aanhanger
- wingryder
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
- Locatie: Sassenheim
aanhanger
Hoi,
Zojuist, pak em beet een uurtje geleden, heb ik m'n aanhanger opgehaald
Een 2e hands tourmaster 600 met oploop rem. zie foto.
ik moet zeggen, je merkt amper dat hij er achter hangt, maar nu was hij, op de ook gekochte koelbox na, leeg.
Kan iemand mij vertellen of ik de achtervering zwaarder moet "oppompen" en zo ja hoe veel?
Als ik de aanhanger gebruik dan zullen we met z'n tweeën op de wing zitten( meestal)
ik hoor het graag.
groet
Wingryder
Zojuist, pak em beet een uurtje geleden, heb ik m'n aanhanger opgehaald
Een 2e hands tourmaster 600 met oploop rem. zie foto.
ik moet zeggen, je merkt amper dat hij er achter hangt, maar nu was hij, op de ook gekochte koelbox na, leeg.
Kan iemand mij vertellen of ik de achtervering zwaarder moet "oppompen" en zo ja hoe veel?
Als ik de aanhanger gebruik dan zullen we met z'n tweeën op de wing zitten( meestal)
ik hoor het graag.
groet
Wingryder
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
Wat ik zelf gedaan heb met mijn aanhanger, tijdens het beladen, is een weegschaal eronder zetten. Eronder bedoel ik onder het pootje, welke dicht bij je koppeling zit.
Dan kan je, bij benadering, zien hoeveel koppelingsdruk je hebt. Het advies wat ik meekreeg was niet meer dan 25 kilo.
Dus je aanhanger goed beladen en zeker niet te zwaar in totaal gewicht
Je moet het ook nog trekken he
Groetjes Edi
Dan kan je, bij benadering, zien hoeveel koppelingsdruk je hebt. Het advies wat ik meekreeg was niet meer dan 25 kilo.
Dus je aanhanger goed beladen en zeker niet te zwaar in totaal gewicht
Je moet het ook nog trekken he
Groetjes Edi
- wingryder
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
- Locatie: Sassenheim
Ja er zit een hydraulische oplooprem onder, ik denk dat ik daar pas wat meer van merk als de kar vol zit. Nu was hij nog erg licht. maar ik vind niet dat ik er veel van merk dat hij? erg achter hangt.1500 schreef:Hoi Wingryder,
Mooi karretje
Zit het hydraulische remsysteem eronder? Ben benieuwd naar de ervaringen daarmee.
Succes met de aanhanger.
Groeten Pierre
Ik zal binnenkort eens gaan rijden als de tent en de stoelen er in liggen, hoewel dat ook allemaal niet zoveel gewicht met zich mee brengt. maar ja, alles bijelkaar telt het wel op.
Groet,
wingryder
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
- gerbet
- Berichten: 1566
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
- Locatie: Twello
hoy wingryder
ik heb ook een aanhanger achter m'n wing en zit er ook met z'n tweeen op en alle twee goed aanhet gewicht .
ik heb 'n inhoud van 310 liter en mag +/-110kg laden maar heb er meestal 125tot 135kg in geen centje pijn maar ik hou een gewicht van 10 kg aan onder de steun van de koppeling.ga er mee naar denemarken en oostenrijk in de vakantie en merk niet dat hij achter zit.en de druk van de achter vering stel ik gewoon af als we er op zitten als zonder aanhanger.
groeten gerbet en veel mlezier met je combinatie en veen veilige kmeters
ik heb ook een aanhanger achter m'n wing en zit er ook met z'n tweeen op en alle twee goed aanhet gewicht .
ik heb 'n inhoud van 310 liter en mag +/-110kg laden maar heb er meestal 125tot 135kg in geen centje pijn maar ik hou een gewicht van 10 kg aan onder de steun van de koppeling.ga er mee naar denemarken en oostenrijk in de vakantie en merk niet dat hij achter zit.en de druk van de achter vering stel ik gewoon af als we er op zitten als zonder aanhanger.
groeten gerbet en veel mlezier met je combinatie en veen veilige kmeters
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Ik heb heel even er aan zitten denken om er ook een op te zetten op mijn tourmaster, tot ik de prijs zag
Laat maaaaar
Ik heb de tourmaster 350 en moet zeggen dat de onderstellen van Schuuring vlekkeloos achter de motor lopen.
Ik vond de 600 iets te groot voor mij.
Kijk af en toe wel eens om of hij er nog wel achter zit Als je niet merkt dat hij er achterzit moet je wel eens kijken
Groeten Pierre
Laat maaaaar
Ik heb de tourmaster 350 en moet zeggen dat de onderstellen van Schuuring vlekkeloos achter de motor lopen.
Ik vond de 600 iets te groot voor mij.
Kijk af en toe wel eens om of hij er nog wel achter zit Als je niet merkt dat hij er achterzit moet je wel eens kijken
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
Mooie kar. Heb zelf een CM2. Persoonlijk heb ik liever iets "te veel" kogeldruk dan "te weinig". Als je de kar met bijvoorbeeld een koelbox op de dissel aan de voorkant wat zwaarder belaadt, zul je automatisch wat zwaarder spullen achter in de kar leggen. Informeer ff bij Schuring of je de constructie moet verzwaren. Ze hebben er bij Schuring een speciaal frame voor. Ben wel benieuwd naar je ervaring met die oplooprem.
