Beschermhoes controleren

Technische vragen, tips, trucs, enz.
mrproper
Berichten: 212
Lid geworden op: 23 mar 2006, 08:04
Locatie: Merksem - Belgie
Contacteer:

Bericht door mrproper » 08 mar 2007, 06:50

Ikzelf ben in het bezit van een Amerikaanse GW 1800 van bj 2004 en nog geen problemen met overhitting gehad tot hier toe zelfs nog geen enkel probleem van welke soort dan ook :wink:
GOLDWING FOR ALWAYS

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 08 mar 2007, 07:43

Rudi, als ik het goed heb is de 2006 reeds met grotere radiatoren, dus zou het fenomeen "overhitting" bij de jouwe zeker niet mogen voorkomen. Meenemen die Wing naar Spanje!!!

GL1800 zilver
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:35
Locatie: Arnhem

Bericht door GL1800 zilver » 08 mar 2007, 08:04

Hallo Rudi,

de problemen met het warmlopen zijn vanaf bouwjaar 2006
(al) opgelost, dus maak je geen zorgen en veel plezier met
die toch wel heel fijne GL 1800.

Blauw/Geel

Bericht door Blauw/Geel » 08 mar 2007, 22:24

Rij best veel in de Bergen, 1e jaar dat ik hem had (onze allereerst nieuwe, na vele 2e hands (Gl 1000, GL 1200, GL 1500 2x) zat ik in Spanje, man ik heb daar gebaald als een stekker, elke keer als je een beetje moest klimmen of in een file zat liep de meter het rode vak in. ECM-box vervangen onder garantie en ik moet zeggen sinsdien geen problemen meer :D

En ik ben het helemaal eens, de kwaliteit is achteruit gehold :cry:
Mag toch niet voor zo'n bedrag :evil:

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Bericht door Goldwingpoes » 08 mar 2007, 22:56

Toch raar dat de meeste Amerikaanse G.W. dit fenomeen hebben :roll: :roll:
Hangt veel af van de streek , warm -koud en de motor word daaraan aangepast, m,n vriend had vroeger een Pan-European invoer van Spanje ,en niets dan miserie gehad met de ontstekingskaarsen , wat bleek dat Spanje een andere afstelling v/d motor had tegenover Benelux :wink: :wink:

Groetjes G.W.P.
Don't dream your life ....Live your dreams !

semafoor

Bericht door semafoor » 10 mar 2007, 22:41

Mijn Wing is van 2003.
het euvel van de hoes is dat deze bij de fabrikage
niet goed gemonteerd is over de achtervork.

We hebben div. 1800 wings op de testbank gehad.
Bij extreme belasting waren er inderdaad enkele met koelingsproblemen
Dit werd veroorzaakt door het geknikt zitten of in sommige gevallen
door het niet doorverbonden zijn van de slang van de radiateur naar het reservoir.

groet semafoor.

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 11 mar 2007, 09:58

Hallo Rudi.

Naar mijn mening hoef je je geen grote zorgen te maken m.b.t. de koeling van de 1800 in Spanje. De problemen kunnen alleen optreden als je enige tijd met een langzame snelheid moet rijden zonder dat de ventilatoren in werking treden. Op een 2001 model heb ik het in Amerika één keer meegemaakt. Met mijn model 2001 en 2003 heb ik het in Europa niet meegemaakt. En toch wel hoge temperaturen gehad. Hield er in het achterhoofd wel steeds een beetje rekening mee. De meter wat extra in de gaten houden bij langzame snelheden. Ik wens je veel rijplezier met de 1800!
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Plaats reactie