Beschermhoes controleren
Beschermhoes controleren
Bij controle van de motor bleek de beschermhoes welke tussen het motorblok en de cardan zit, helemaal stuk te zijn.
Vooral aan de onderkant zaten gaten.
Gevolg hiervan is dat er water en vuil op de kruiskoppeling komt.
Deze kan hierdoor stuk lopen..
De motor heeft pas 25.000 kilometer gelopen.
Dus ff controleren zou ik zeggen
Vooral aan de onderkant zaten gaten.
Gevolg hiervan is dat er water en vuil op de kruiskoppeling komt.
Deze kan hierdoor stuk lopen..
De motor heeft pas 25.000 kilometer gelopen.
Dus ff controleren zou ik zeggen
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 08:04
- Locatie: Merksem - Belgie
- Contacteer:
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:35
- Locatie: Arnhem
scheurend rubber
Hallo Semafoor,
hoe oud is jouw GL1800. Als hij pas 25000 km heeft gelopen vind
ik dit wel erg snel kapot gaan.
Dit lijkt mij dus weer een zoveelste geval van slechte kwaliteit van de GL 1800. Koelingsproblemen tm 2005, scheurende frame's, rubbers van
voorvork etc.
Dit zijn dingen die bij een motorfiets van € 30000.00 NIET voor hoort
te komen.
groeten, Berrie van den Born
GL 1800 zilver
hoe oud is jouw GL1800. Als hij pas 25000 km heeft gelopen vind
ik dit wel erg snel kapot gaan.
Dit lijkt mij dus weer een zoveelste geval van slechte kwaliteit van de GL 1800. Koelingsproblemen tm 2005, scheurende frame's, rubbers van
voorvork etc.
Dit zijn dingen die bij een motorfiets van € 30000.00 NIET voor hoort
te komen.
groeten, Berrie van den Born
GL 1800 zilver
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
Nou, mijn beschermhoes is in elk geval niet kapot! Verder vind ik het best nog wel meevallen hoor voor wat de kosten betreft aan de GL1800. Al eens een blik geworpen op de sites van de K1200LT? Dat is pas , onderhoudskosten en herstellingskosten swingen daar pas echt de pan uit. Versnellingsbak, hydraulische middenbok, e.a......
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 29 apr 2006, 20:56
- Locatie: Arnhem
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
OK, laat ik het dan zo zeggen: ik heb geen last van overhitting op mijne 2002, de lasnaden werden nagezien en goed bevonden, als de rubbers van de voorvork het begeven is dat haast altijd te wijten aan het antiduikventiel dat aan de linkervoorvork gemonteerd is, dit voel je duidelijk als de voorvering te stug is, herstellen of ventiel deactiveren is dan de boodschap anders ga je je rubbers inderdaad opblazen. Het enige wat bij mij niet deugt is de CD-speler in de topcase, dure gadget die geen kl**ten waard is, reeds hersteld geweest en na twee keer alweer naar den tippie...werk nu met een MP3-speler via de AUXaansluiting. Trouwens de door jouw aangehaalde punten worden via een terugroepaktie nagezien en onder waarborg hersteld, dus geen centje pijn. Ik werk bij een merkverdeler ....koekblikken die nog een pak meer kosten dan onze Wing, je moest eens weten hoeveel terugroepakties daarvoor bestaan....je hebt er een goed gevulde hoge A4ringmap voor nodig en van sommige akties hebben de klanten nog geeneens weet omdat gevraagd wordt aan de dealers om deze akties niet aan de neus van de klant te hangen maar even snel tussendoor bij een onderhoud te doen.
Laatst gewijzigd door goldwingboy op 06 mar 2007, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 08:04
- Locatie: Merksem - Belgie
- Contacteer:
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:35
- Locatie: Arnhem
Hallo Goldwingboy,
ik begrijp dat je gek bent op je Wing (ik rijd zelf ook al vanaf 1977 Goldwing)
maar dat wil niet zeggen dat de kwaliteit maar achteruit mag lopen.
Dit zijn problemen die NIET voor horen te komen. En de garantie waar
jij over praat gaat lang niet altijd op, vraag maar eens aan wingers die in het bezit zijn van een Amerikaanse Wing. En mijn koelingsprobleem
is niet op te lossen, in de bergen met hoge temperaturen en extra bepakking loopt hij in notime het rode gebied in. Dit is een 2005 model.
En wat er met de frame's in de toekomst gaat gebeuren is ook nog maar afwachten. Ik heb al gehoord over wings in Duitsland die nagekeken waren en toch later scheuren vertoonden.
Ik vind dat wij er als Goldwingrijders veel te makkelijk over denken.
Dit zijn problemen !!
ik begrijp dat je gek bent op je Wing (ik rijd zelf ook al vanaf 1977 Goldwing)
maar dat wil niet zeggen dat de kwaliteit maar achteruit mag lopen.
Dit zijn problemen die NIET voor horen te komen. En de garantie waar
jij over praat gaat lang niet altijd op, vraag maar eens aan wingers die in het bezit zijn van een Amerikaanse Wing. En mijn koelingsprobleem
is niet op te lossen, in de bergen met hoge temperaturen en extra bepakking loopt hij in notime het rode gebied in. Dit is een 2005 model.
En wat er met de frame's in de toekomst gaat gebeuren is ook nog maar afwachten. Ik heb al gehoord over wings in Duitsland die nagekeken waren en toch later scheuren vertoonden.
Ik vind dat wij er als Goldwingrijders veel te makkelijk over denken.
Dit zijn problemen !!
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:35
- Locatie: Arnhem
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
Zegt een bevriend BMW R1200RT rijder ook over zijne Beemer en een bevriend FJRrijder over zijne Yamaha , maar je hebt gelijk hoor, we wijken nogal fel af van het onderwerp en zoals steeds eindigt zo'n discussie nergens behalve in een welles nietes spelleke en de jaren van verstand zijn bij ons al gekomen hé of niet soms ?GL1800 zilver schreef:Ik blijf erbij dat Honda problemen heeft met de kwaliteit en we zijn er nog lang niet klaar mee.
- Rudi
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
- Locatie: Steenokkerzeel (BE)
Heren, Heren,
Ik begin stilaan spijt te krijgen dat ik een Amerikaan 1800 type 2006 gekocht heb. Ik had een 1500 van 96 nooit problemen gehad met koeling zelf niet in de hitte van de bergen in Cambrils.
Als ik de problemen hoor met warmlopen van de 1800 series vraag ik mij af of het wel verstandig is om mijn GW dit jaar mee te nemen naar het zonnige Spanje.
Wat ik niet begrijp is dat het in de US op sommige plaatsen zeker warm moet zijn om rond te toeren en dat daar blijkbaar toch veel GW 1800 rondrijden.
Is dit warmteprobleem overroepen, is daar iets preventief aan te doen???
Graag jullie ervaringen
Rudi
Ik begin stilaan spijt te krijgen dat ik een Amerikaan 1800 type 2006 gekocht heb. Ik had een 1500 van 96 nooit problemen gehad met koeling zelf niet in de hitte van de bergen in Cambrils.
Als ik de problemen hoor met warmlopen van de 1800 series vraag ik mij af of het wel verstandig is om mijn GW dit jaar mee te nemen naar het zonnige Spanje.
Wat ik niet begrijp is dat het in de US op sommige plaatsen zeker warm moet zijn om rond te toeren en dat daar blijkbaar toch veel GW 1800 rondrijden.
Is dit warmteprobleem overroepen, is daar iets preventief aan te doen???
Graag jullie ervaringen
Rudi