xxx

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
toeristje

xxx

Bericht door toeristje » 05 feb 2007, 21:35

xxx
Laatst gewijzigd door toeristje op 02 mar 2007, 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.

billy

Bericht door billy » 05 feb 2007, 21:47

:( ons lakske is nog in prima staat(model 2005) :!:

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 05 feb 2007, 21:53

Hmm, ik hoop niet dat t de kleur zelf is, ik heb een cabernet red 2006.
Nog niet gezien wat jij schetst, echter krasjes in dit soort plastic is niet bijzonder (tis nu eenmaal zacht en snel statisch (wat stof aantrekt en de krassen duidelijk zichtbaar maakt).
Wat ik als "oplossing" heb, is niet nieuw maar toevallig op mn weg gekomen doordat mn achterruit van mn S2000 (ook Honda) ook snel kraste en bovendien ondoorzichtbaar werd (binnen een half jaar).
Honda schreef toen de Honda Plastic Cleaner voor (ik kreeg m van mn dealer toen), wellicht dat r ook andere merken zijn, maar deze zorgde er toch voor dat de ruit t uit eindelijk 165.000 km vol hield.

Afbeelding

PS, dat wat een beetje geel lijkt, was ooit rood dacht ik (Cabernet Red ?)

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 05 feb 2007, 22:15

Helaas is het maar al te waar dat de huidige lakken op waterbasis minder hard zijn en veel krasgevoeliger zijn. Ook in de autobranche zijn er geregeld klachten hierover en helaas is er weinig aan te doen. Men wordt gewoon gedwongen om deze lakken te gebruiken omwille van de strenge milieunormen. Je zult je erbij moeten neerleggen vrees ik.

billy

Bericht door billy » 05 feb 2007, 22:22

goldwingboy schreef:Helaas is het maar al te waar dat de huidige lakken op waterbasis minder hard zijn en veel krasgevoeliger zijn. Ook in de autobranche zijn er geregeld klachten hierover en helaas is er weinig aan te doen. Men wordt gewoon gedwongen om deze lakken te gebruiken omwille van de strenge milieunormen. Je zult je erbij moeten neerleggen vrees ik.
:lol: ja,ok goldwingboy,maar na 6 weken en 1200 km vindt ik het toch wel heel zacht lakske,of ben ik mis? :?:

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 05 feb 2007, 22:25

met dit weer (ahum, ts best aardig) veel rotzooi op de weg, komt t sneller voor met donkere kleuren.

Zie ook:
http://www.gl1800riders.com/forums/view ... 611#733611

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Bericht door Goldwingpoes » 05 feb 2007, 23:58

Ook ik heb er last van en steenslag :!: om te janken :( :(
2005 Bloodstone red mettalic :!: :!: :!:
Maar met een goede simoniz de doffe plekken oppoetsen en zij kan er weer tegen tot de volgende wasbeurt :wink:
Ik gebruik de Meguiar,s(carnauba wax) nummer3 om op te blinken :idea: :idea:


Groetjes G.W.P.
Don't dream your life ....Live your dreams !

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 06 feb 2007, 09:45

Ik heb sinds afgelopen vrijdag een cabernet red. Had uit voorzorg al van die beschermers geplakt op het gedeelte van de "tank" waar je met de knieen tegen aan zit. Maar zelfs nu al zie ik dat de lak aan het beschadigen is. Niet best dus.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 06 feb 2007, 10:47

ik zal wel op mn vooroordelen gepakt worden, maar ik blijf t tupperware
kwaliteit vinden (al is dat voor de juiste toepassing wel okee te noemen).
t zal zn voordelen hebben op een motor, maar eigenlijk had ik van een
dergelijke (prijzig) fietsje meer kwaliteit verwacht op t gebied van het
gebruikte materiaal (een kilo of 20 meer boeit mij persoonlijk niet zo).
t kan ook anders

Ronald

Bericht door Ronald » 06 feb 2007, 11:33

Deze lak kwaliteit is zeker niet het beste wat ik gezien heb.

Mijne is 2 maanden oud en ik bespeur ook al kleine krasjes, waterbasis hoeft niet de reden te maar ik hou mijn hart vast voor als ik hem echt ga gebruiken!!!!

Maar we hebben 2 jaar garantie en als die voor die tijd kaal of dof wordt ga ik toch gebruik maken van de consumenten bescherming in NL dat een artikel bij normaal gebruik moet voldoen aan bepaalde voorwaarden ( een acceptable levensduur) als Honda geen gehoor geeft. En gezien het verleden denk ik toch dat we een gratis overspuit beurtje minimaal gedaan krijgen.

Vooral als we er nu al melding van maken bij de fabrikant.

Ronald

Plaats reactie