vevangingsdempers GL1800
vevangingsdempers GL1800
Heb deze week een 2006 gekocht, maar ben zelf een "Loud pipes saves lives" tiep.
Heeft er iemand ervaring/adviezen in deze hoek ?
t gaat me niet om extra vermogen of blerpijpen, maar een lekkere roffel zonder teveel randverschijnselen (afstelling bijv).
Yo!
Heeft er iemand ervaring/adviezen in deze hoek ?
t gaat me niet om extra vermogen of blerpijpen, maar een lekkere roffel zonder teveel randverschijnselen (afstelling bijv).
Yo!
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
Ben vorig jaar bij Vincent Winghouse geweest voor opbouw van ewa accessoirtjes en heb daar toen een GL1800 (dacht dat ie toebehoorde aan Vincent zelf) horen draaien met Torq monster pipes op gemonteerd.
De catalysator wordt verwijderd en in plaats daarvan worden de Torq loops gemonteerd. Het geluid wat ik hoorde was een diepe grom eenbeetje vergelijkbaar met het geluid van een porsche, vond het ronduit schitterend en ooit komen die nog op mijn GL, maar alles op zijn tijd, ben nog aan het wachten op hert winnen van Euromillions....aloewel...de superpot van de lotto is ook al goe . Bijkomend effekt zou zijn: groter vermogen (+10pk, kan al tellen )en het maximum
koppel op een lager toerental zou sneller beschikbaar zijn.
De catalysator wordt verwijderd en in plaats daarvan worden de Torq loops gemonteerd. Het geluid wat ik hoorde was een diepe grom eenbeetje vergelijkbaar met het geluid van een porsche, vond het ronduit schitterend en ooit komen die nog op mijn GL, maar alles op zijn tijd, ben nog aan het wachten op hert winnen van Euromillions....aloewel...de superpot van de lotto is ook al goe . Bijkomend effekt zou zijn: groter vermogen (+10pk, kan al tellen )en het maximum
koppel op een lager toerental zou sneller beschikbaar zijn.
zijn dat niet de Torq loopz van Torq master pipes (ipv monster vd 1500) ?
maar ik heb hier 2 dingen van gehoord (buiten t geluid dat ik niet ken):
- t zou zonder ECM reprogramming kunnen
- ondanks dat schijnt t mengel toch wat rijk afgesteld te zijn bij koude motor (backfire bij gas loslaten).
op zich wel aardig, de dempers blijven gelijk (das handig als ze (politie) het E kenmerk op de pijpen checkt)
Op zich lijkt me de prijs niet spannend ($300), maar k ben misschien teveel "verwend" met Harley prijzen.
maar ik heb hier 2 dingen van gehoord (buiten t geluid dat ik niet ken):
- t zou zonder ECM reprogramming kunnen
- ondanks dat schijnt t mengel toch wat rijk afgesteld te zijn bij koude motor (backfire bij gas loslaten).
op zich wel aardig, de dempers blijven gelijk (das handig als ze (politie) het E kenmerk op de pijpen checkt)
Op zich lijkt me de prijs niet spannend ($300), maar k ben misschien teveel "verwend" met Harley prijzen.
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
tja...de benaming kan wellicht verkeerd zijn, maar ge weet in elk geval waarover ik het heb en da's de bedoeling hé . Klopt inderdaad, er hoeft geen ECM herprogrammering en toen de motor van Vincent gestart werd was het nog met koude motor en Rob (de mechanieker) heeft toch enkele malen een ferme stoot gas gegeven zonder backfire als gevolg, maar 't zou natuurlijk wel kunnen, komende van een Harley zal dat fenomeen als het optreed wellicht geen probleem zijn voor jou ! Wat de prijs betreft, ik weet et niet meer exakt maar het leek me bij Vincent Winghouse wel meer te zijn.Yabbanoname schreef:zijn dat niet de Torq loopz van Torq master pipes (ipv monster vd 1500) ?
maar ik heb hier 2 dingen van gehoord (buiten t geluid dat ik niet ken):
- t zou zonder ECM reprogramming kunnen
- ondanks dat schijnt t mengel toch wat rijk afgesteld te zijn bij koude motor (backfire bij gas loslaten).
op zich wel aardig, de dempers blijven gelijk (das handig als ze (politie) het E kenmerk op de pijpen checkt)
Op zich lijkt me de prijs niet spannend ($300), maar k ben misschien teveel "verwend" met Harley prijzen.
prijs klopt, ik heb t over een US prijs, reken 70% extra voor een europrijs, ca 480 euro.
Nee, met harleys ontkom je niet aan rejetting (carbs) of reprogramming (duur grapje zonder PowerCommander of SE RaceTuner).
Ik ga toch s een kijkje/oortje doen bij Vincent als ik die fiets geimporteerd heb (staat nog op NL kenteken).
Nee, met harleys ontkom je niet aan rejetting (carbs) of reprogramming (duur grapje zonder PowerCommander of SE RaceTuner).
Ik ga toch s een kijkje/oortje doen bij Vincent als ik die fiets geimporteerd heb (staat nog op NL kenteken).
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
hebben ze in elk geval lekkere koffie en het onthaal is ook supervriendelijk, allei...toch toen ik daar geweest ben, ma ja...ik had daar toen wel voor eenbeeken veel eurotjes aan accesoires besteld en laten plaatsen .Yabbanoname schreef: Ik ga toch s een kijkje/oortje doen bij Vincent als ik die fiets geimporteerd heb (staat nog op NL kenteken).
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
zal vermoedelijk wel nog wat invoertaksen en douane/btw-kosten bijkomen . Ik ben daar voorzichting in geworden, heb me ooit een werkplaatshandboek van Clymer gekocht via USA-site "direct Line" , ik heb die in drie keer betaald: eerst het boek, dan een faktuur voor transportkosten en nadien nog een rekening gehad van de douane voor invoerkosten+btw. Achteraf bekeken had ik em al evengoed bij J&M te Belsele kunnen kopen...mijn profijt was weg .
http://www.hamoba.nl/nl/
dit bedrijf heeft ze ook.
ik ben van plan om ze er van de winter ook onder te zetten.
dit bedrijf heeft ze ook.
ik ben van plan om ze er van de winter ook onder te zetten.
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
wat kost?semafoor schreef:http://www.hamoba.nl/nl/
dit bedrijf heeft ze ook.
ik ben van plan om ze er van de winter ook onder te zetten.
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800
we kunnen altijd al eens polsen wie interesse heeft tot een groepsaankoopje en dan even prijzen aanvrag'en her en der om te zien wie de beste prijs aan kan bieden! Misschien ook even onze hoofdsponsor van de site aanspreken, wie weet is hij bereid om een voorstel te doen!
m.a.w. ik heb ook interesse!!!
m.a.w. ik heb ook interesse!!!
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
- Contacteer:
Prijs is € 375,-goldwingboy schreef:we kunnen altijd al eens polsen wie interesse heeft tot een groepsaankoopje en dan even prijzen aanvrag'en her en der om te zien wie de beste prijs aan kan bieden! Misschien ook even onze hoofdsponsor van de site aanspreken, wie weet is hij bereid om een voorstel te doen!
m.a.w. ik heb ook interesse!!!
Bij min. 5 liefhebbers korting mogelijk.
Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800