Gl 1500 Lehman trike met EZ steering krijgt EML schommelvork.
Ik had een EZ steering kroonplaat, zodat de voorvork verder onderuit staat, ik dacht 5 graden.
Rijd op zich prima, stuurt licht en geen last van spoor vorming.
Ik vond het toch "slapje" aanvoelen met name boven de 100 km/u en bij zijwind, ook bij het inhalen van een vrachtwagen schudde de trike.
Dit geeft een instabiel gevoel, wat denk ik veroorzaakt word doordat de voorvork te lichte is (te slap).
Progressieve veren had ik al.
Nu de boel omgebouwd met een EML schommelvork.
Leuke klus
Wat meteen opvalt is het veel zwaarder sturen bij langzaam rijden, het stuurt heel anders veel directer.
Het geheel is veel stabieler, geen last meer van zijwind of bij het inhalen van een vrachtwagen dat de trike heen en weer geschut.
Wel gevoeliger voor spoor vorming, als ik nu in een spoor vorming rijdt geeft dat een raar effect en gevoel.
De voorband van 2,2 bar naar 1,8 bar heb ik al veel minder last van spoor vorming.
Bij montage meteen de balhoofd lagers en de remleidingen vervangen door stalen remleidingen
De remleidingen is het meeste werk wat zit de aansluiting voor de achterrem toch op een onlogische plek.
Er moet veel gedemonteerd worden om daar bij te kunnen, maar het is gelukt
De schijfremmen en remklauwen kunnen overgezet worden van het originele voorwiel naar het EML wiel.
Ook het km-meter teller mechanisme kan over gezet worden, de snelheidsmeter wijkt nu wel flink af.
Dit komt omdat het originele wiel 18 inch is en het EML wiel 14 inch.
Vincent's WingHouse gevraagd of daar een oplossing voor was. Vincent's WingHouse is leverancier van EML, en had de tip het kilometer mechanisme te gebruiken van een Honda CBR 600 F2 van 1991 tm 1994.
Het km-mechanisme van de CBR ziet er hetzelfde uit, Het CBR voorwiel heeft bijna dezelfde maat als het EML 14 inch voorwiel.
Ik heb het km-mechanisme van de CBR 600 F2 thuisliggen, maar ben er nog niet aan toe gekomen het in te bouwen.
Ik ben benieuwd of de snelheid meter dan de goede snelheid aangeeft.
Binnenkort overzetten, spatbord schijfrem-covers remklauwen alles moet gedemonteerd worden om het wiel eruit te halen om het km-mechanisme over te zetten.
Weer een leuke klus..
Km-mechanisme van de CBR 600F2 vandaag gemonteerd, snelheid geeft hij u weer goed aan
Vincent Winghouse bedankt voor de tip.
Het groene spatbord en de grijze rem covers zijn gespoten, met spuitbussen van Motip en 2K blanke lak uit spuitbus.
Het spuiten met spuitbussen was als tijdelijk bedoeld, zodat ik in de winter de definitieve verf er op zou aan brengen.
Maar het resultaat bevalt mij erg goed, zeker met de 2K blanke lak uit de spuitbus er op. de 2K lak is benzine en kras bestendig.
Groetjes Rob.
Gl 1500 Lehman trike met EML schommelvork
Gl 1500 Lehman trike met EML schommelvork
Laatst gewijzigd door Bugje op 24 jun 2016, 23:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..
Re: Gl 1500 Lehman trike met EML schommelvork
handige harry
succes met de volgende klus.
succes met de volgende klus.
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005
- lord of the wing
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
- Type Goldwing: GL1500
Re: Gl 1500 Lehman trike met EML schommelvork
Rob, bij deze een grote plus voor je werk aan je trike, gr Peter.
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE
KGAAI ENNIE WEE
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast