB

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Bericht door frank's » 16 dec 2007, 00:04

bob goedenmorgen
ik heb zelf een karretje gebouwd met een onderstel van schuring
frame en wielen kun je kant en klaar kopen zelfs incl oplooprem.
ik heb het frame verbreed en nu mag hij officieel niet meer achter een motor maar ja er mag zo veel niet.
maten die wel mogen ,staan vast wel ergens in de history van dit forum.
en anders zijn er genoeg wingers die het wel weten en dit posten.
frank

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Bericht door G.winger » 16 dec 2007, 12:14

hallo BOB ik heb zelf ook een aanhangertje gemaakt onder stel gekocht ( via marktplaats) van een klein aanhangertje en daarop zelf een opbouw gemaakt van hout dat hout had ik al in huis waren triplex platen van 80x120ongeveer zal even een paar foto`s opsnorren die heb ik nog wel ergens stonden hier ook op het forum maar hellaas zijn die verdwenen stonden bij G.winger aanhangertje
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Bericht door G.winger » 16 dec 2007, 13:09

G.winger schreef:hallo BOB ik heb zelf ook een aanhangertje gemaakt onder stel gekocht ( via marktplaats) van een klein aanhangertje en daarop zelf een opbouw gemaakt van hout dat hout had ik al in huis waren triplex platen van 80x120ongeveer zal even een paar foto`s opsnorren die heb ik nog wel ergens stonden hier ook op het forum maar hellaas zijn die verdwenen stonden bij G.winger aanhangertje
heb de foto`s gevonden :
Afbeelding
dit is het aanhangertje zoals ik hem heb gekocht ging mij om het onderstel die heb ik op maat gemaakt.
Afbeelding
en toen begonnen met die bodem.
Afbeelding
en dan de ombouw
Afbeelding
de deksel
Afbeelding
een kleurtje
Afbeelding
alleen het kleurtje moet nu veranderd worden heb nu een andere goldwing dus dat word weer schuren en verven
misschien heb je er wat aan heb er geen tekening van zo uit het hoofd gedaan maar daar ben je timmerman voor of hangige DHZer
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

thedutchman1975

Bericht door thedutchman1975 » 16 dec 2007, 18:01

Een hoop mensen hier in de states kopen een aanhanger voor het frame, zoals G.winger heeft gedaan.

In plaats van een houten box kopen ze een cargo carrier/skibox om dit op het frame te moneteren

Afbeelding

Misschien een idee!

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 16 dec 2007, 19:13

en kwa maten zou hij max 1m breed mogen zijn en 2.50m lang vanaf de achteras van je wing , en de verlichting juist hetzelfde als bij de auto behalve dan een mistlicht (maar dat kan nooit kwaad) liever voorkomen dan genezen

en een max gewicht in beladen toestand van 200kg , al mag ik volgens mijn verzekeraar tot 500kg trekken :shock:

veel knutsel plezier

grtz
mark

BOB
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 dec 2007, 22:44
Locatie: Oost-Vl.be
Contacteer:

Bericht door BOB » 16 dec 2007, 19:18

G.winger schreef:hallo BOB ik heb zelf ook een aanhangertje gemaakt onder stel gekocht ( via marktplaats) van een klein aanhangertje en daarop zelf een opbouw gemaakt van hout dat hout had ik al in huis waren triplex platen van 80x120ongeveer zal even een paar foto`s opsnorren die heb ik nog wel ergens stonden hier ook op het forum maar hellaas zijn die verdwenen stonden bij G.winger aanhangertje
Dit was ook mijn eerste gedacht maar de wenk die "thedutchman1975" geeft is zeker evenveel waard , de vormen die in de poleyster gemaakt worden kun je moeilijk nadoen of je moet al wat meer zijn dan een amateur , langs de andere kant moet de aanhanger dienen om duikspullen voor 2 duikers te dragen , dat wil zeggen : 2 zware metalen drukflessen van 25kgr en voor de rest nog eens +- 40 kgr materiaal en een halve bak bier , dus als ik naar de sterkte kijk word het de houten constructie van G.winger .
BOB

