vevangingsdempers GL1800

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 22 dec 2006, 18:12

440 euri bij Vincent Winghouse incl montage heb ik zojuist vernomen

semafoor

Bericht door semafoor » 22 dec 2006, 22:22

zijn dat RVS loopz die van Vincent Winghause ?????

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 23 dec 2006, 11:39

t zijn de echte Torx Loopz

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

echte loops

Bericht door japie de cipier » 23 dec 2006, 19:12

beste wingers.

ik volgt deze diskusie al even, en ben nu weleens nieuwsgierig over die loeps, zijn dat gewone RVS pijpen in een krul gedraaid of is het iets speciaals, en zit er ook nog iets in ?????????????????????????????????? :shock: :shock: :shock:

vr gr japio
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

semafoor

Bericht door semafoor » 23 dec 2006, 21:01

Loopz, zoals ze worden genoemd, zijn een vervanging van de middendemper. Deze vervanging houdt in dat er geen middendemper meer is. Loopz zijn inderdaad niet meer dan een stuk pijp in de vorm van een krul, dit om de gewenste tegendruk in het systeem te behouden.
Doordat die middendemper er niet meer is, neemt het uiitlaatgeluid behoorlijk toe.
Bedenk wel voordat je de loopz aanschaft, dat je de originele middendemper door moet zagen.
De originele loopz alswel de loopz van hamoba zijn van verchroomd staal.
De loopz die ik binnenkort kan leveren zijn van roestvrij staal.
De prijs zal rond de 340 euro liggen excl. montage

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 23 dec 2006, 21:19

Als ik tot vervanging overga neem ik in elk geval de originele middendempers huiswaarts, een mens weet maar nooit dat de motorkeuring er alsnog doorkomt in België en alles in zijn originele staat moet, met enkele tussenmofjes is dat dan zo weer gefikst!

semafoor

Bericht door semafoor » 23 dec 2006, 21:26

niet alleen in belgie denken ze na over een keuring voor motoren
Ook hier zullen ze er vandaag of morgen wel over beginnen, en dan is het inderdaad de moeite waard om de dempertjes nog te hebben liggen..

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 24 dec 2006, 13:45

volgens mij zijn de loopz legaal zolang er nog geen katalisatorplicht op motoren is. De uitlaat(eind)dempers blijven immers intact.
Voor een autokeuring speelt een ander spruitstuk, voorpijp volgens mij ook geen rol, dus waarom wel op een motor ?

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 29 dec 2006, 20:50

Zit mij een beetje te verbazen. Wie koopt nou een Goldwing 1800 als hij veel lawaai uit de pijpen wil hebben. Koop dan een echte lawaaimaker zoals de Harley. Kan mij ook niet voorstellen dat een Harleyrijder probeert om stille uitlaten op zijn fiets te schroeven! Ieder zijn meug natuurlijk. Maar ik vermoed dat wij vooral aan de lawaaimakers te danken hebben dat vele mooie weggetjes al of binnen afzienbare tijd worden afgesloten voor motorrijders. En ik kan mij voorstellen dat mensen die aan een mooie dijk wonen zich zomers gaan ergeren aan hordes motorrijders die met zoveel mogelijk lawaai langs blazen.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 29 dec 2006, 20:57

niet teveel verbazen, k heb ook 2 van die lawaaifietsen

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 29 dec 2006, 21:37

Ik heb al menig keer mensen in het harnas gejaagd doordat ze me niet hoorden afkomen en dan op de laatste minuut opzij moesten springen toen ik eens op de claxon duwde. Trouwens...die loops zijn helemaal niet te vergelijken met een HD!

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 29 dec 2006, 21:47

Ach, ik hoor ze wel anders piepen als ze weer s worden afgesneden door een auto die ze niet zag of hoorde ...

youtu.be/BBNyuf533Go

(en tussen open pijpen en een standaardpijp zitten aardig wat decibellen)

Plaats reactie