prijzen en kleuren model 2007

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

prijzen en kleuren model 2007

Bericht door harryvbr » 06 nov 2006, 17:21

De prijzen en kleuren van de Goldwing 1800 model 2007 zijn bekend.
er komen twee uitvoeringen. Een "standaard" (gelijk aan model 2006) vor de prijs van €30290 en de luxe met navigatie en airbag voor de prijs
van € 33390.. en dat is geen gering bedrag. Voor die 2 extra's betaal je dus €3100. Alles exclusief aflevering en transpirtkosten.
De kleuren zijn gelijk aan 2006. Namelijk zwart, donkerrood en billetgrijs.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

H-Goldwing

Bericht door H-Goldwing » 06 nov 2006, 20:14

ben ik even blij dat je ze hier voor de helft van het geld krijgt. :)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 07 nov 2006, 08:32

€ 33000 voor een Goldwing lijkt inderdaad veel geld, maar is er iets bekend over de waarde na bijvoorbeeld drie jaar. Wat voor een afschrijving is gebruikelijk op een 1800 ? Hier ben ik wel benieuwd naar !

Is er ook een verschil in waarde tussen een "oficieel door Honda NL" geleverd exemplaar en een "grijze import" exemplaar met miles ?

@H-Goldwing: Misschien kost een Goldwing in de VS de helft, maar wat is de waarde van een 3 jaar oude model ? Misschien is de waarde van een gemiddelde 1500 in nederland nog hoger dan een nieuwe in de VS. :wink:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

ferry

Bericht door ferry » 07 nov 2006, 10:22

Beter duur dan niet te koop :D

Wel jammer dat je de airbag erbij moet nemen als je alleen het navigatiesysteem wil. Maar ja....er bestaan moeilijker keuzes :D Bijvoorbeeld de kleur. Ik vind (denk ik) de rode het mooist.

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 07 nov 2006, 11:10

:shock: :shock: Hoezo? Wordt de Goldwing dan ook nog in andere kleuren dan rood gemaakt? :shock: :shock:

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 07 nov 2006, 11:18

De rode Wings zijn altijd wel de snelste geweest. en hoe donkerder rood hoe sneller nog :D :D
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 07 nov 2006, 11:23

Keuzes maken is voor velen moeilijk. Maar je kunt nog beter een verkeerde keuze maken als helemaal geen keuze toch???
Ik had de Wing liever met airbag gehad en zonder navigatie. Het standaard navigatiesysteem heeft nogal wat beperkingen t.o.v. een Garmin streetpilot of TTrider. Je kunt nml. op de pc geen routes maken en die gaan invoeren. Ik heb de Garmin 2610 en zit dus met een dubbelsysteem op de brommer straks..
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 07 nov 2006, 11:39

harryvbr schreef:De rode Wings zijn altijd wel de snelste geweest. en hoe donkerder rood hoe sneller nog :D :D
:D :lol: Ik dacht "hoe feller, hoe sneller" :D :lol:

ferry

Bericht door ferry » 07 nov 2006, 12:55

harryvbr schreef:Keuzes maken is voor velen moeilijk. Maar je kunt nog beter een verkeerde keuze maken als helemaal geen keuze toch???
Ik had de Wing liever met airbag gehad en zonder navigatie. Het standaard navigatiesysteem heeft nogal wat beperkingen t.o.v. een Garmin streetpilot of TTrider. Je kunt nml. op de pc geen routes maken en die gaan invoeren. Ik heb de Garmin 2610 en zit dus met een dubbelsysteem op de brommer straks..
Ik dacht dat er een Garmin ingestopt was en dat het wel mogelijk was om je eigen routes in te voeren :?:

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 07 nov 2006, 21:54

Inderdaad zit er een navigatieapparaat van Garmin makelij in de Wing. Maar Garmin geeft geen ondersteuning. Het Hondamerk staat er op. Helaas is het niet mogelijk om het CF kaartje via je pc te bewerken. Eventuele updates moeten via de dealer. Routes maken op de pc is niet mogelijk.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

ferry

Bericht door ferry » 08 nov 2006, 07:21

Dan heb ik onderstand gedeelte verkeerd begrepen??
Want als dat zo is vraag ik mij af of ik niet gewoon voor het airbag-loze model zal gaan....
Honda is dus bij deze de eerste fabrikant die in een motorfiets een navigatiesysteem integreert. Iets wat niet meer dan een logische evolutie is, wie eenmaal met een GPS heeft gereden is er weg van. Steeds weet je waar je je bevindt, altijd vind je de weg naar je bestemming en op de koop toe krijg je nog een pak bijkomende maar niet minder nuttige informatie van zo’n apparaat. Zelfs de vermoedelijke aankomsttijd is meestal beschikbaar zodat je je niet nodeloos moet haasten onderweg. De GPS die Honda heeft ingebouwd in zijn Goldwing heeft niet alleen een full-color scherm maar is ook voorzien van de volledige kaart van het Europese continent en de Britse Eilanden. Het is volgens Honda een gebruiksvriendelijk systeem dat zes talen spreekt en het geheugen is zo voorgeprogrammeerd dat interessante locaties uit de zakenwereld en het toerisme gemakkelijk te vinden zijn. Mooi detail is ook dat de Honda dealers daarin zijn opgenomen. Het systeem kreeg een plaatsje tussen het contactslot en de snelheidsmeter en is voorzien van een schermpje dat hinderlijke reflecties van de omgeving moet tegengaan. De bestuurknoppen staan op de linker stuurhelft gemonteerd. Honda claimt dat het systeem in vergelijking met de op de markt zijnde accessoire GPS systemen belangrijke voordelen biedt. De 2 gigabite computer flash kaart waarmee het toestel is uitgerust moet heel wat mogelijkheden bieden en kan wat betreft kaartsoftware en dergelijke ge-update worden via de Garmin websites. Weten we meteen met welke fabrikant Honda heeft samengewerkt om het GPS verhaal op de Goldwing rond te krijgen… Het scherm van het systeem doet ook dienst voor het audiosysteem van de Goldwing. De GPS heeft bovendien een antenne die onder het windscherm is geplaatst.

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 08 nov 2006, 10:00

De Europese versie is natuurlijk nog niet op de markt maar uit Amerikaanse berichten is wel duidelijk dat er (nog) weinig mogelijk is met het bewerken.
Toch blijf ik kiezen voor de uitgebreide versie van de Goldwing. Om van A naar B te rijden voldoet het nav systeem natuurlijk prima. En de airbag is mij wel wat(veel!) extra waard :D :D . Maar het blijft natuurlijk ontzettend veel geld voor een motorfiets. Het 1500 model is veel te lang in productie gebleven. Daardoor wil Honda ook zo snel mogelijk de ontwikkelingskosten voor de 1800 terug verdienen. Ik verwacht dat er over 2 jaar wel een nieuw model zal komen :roll:
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

ferry

Bericht door ferry » 08 nov 2006, 11:08

Ik heb begrepen van de dealer dat het nieuwe model al leverbaar is. In ieder geval meteen de de beuus motornews in utrecht. Daar zal hij ook staan en zal o.a. de airbag gedomonstreerd worden.

Verder heb ik de dealer zojuist gevraagd om meer informatie over de mogelijkheden van de gps.

Minimaal 1 keer per jaar moet ik zelf een toertocht uitzetten voor oud-cursisten, dus die mogelijkheid wil ik iig hebben voor een meerprijs van 3000 euro :P

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 08 nov 2006, 11:38

Persoonlijk heb ik geen 3100 euro over voor airbag en GPS. Ben best tevreden over mijn SP2610 die benevens op de motor ook nog dienst doet in mijn wagen, deze van mijn echtgenote en de dochter komt die ook wel eens lenen.....van dubbel gebruik gesproken :lol: :lol: . Dit kun je niet met een vast ingebouwd GPStoestel!!!

ferry

Bericht door ferry » 08 nov 2006, 11:41

De airbag hoeft van mij niet zo nodig.

Ik heb nu een tomtom en die bevalt totaal niet. Alleen het handige aantikken zou een plus moeten zijn, maar zelfs dat vind ik niet nodig. Voor mij iig nooit meer een TT. En omdat het in de GW mooi verwerkt zit heb ik daar wel het extra geld voor over, mits het goed zijn werk doet :D

Plaats reactie