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Bericht door G.winger » 17 dec 2007, 16:36

zorg voor een stevige constructie van het houtenframe ik heb deze verlijmd met costructie lijm inplaats van houtlijm en schroefjes deze constructielijm zwelt op en vult alle gaatjes tussen het hout in kijk wel uit voor je vingers het is moeilijk te verwijderen alleen met asseton maar slijt er wel af na 3 dagen ongeveer.
Afbeelding
de binnenkant heb ik bekleed met een verhuis deken maar dat is geen goede oplossing gaat pluizen.
gebruik een stukje vloerbedekking ervoor
Afbeelding
als je nog iets wil weten vraag maar gerust.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

BOB
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 dec 2007, 22:44
Locatie: Oost-Vl.be
Contacteer:

Bericht door BOB » 17 dec 2007, 18:00

De zwarte "handvaten" die achteraan staan , is dat om de ahw recht tegen een muur te stallen ?
Hoe werk je de buitenkant v/d zaagsneden af , zaag je alles onder hoek of vul je dit op ?
Wat is de dikte v/h hout en wat is het gewicht v/d bak ?
Ik zie dat het deksel dakvormig gemaakt is , hoeveel gewicht mag je er +- opleggen , in verband met mijn hobby zou ik mijn duikgerief erop in mekaar steken en dat is +- 40 Kgr ?
Ken je de prijs v/d wieltjes , asjes en dissel alhoewel dat laatste geen probleem kan zijn want dat maak ik zelf .
BOB

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Bericht door G.winger » 17 dec 2007, 18:58

die zwarte beugels aan de achterkant zijn er voor om de ahw rechtop te zetten.
de hoeken heb ik schuin gezaagt (die van de deksel ) en met een latje (ook in die schuinte) eronder aan elkaar verlijmd die constructielijm vult de ruimtes op en schuimt er als het ware tussen uit die lijm is ook watervastmet een beitel netjes afgewerkt en geschuurd.
de platen triplex waren 1cm dik de latjes 2x2cm het gewicht van de bak weet ik niet, op de deksel heb ik nog niks gelegt die grome buizen zitten er voor de sier op.
de aanhanger heb ik gekocht voor 30€ op marktplaats.nl en helemaal gestript breedte was 120 cm heb ik ingekort tot 90 cm de bak is 92 cm zodat de wieltjes erbinnen vallen. triplex hed ik gekregen van een kennis.
als je triplex pakt let wel op dat het watervast is ik heb er een plaatje tussen zitten die dat niet is begint nu te bladeren.
bij elkaar genomen aan materiaal kosten met de verf erbij zat ik op zo`n 65€ triplex had ik gratis.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 05 jan 2008, 11:14

hallo bob
ik heb een vouwwagen achter de goldwing gebouwd
ik heb er foto's van maar ik weet niet hoe ik die moet plaatsen
gr koos

Gebruikersavatar
gerbet
Berichten: 1566
Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
Locatie: Twello

Bericht door gerbet » 05 jan 2008, 13:51

:D Beste Koos als je de foto's op stuurd naar Pieter zet die ze er wel op voor jou denk ik :!: :!: . het adres is web@goldwingforum.nl gr. Gerbet

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 11 jan 2008, 13:14

De as is nieuw gekocht
het frame is alluminimum ook de kap
het dak gat omhoog en de tent zit in het deksel
opzetten is 5 min geen haringen
de onderkant van de hanger is vrij voor bagage
max snelheid is 120 km
gewicht met tent en zonder bagage is 98 kg
laadvermogen 150 kg bagage
ik heb nog meer foto's
gr koos

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Bericht door Black Wing » 11 jan 2008, 19:05

koos noort schreef:De as is nieuw gekocht
het frame is alluminimum ook de kap
het dak gat omhoog en de tent zit in het deksel
opzetten is 5 min geen haringen
de onderkant van de hanger is vrij voor bagage
max snelheid is 120 km
gewicht met tent en zonder bagage is 98 kg
laadvermogen 150 kg bagage
ik heb nog meer foto's
gr koos
Dat ziet er heel goed uit Koos, die moet je in productie nemen :)

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 12 jan 2008, 17:35

heb ik geprobeerd
is een kostbare zaak eerste keuring RDW
dan product garantie
moet er eerst 3 bouwen voor je iets gaat verdienen
dan zit je nog met patent is ook kostbaar
anders gaat iedereen hem nabouwen
laat maar
in zellem hebben ze hem al voor 50% nagebouwd
de groeten koos

Plaats reactie