- wingryder
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
- Locatie: Sassenheim
Hoi,Gouden-Vleugel schreef:Mooie kar. Heb zelf een CM2. Persoonlijk heb ik liever iets "te veel" kogeldruk dan "te weinig". Als je de kar met bijvoorbeeld een koelbox op de dissel aan de voorkant wat zwaarder belaadt, zul je automatisch wat zwaarder spullen achter in de kar leggen. Informeer ff bij Schuring of je de constructie moet verzwaren. Ze hebben er bij Schuring een speciaal frame voor. Ben wel benieuwd naar je ervaring met die oplooprem.
We hebben een weekendje in de planning om de nieuwe spullen, tent, kar etc. uit te proberen dus ik houd jullie op de hoogte.
even afwachten tot er weer een weekend komt met mooi weer, want als je inmiddels verwend bent met een caravan dan is kamperen met een tentje weer terug naar af. hoewel we altijd erg genoten hebben in onze tent, maar ja toe was mijn baard nog niet grijs..........
Groet,
wingryder
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
- wingryder
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
- Locatie: Sassenheim
ervaring met aanhanger
hoi,
zou jullie nog op de hoogte houden over het rijden met de aanhanger.
Afgelopen weekend weggeweest met een volle kar en twee personen.
kogeldruk was een kleine 20 kg, gewicht van de kar totaal weet ik niet, maar het was redelijk.
Het rijden was geen enkel probleem, de kar lag als een huis achter de brommer en volgde zonder één probleem moeiteloos in de bochten.
Remmen was, dankzij de oplooprem ook geen punt, hoewel ik het uiteraard niet zonder heb kunnen proberen .,
Kortom, zonder nu direct reclame te willen maken, en ik heb ook geen aandelen van schuring een tourmaster met oploop rem is een goede keus voor een aanhanger achter de wing.
Maar er zijn uiteraard meer goede karren te koop.
fijne vakantie allemaal en hou de glimmende kant boven.
ik ben voorlopig weg tot 25-8 en ik neem geen Laptop mee dus voorlopig geen bijdragen of reacties van mij.
groet,
Wingryder
zou jullie nog op de hoogte houden over het rijden met de aanhanger.
Afgelopen weekend weggeweest met een volle kar en twee personen.
kogeldruk was een kleine 20 kg, gewicht van de kar totaal weet ik niet, maar het was redelijk.
Het rijden was geen enkel probleem, de kar lag als een huis achter de brommer en volgde zonder één probleem moeiteloos in de bochten.
Remmen was, dankzij de oplooprem ook geen punt, hoewel ik het uiteraard niet zonder heb kunnen proberen .,
Kortom, zonder nu direct reclame te willen maken, en ik heb ook geen aandelen van schuring een tourmaster met oploop rem is een goede keus voor een aanhanger achter de wing.
Maar er zijn uiteraard meer goede karren te koop.
fijne vakantie allemaal en hou de glimmende kant boven.
ik ben voorlopig weg tot 25-8 en ik neem geen Laptop mee dus voorlopig geen bijdragen of reacties van mij.
groet,
Wingryder
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
- Locatie: Roden
- Contacteer:
als je in Duitsland met een aanhanger achter je motor rijdt, let een beetje op de snelheid. De max. snelheid voor motor met aanhanger is 60 km/h.
Dit geldt ook op snelwegen!!!
Een gewaarschuwd winger telt voor 3 (alleen met aanhanger)
Bovenstaande regel is gewijzigd. Je mag nu in Duistland, op de autobahn, met aanhanger 80 km/h
Dit geldt ook op snelwegen!!!
Een gewaarschuwd winger telt voor 3 (alleen met aanhanger)
Bovenstaande regel is gewijzigd. Je mag nu in Duistland, op de autobahn, met aanhanger 80 km/h
Laatst gewijzigd door 1500se op 24 jul 2007, 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groeten van Peter.
1500 SE 6 cylinder power (soms) met zijspan.
nu met een 2720, en dubbel Bi-xenon.
1500 SE 6 cylinder power (soms) met zijspan.
nu met een 2720, en dubbel Bi-xenon.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Dat lijkt me levensgevaarlijk!!! Rij jij 60 en vervolgens komt er iemand met 200 voorbij. Dat is 140 km verschil. Maar ja... Ik kende de regel trouwens niet.1500se schreef:als je in Duitsland met een aanhanger achter je motor rijdt, let een beetje op de snelheid. De max. snelheid voor motor met aanhanger is 60 km/h.
Dit geldt ook op snelwegen!!!
Een gewaarschuwd winger telt voor 3 (alleen met aanhanger)
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu
www.clock4u.eu
-
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Handige site. Alleen staat hierop dat je op de snelweg 80 mag. Alleen normaal buiten de bebouwde kom is 60.wimpie schreef:http://www.tourmaster.nl/regelweetjes.htm
staat veel meer info over "regelweetjes"
Wimpie
Ben wel benieuwd hoe hard jullie met zo'n aanhangwagen echt gaan.
2e vraag: gebruik je dan ook veel meer brandstof?
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu
www.clock4u.eu
Ik rij, gemiddeld genomen, tussen de 80 en 100 km/h met de aanhanger. Als ik een vrachtauto inhaal trek ik hem even door en dan laat ik hem terugzakken tot net boven de snelheid van de vrachtwagen. Dan heb ik tenminste niet zo'n zware jongen in mijn spiegels die zit te dringen.
Mijn aanhanger kan dat goed hebben, die snelheid.
Groetjes Edi
Mijn aanhanger kan dat goed hebben, die snelheid.
Groetjes Edi