Ik denk dat dat verschilt van aanhanger tot aanhanger
Bezit een PEAK trailer en de fabrikant deelt mij mede dat de banden spanning 13 duims velgen tot 100km/h= 1,3kg moet en boven de 100km/h=1.6 kg drukmoet hebben
Groetjes G.W.P.
Bandenspanning bagagewagen shuttle
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Bilzen
Bandenspanning bagagewagen shuttle
Laatst gewijzigd door Goldwingpoes op 24 dec 2007, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't dream your life ....Live your dreams !
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Bilzen
bandenspanning
Goedenavond
Ik heb zelf een e.z.s. aanhanger 350l.t.r. met smalle bantjes.Mij is bij mijn bandenboer uitdrukkelijk aanbevolen om de banden op 3.5. tot 4.0 bar op te pompen.Dit omdat de banden veel harder rond draaien dan grotere banden.Hierdoor worden ze veel warmer dan banden die groter zijn.Ik heb ook voorin mijn aanhanger twee gewichten liggen van zo,n 15 kilo per stuk.Dit uit ondervinding dat als ik met volle of lege aanhanger meer dan 110 k.m. p.u.reed de aanhanger ging slingeren met zijn kont!! Dan moest het gas er vlug af anders liep het niet goed af.Nu kan hij als het moet 160 zonder een krimp te geven!!!
Groeten Jan
Ik heb zelf een e.z.s. aanhanger 350l.t.r. met smalle bantjes.Mij is bij mijn bandenboer uitdrukkelijk aanbevolen om de banden op 3.5. tot 4.0 bar op te pompen.Dit omdat de banden veel harder rond draaien dan grotere banden.Hierdoor worden ze veel warmer dan banden die groter zijn.Ik heb ook voorin mijn aanhanger twee gewichten liggen van zo,n 15 kilo per stuk.Dit uit ondervinding dat als ik met volle of lege aanhanger meer dan 110 k.m. p.u.reed de aanhanger ging slingeren met zijn kont!! Dan moest het gas er vlug af anders liep het niet goed af.Nu kan hij als het moet 160 zonder een krimp te geven!!!
Groeten Jan
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 23:04
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Bilzen
De bandenmaat van m,n Peak Special is 145/70 - R 13
De tongdruk mag volgens de fabrikant max. 20 kg bedragen
De Peak heeft een inhoud van 500 liter.
Het leeggewicht bedraagt 85 kg .
Maximum laadgewicht 200 kg .
Is een totaal gewicht van om en bij de 285kg
www.peak-trailers.com
Dit is em; maar in de kleur van Bloody Mary gespoten n.l. Bloodstone red metallic (foto,s volgen nog)
Groetjes G.W.P.
De tongdruk mag volgens de fabrikant max. 20 kg bedragen
De Peak heeft een inhoud van 500 liter.
Het leeggewicht bedraagt 85 kg .
Maximum laadgewicht 200 kg .
Is een totaal gewicht van om en bij de 285kg
www.peak-trailers.com
Dit is em; maar in de kleur van Bloody Mary gespoten n.l. Bloodstone red metallic (foto,s volgen nog)
Groetjes G.W.P.
Laatst gewijzigd door Goldwingpoes op 24 dec 2007, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't dream your life ....Live your dreams !
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 09 dec 2007, 22:44
- Locatie: Oost-Vl.be
- Contacteer:
Het slinger-effect hangt af
1)de lengte v/d dissel , omgekeerd evenredig , hoe langer hoe minder.De gemiddelde lengte = 1/2 van de breedte v/d opbouw.
2)de breedte van as , omgekeerd evenredig , hoe breder hoe minder .
3)de aan- of afwezigheid van schokkdempers
Dit laatste is zéér belangrijk , een paar , zelfs lichte schokdempers doen wonderen wat betreft slingeren en bij mij komen die er zeker op , ik spreek van ondervinding!
BOB
1)de lengte v/d dissel , omgekeerd evenredig , hoe langer hoe minder.De gemiddelde lengte = 1/2 van de breedte v/d opbouw.
2)de breedte van as , omgekeerd evenredig , hoe breder hoe minder .
3)de aan- of afwezigheid van schokkdempers
Dit laatste is zéér belangrijk , een paar , zelfs lichte schokdempers doen wonderen wat betreft slingeren en bij mij komen die er zeker op , ik spreek van ondervinding!
BOB