Goldwing Trike autokenteken apk plichtig.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Goldwing Trike autokenteken apk plichtig.

Bericht door Bugje » 26 sep 2015, 20:57

Beste Wingers.

Ik heb een Goldwing 1500 trike die in juli 2015 op mijn naam is komen te staan (autokenteken).
De GW trike is geïmporteerd uit België, en ingevoerd en APK gekeurd door de RDW.

De enige aanpassing die uitgevoerd moest worden is dat er een handrem op moest komen.
Op voertuigen met autokenteken moet een handrem zitten. :roll:

De handrem zit tussen het voor rem reservaatje en de aansluiting van de remslang.
Voor rem handel intrekken en knop in duwen, dan blokkeert het de remvloeistof en blijft de voor rem onder rem druk staan. Knop omhoog dan gaat de rem druk er weer af.

De verlichting is gelukkig zonder problemen door de invoering RDW en de APK gekomen.
Gelukkig omdat er nogal wat verlichting opzit, cornerlights , en div. led verlichting die constant aan zijn.
Ik vroeg mij af of er meerderde trike rijders zijn met APK ervaring, en waar de trike de APK keuring krijgt.
En hoe ze hem keuren, volgens mij is het een keuringseis dat alle wielen moeten dragen bij het keuren. 4-koloms brug gaat niet lukken. Op grond APK keuren ?

Een mogelijkheid is dat ik de volgende keer weer naar de RDW ga voor de APK keuring.
Nadeel is dan dat bij eventuele afkeur, je weer moet betalen voor de herkeuring na reparatie/aanpassing.

Benieuwd naar jullie APK ervaringen met de Trike.



Afbeelding
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: Goldwing Trike autokenteken apk plichtig.

Bericht door Bugje » 26 sep 2015, 21:02

Oeps waarom staat de afbeelding op de kop, div. keren opnieuw geprobeerd ook door de afbeelding bewust op zijn kop te plaatsen.
Maakt niet uit afbeelding blijft op z'n kop staan.
Sorry voor het ongemak, even beeldscherm op z'n kop draaiden dan staat de afbeelding weer goed :P
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: Goldwing Trike autokenteken apk plichtig.

Bericht door inside » 26 sep 2015, 21:19

komt waarschijnlijk door een "Bugje"' :mrgreen:
maar proficiat met je aanwinst

groet Hans

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Goldwing Trike autokenteken apk plichtig.

Bericht door pieter » 26 sep 2015, 22:13

Hoi Bugje,

Wat de apk aangaat , kan ik je niet mee verder helpen, maar wat de foto's betreft wel.
Ik had hetzelfde probleem en toen heb ik van De Woert dit advies gekregen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geen zorgen, het ligt niet aan jou. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met uploaden van foto's als ze "verticaal" zijn.
Wat ik daar tegen doe:
Op de PC draait ik de foto eerst een keer 90 graden, en daarna weer 90 graden terug.
Met de Windows Picture Viewer (Volgens mij de standaard tool die gebruikt wordt om plaatjes te laten zien), gaat dat vrij eenvoudig.
Onderin het beeld kun je de foto kantelen. Als je dan naar een volgende foto gaat, dan wordt de gekantelde foto opgeslagen.
Daarna weer terug naar die foto, hij zal dan gekanteld zijn.
Dan weer "terug-kantelen", en weer opslaan.
Als je DIE foto upload, dan staat ie wel keurig verticaal.

Succes Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Goldwing Trike autokenteken apk plichtig.

Bericht door pieter » 28 sep 2015, 09:47

Hoi Bugje,

Deze info heb ik gekregen van Sturgis, maar ik denk dat deze service natuurlijk ook gewoon door de andere bedrijven te verzorgen is, zoals, zie hierboven en bij "links"

Hallo,
De APK keuring van een Goldwing trike kan feitelijk bij ieder willekeurig APK keurings station plaats vinden.
Wat we echter uit de praktijk horen is dat niet ieder station dit wil doen omdat de kennis ontbreekt.
Omdat wij heel veel trike's doen heeft ons keurings station daar geen moeite mee en veel van onze klanten gaan of rechtstreeks daarheen of laten het ons verzorgen vaak in combinatie met bv een service beurt.
Mocht u verder nog vragen hebben verneem ik dit graag van u

Pieter Lammes (CEO)

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: Goldwing Trike autokenteken apk plichtig.

