comfort passagier

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Yabbanoname

comfort passagier

Bericht door Yabbanoname » 04 feb 2007, 17:33

gek word ik ervan, ben ik een beetje "gewend" aan de gl1800, mn vriendin wordt nog niet echt enthousiast met een ritje achterop.
buiten de turbulenties op dr helm (na veel geprobeer met x helmen, doet een Arai integraal met visier open nog de beste zn werk), het zitcomfort is alles behalve toppie te noemen volgens haar (ze rijdt zelf een opgefokte stuiter HD Sportster, en reed met veel plezier jaren achterop mn Ultra).
De voorspanning op de achterdemper laag gehad, hoog gehad, bandenspanning achter tot 2.5 bar laten zakken, maar niks maakt t echt lekker toeven voor haar.
Heeft iemand adviezen (zonder weer overloze zeik discussies over HD te beginnen ?)
Traxxion ? http://www.traxxion.com/cruisers/gold_wing_home.htm
Luchtvering ?
...

PS, t betreft dus alleen comfort voor passagier, als rijder is t zo belabbert nog niet ;-)

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 04 feb 2007, 18:25

En in mijn geval is het net omgekeerd, mijn duo heeft geen last van turbulenties, ikke als bestuurder wel. Het scherm in de derde stand zetten brengt wel enig soelaas, ma is nog geen 100% ideaal. Denk dat de enige oplossing is om een aantal extra winddeflectoren aan te brengen maar de vraag is dewelke hé!

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 04 feb 2007, 18:34

de turbuletie voor de rijder was redelijk eenvoudig op te lossen, de ventilatie in de ruit, niet dichtzetten

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 04 feb 2007, 18:49

Jammer, kan dit niet uittesten.....in mijne 2002 steekt zo geen ventilatierooster :cry:

billy

Bericht door billy » 04 feb 2007, 22:04

goldwingboy schreef:Jammer, kan dit niet uittesten.....in mijne 2002 steekt zo geen ventilatierooster :cry:
:lol: ik heb mij roosterke ook altijd open staan,scherm op laagste stand.

nu over de passagier:als ik mijn scherm naar boven zet heeft ons vrouwke ook meer last van turbulentie,maar niet veel want ze rijd altijd met haar vizier open.Het zit comfort vond ze eerst minder goed dan op de 1500,maar na enkele ritjes (minstens 450 km. per rit) zit de 1800 zeker niet slecht......DE mening van mijn passagier is het volgend:je zit nu eenmaal wel in openlucht he,tegen zowat 70-80 km.per uur. :idea: Misschien is ne carver een goei oplossing.

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Bericht door Goldwingpoes » 04 feb 2007, 23:19

Honda bouwt ook auto,s :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:


Groetjes G.W.P.
Don't dream your life ....Live your dreams !

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 04 feb 2007, 23:33

jeemig, niemand iets op te merken waar ik wat aan heb ?
turbulentie is mn probleem niet echt meer, t gaat nu om de vering.
En kom niet aan met auto's oid, ik weet uit ervaring dat er meer comfort te halen is uit een motor, de GL1800 moet dat dus ook kunnen (met wat aanpassingen).


Anders gezegd, wat is jullie instelling van de voorspanning met passagier en wat is de minimale stand van de voorspanning voordat je ook hoort dat de voorspanning er op zit ?
Bij mij heb ik tussen de 20 en de 8 getest (boven de 20 sta ik zo op mn tenen bij t stoplicht), en veervoorspanning lijkt rond de 5 a 6 wat te gaan doen (aan t geluid te horen).
Laatst gewijzigd door Yabbanoname op 05 feb 2007, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 05 feb 2007, 06:41

vrees dat dit echt persoonsgebonden is, ikzelf rij solo op stand 11, met duo op 18.

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 05 feb 2007, 09:42

Nou, ik denk dat t ook met modeljaar of exemplarische afwijkingen te maken kan hebben, de instellingen zijn erg verschillend soms (en sommigen merken t verschil niet tussen 2 of 25!)

zie bijv:
http://www.gl1800riders.com/forums/view ... adjustment
http://www.gl1800riders.com/forums/view ... nsion+rear
http://www.gl1800riders.com/forums/view ... nsion+rear
Laatst gewijzigd door Yabbanoname op 05 feb 2007, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

josk

re.

Bericht door josk » 05 feb 2007, 19:57

Mijn duo heeft al langer hoe meer last van turbulentie, van de st 1100(wel met winddeflectors) naar de st 1300 en tenslotte GW, nu heeft ze oordoppen in en steeds een zonnebril op,gewoon kwestie van de druk en lawaai op haar helm. Ik als piloot heb er geen last van. Kwestie zitcomfort duo is hij wel zachter en breder van zadel maar de rugleuning staat veel te ver achteruit en niet recht genoeg dus zit ze bijna nooit tegen de leuning aan wat toch wel het geval was met de beide vorige (pans)waar telkens een givi met rugsteun op stond. Van de vering hoor ik nooit klachten en ik denk dat em op zowat 25 staat(de eerste keer op reis gepakt en gezakt omhoog gezet en nooit meer veranderd), ik probeer soms toch wel een beetje sportief te rijden dus de vering dan maar redelijk hard, maar eerlijk gezegd ik kijk er nooit meer naar. Groetjes

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 06 feb 2007, 17:21

hehe gevonden, ik krijg mn vriendin weer achterop.
Heb t probleem te pakken.
De vraag was eigenlijk hoe krijg je op een GL1800 achterop het net zo comfortabel als op een FLHTCUI cq Ultra ?
Nou, http://www.viberider.com/vibe_rider.asp heeft de oplossing dus.

helaas, niet voor mijn GW, want ik heb een "comfort" package (ahum, zeg maar zweet in de bilnaad pakket aka zetelverwarming).
Maar wie weet kan iemand van jullie er zn voordeel mee doen

Plaats reactie