Wie van deze lezers rijd er op lpg met zijn/haar 1800.
Ik zelf rij op lpg met een 1500 met zijspan .
Zo dus nu best over willen naar een 1800 maar kan die ook op lpg ??
Ik zelf ben niet zo op de hoogte met de inbouw van lpg.
Ik ben dus op zoek naar mensen die er al goede ervaring ermee hebben.`
Wie rijd er op lpg met zijn 1800
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
- Locatie: Kapelle
l.p.g
Ik heb nog nooit gehoord dat een motor op gas kan rijden.
En als je solo rijd waar laat dan de gas tank?
Mij hebben ze wijs gemaakt dat de klep zittingen in gaan
branden om dat er in gas geen lood zit dat voor smering diend.
Maar als er motoren rond rijden op gas dan klopt het verhaaltje
niet.
met vriendelijke groet Fransman.
(rijden er ook motors rond op biogas geintje
En als je solo rijd waar laat dan de gas tank?
Mij hebben ze wijs gemaakt dat de klep zittingen in gaan
branden om dat er in gas geen lood zit dat voor smering diend.
Maar als er motoren rond rijden op gas dan klopt het verhaaltje
niet.
met vriendelijke groet Fransman.
(rijden er ook motors rond op biogas geintje
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
- Locatie: Kapelle
Re: l.p.g
Ook in de benzine van tegenwoordig zit geen lood meer !!!fransman schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat een motor op gas kan rijden.
En als je solo rijd waar laat dan de gas tank?
Mij hebben ze wijs gemaakt dat de klep zittingen in gaan
branden om dat er in gas geen lood zit dat voor smering diend.
Maar als er motoren rond rijden op gas dan klopt het verhaaltje
niet.
met vriendelijke groet Fransman.
(rijden er ook motors rond op biogas geintje
En gas de verbrandings temp van gas is lager dan die van benzine.
En Honda's rijden uitstekend op lpg en de koppen gaan niet stuk.
Ik heb de keuze of 1op 8 op benzine of op gas wat maar 45 cent kost.
Hou je nog wat over voor leuke dingen .
Ik ben lid van de zijspanclub en daar rijden alle goldwings die ik ken op gas en sommige al voor 200.000 km of meer
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
Re: l.p.g
IK ga met al je stellingen akkoord behalve deze waarin je zegt dat LPG een lagere verbrandingstemperatuur heeft dan benzine, net het omgekeerde is waar....LPG veroorzaakt een hogere verbrandingstemperatuur in de motor wat vroeger mede door het ontbreken van loodadditief nefast was voor de klepzittingen. Gezien de loodvrije benzine zou dit euvel nu moeten opgelost zijn, echter sommige automerken (oa Toyota) trekken hun waarborg in als de wagen omgebouwd wordt op LPG. Wat de GL1800 betreft lijkt het me alvast dat een klassieke LGP installatie niet meer voldoet gezien het injectiesysteem. Ook oppassen met de ECM (motor management module) die van de lambdasondes verkeerde signalen kan opvangen en na een tijdje van foutieve informatie de geest kan geven. Kortom......goed advies inwinnen alvorens deze stap te zetten.zijspanman schreef:Ook in de benzine van tegenwoordig zit geen lood meer !!!fransman schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat een motor op gas kan rijden.
En als je solo rijd waar laat dan de gas tank?
Mij hebben ze wijs gemaakt dat de klep zittingen in gaan
branden om dat er in gas geen lood zit dat voor smering diend.
Maar als er motoren rond rijden op gas dan klopt het verhaaltje
niet.
met vriendelijke groet Fransman.
(rijden er ook motors rond op biogas geintje
En gas de verbrandings temp van gas is lager dan die van benzine.
En Honda's rijden uitstekend op lpg en de koppen gaan niet stuk.
Ik heb de keuze of 1op 8 op benzine of op gas wat maar 45 cent kost.
Hou je nog wat over voor leuke dingen .
Ik ben lid van de zijspanclub en daar rijden alle goldwings die ik ken op gas en sommige al voor 200.000 km of meer
groetjes,
Goldwingboy (die enkele jaartjes LPGinstallaties geplaatst heeft in auto's)