Bericht door Bugje » 28 sep 2015, 12:34

Leuk gevonden.

Dat zal het zijn ha,ha.
inside schreef:komt waarschijnlijk door een "Bugje"' :mrgreen:
maar proficiat met je aanwinst

groet Hans
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: Goldwing Trike autokenteken apk plichtig.

Bericht door Bugje » 28 sep 2015, 12:44

Bedankt voor de tip.

Pfff het ligt niet aan mij....

Wat ik al gedaan had, foto was een horizontale foto die goed stond in Photovieuwer geupload maar komt dan op z'n kop te staan in het forum.
Ik had de foto al een keer 180 graden gedraaid zodat hij in Phoptovieuwer op zijn kop stond.
Maar ook dan komt hij op de kop in dit geweldige forum :shock:

Is zoals hierboven beschreven waarschijnlijk een "Bugje".

(0 graden heb ik niet uitgeprobeerd omdat het een horizontale foto is en geen verticale foto.
pieter schreef:Hoi Bugje,

Wat de apk aangaat , kan ik je niet mee verder helpen, maar wat de foto's betreft wel.
Ik had hetzelfde probleem en toen heb ik van De Woert dit advies gekregen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geen zorgen, het ligt niet aan jou. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met uploaden van foto's als ze "verticaal" zijn.
Wat ik daar tegen doe:
Op de PC draait ik de foto eerst een keer 90 graden, en daarna weer 90 graden terug.
Met de Windows Picture Viewer (Volgens mij de standaard tool die gebruikt wordt om plaatjes te laten zien), gaat dat vrij eenvoudig.
Onderin het beeld kun je de foto kantelen. Als je dan naar een volgende foto gaat, dan wordt de gekantelde foto opgeslagen.
Daarna weer terug naar die foto, hij zal dan gekanteld zijn.
Dan weer "terug-kantelen", en weer opslaan.
Als je DIE foto upload, dan staat ie wel keurig verticaal.

Succes Pieter.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: Goldwing Trike autokenteken apk plichtig.

Bericht door Bugje » 28 sep 2015, 12:50

Hallo Pieter.

Klopt idd. wat je zegt iedere APK keuringsstation kan, en mag het.
Probleem is denk ik ook de kennis, en een eventuele brug waar de trike op kan.
Op de grond keuren is niet erg praktisch, i.v.m. controle remleidingen e.d.
Sturgis, daar ben ik een paar weken geleden geweest, mooi bedrijf heb daar nog in de werkplaats mogen rond kijken.
Was leuk om te zien.
Probleem ik woon in Noord Limburg en om dan ieder jaar naar Andijk te gaan is niet de oplossing.
pieter schreef:Hoi Bugje,

Deze info heb ik gekregen van Sturgis, maar ik denk dat deze service natuurlijk ook gewoon door de andere bedrijven te verzorgen is, zoals, zie hierboven en bij "links"

Hallo,
De APK keuring van een Goldwing trike kan feitelijk bij ieder willekeurig APK keurings station plaats vinden.
Wat we echter uit de praktijk horen is dat niet ieder station dit wil doen omdat de kennis ontbreekt.
Omdat wij heel veel trike's doen heeft ons keurings station daar geen moeite mee en veel van onze klanten gaan of rechtstreeks daarheen of laten het ons verzorgen vaak in combinatie met bv een service beurt.
Mocht u verder nog vragen hebben verneem ik dit graag van u

Pieter Lammes (CEO)

Groet Pieter.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Goldwing Trike autokenteken apk plichtig.

Bericht door pieter » 28 sep 2015, 16:35

pieter schreef:Hoi Bugje,

:!: :!: De bovenste alinea was;

Deze info heb ik gekregen van Sturgis, maar ik denk dat deze service natuurlijk ook gewoon door de andere bedrijven te verzorgen is, zoals, zie hierboven en bij "links"

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie