Echte "Chrome Lower Cowling" gezocht

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Yabbanoname

Echte "Chrome Lower Cowling" gezocht

Bericht door Yabbanoname » 06 dec 2006, 23:25

dat soort van onderkuipje , zie
http://members.tripod.com/~promod/1800cat/Image38.jpg

Wie weet waar er een echt stuk metaal met chroom stuk te koop is ?
(niet dat stukje tupperware aka ABS met een "chromen" laklaag)

Yo!

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 07 dec 2006, 07:33

als je er één gevonden hebt hoor ik het ook graag! Ben er ook al naar op zoek geweest! Ikzelf heb zo'n gechromeerde plastieken prul erop staan en da ding is al volledig gespikkeld en ter hoogte van het voorwiel (onderhevig aan opspattend water en vuil) is de chroom volledig weg :(

Willy

Bericht door Willy » 29 dec 2006, 17:18

Ik weet niet waarom jullie daar problemen over maken
Honda zou eens alles op de Goldwing moeten vervangen wat plastiek in metaal hoe veel zou een Goldwing dan wegen denk je
Doe zoals ik neem de spoiler eraf wrijven en spuiten in hetzelfde kleur of een andere als de Goldwing
Is hij geschonden of stukjes eraf opnieuw behandelen zo simpel is het
Afbeelding

Willy

Bericht door Willy » 29 dec 2006, 17:19

Afbeelding

Foto van vorig antwoord sorry foutje

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 29 dec 2006, 19:05

Akkoord, maar steenslaggevoelige stukken zoals die onderkuip zouden toch wel beter bestand mogen zijn, kost gteld genoeg ervoor :? . Toen ik nog met mijn Suzuki Marauder reed had ik daar ook een chromen cover in verchroomd metaal over de radiator die zich vlak achter het voorwiel bevond en dus ook steenslaggevoelig was, heb de chroom toch nooit niet weten afpellen zoals bij de Wing.

Verder hou ik liever van chroom dan van verf dus is zo'n geschilderde onderkuip geen optie voor mij.

Willy

Bericht door Willy » 29 dec 2006, 19:16

Ok elk zijn gedacht daarover Ik denk dat je dit metaal niet of moeilijk gaat vinden

Yabbanoname

Chroom / cowling / chromirox

Bericht door Yabbanoname » 14 jan 2007, 15:06

Okee, t zoeken naar een cowling van lichtmetaal met chroomlaag heb ik opgegeven. Iets anders wat t misschien ook kan doen, is de standaard cowling met chromirox bespuiten, tis een duur verfje, maar t is zoals chroom op metaal. Zie http://www.kke.be/picChromirox.html
Iemand ervaring met het toepassen van chromirox op kunststof (niet perse de cowling) ?
Laatst gewijzigd door Yabbanoname op 14 jan 2007, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Blauw/Geel

Bericht door Blauw/Geel » 14 jan 2007, 19:31

In lichtmetaal is deze niet te krijgen (te koop)

Maar ik weet er nog wel 1 nieuw in doos voor een zachtprijsje, laat me even weten of je interesse heb. Heb hem er zelf ook op, blijft best wel netjes :!:

Plaats reactie