Informatie

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Ronald

Informatie

Bericht door Ronald » 31 okt 2006, 14:37

Hallo,
Ik ben nieuw op dit Forum en nog aan het twijfelen omtrend de aanschaf van een nieuwe GL 1800 ter vervanging van mijn huidige motor.

Ik lees op het forum en in ander media soms berichten over scheuren in het frame, is dit een vaak voorkomend probleem of een gebeurtenis die eens voorgekomen is en een eigen leven is gaan leiden.

Zijn er nog andere problemen bekent die vaak voorkomen (of de ronde doen) die een eventueele beslissing zouden beinvloeden.

BVD Ronald

Nu nog 1200LT rijder.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 31 okt 2006, 14:49

Welkom Ronald,

Alles over terugroepakties van de GL1800 vind je op: http://www.goldwinginfo.com/gwi/recalls ... del=GL1800 . Wat de lasnaden betreft (aktie enkel maar op de 2001-2004 series)...mijne is gekontroleerd geweest en goed bevonden. Komende van een LT1200 met electrisch regelbaar windscherm ga je heel waarschijnlijk dat attribuut verschrikkelijk missen, dat is althans wat ik ervaar komende van een PanEuropean ST1300 met electrisch regelbaar windscherm. Voor de rest niks dan lof erover, maar de beste manier om erachter te komen of de Wing echt je ding is is er een uitgebreide proefrit mee doen. De vorige eigenaar van mijn GL1800 is overgeschakeld naar een LT1200 omdat ie daar meer motorgevoel op ervaarde dan op de Wing, dit tot grote vreugde van mij natuurlijk want anders reed ik wellicht nog met de ST1300 :lol: !

mrproper
Berichten: 212
Lid geworden op: 23 mar 2006, 08:04
Locatie: Merksem - Belgie
Contacteer:

Bericht door mrproper » 31 okt 2006, 17:39

Ik kan Goldwingboy alleen maar gelijk geven in wat hij schrijft en wat betreft de terugroepactie ivm het scheuren van een lasnaad mijne is ook nagekeken geweest en goed bevonden van al de GW 1800 die bij mijn dealer waren binnengekomen voor dat probleem was er tot hiertoe nog maar één met die zogenaamde scheur en deze is dan ook onmiddellijk in orde gebracht en dit natuurlijk kosteloos. :wink:
GOLDWING FOR ALWAYS

billy

Bericht door billy » 31 okt 2006, 22:04

:lol: ik sluit mij aan bij deze 2 meningen,wij hebben model 2005 :lol:

Ronald

Nuttige informatie

Bericht door Ronald » 01 nov 2006, 16:43

Dank voor de adviezen en de Link naar de recall's, erg nuttig en wederom blijkt dat Forum's vaak uitkomst bieden.

Hedenmiddag een wing besteld.


Ronald

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 01 nov 2006, 16:54

proficiat, goeie keuze...ik kijk al reikhalzend uit naar de latere vergelijkende commentaar tussen de LT1200 en de GL1800! De strijd der titanen, 't zal me benieuwen welke de voor -en nadelen zullen zijn :lol: :lol: !

Voor wanneer de levering?

Ronald

Bericht door Ronald » 01 nov 2006, 17:05

Ben denk ik net zo benieuwd als jij gezien de enorme twijfel voorafgaand aan de beslissing, en zal ook eerlijk de bevindingen tzt mededelen.

Als een leuke binnenkomer is de cruise control van de BMW veel directer als de Wing.
De turbulentie achterop daarintegen is stukken minder als bij de BMW. (volgens de co piloot en die kan het weten.)

Even afhankelijk van de importeur maar ik denk zo begin nieuw jaar op kenteken, hij zal wel al eerder binnen zijn denk ik, maar dan moeten er nog enkele aanpassingen gedaan worden om mijzelf lekker te laten zitten.

Dat gaat niet zo vanzelf met 2m en11 cm kan ik je verzekeren, tevens moet ik iets vinden om de rugleuning voor mijn echtgenote op te vullen zodat ze lekker rechtop kan zitten.

Dus wel een nieuwe maar ook ff knutselen.

gl 1800 zilver
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 apr 2006, 20:56
Locatie: Arnhem

problemen GL1800

Bericht door gl 1800 zilver » 05 nov 2006, 21:27

Hallo Ronald, alhoewel ik zelf al weer tot volle tevredenheid op mijn tweede GL 1800 rijd, wil ik je toch attent maken op problemen bij de GL 1800.
Op de duitse site www.goldwingtech.de onder forum GL 1800 kom je
enorm veel problemen tegen waarvan er sommige bij het type 2005
nog niet zijn verholpen, ik zelf heb bij een 2005 bijvoorbeeld last van
een kokende motor bij ca 25 graden en een snelheid van 20-30 km per uur. En dat probleem is er al vanaf 2001 en dus nog niet opgelost.
Ik heb al mensen gesproken met een 2006 met hetzelfde probleem.
Maar zoals gezegd ik rijd toch met veel plezier Goldwing en al vanaf
1976. Eerst GL 1000. toen GL1200, 2x GL 1500 en nu dus alweer
mijn 2e GL 1800

groeten en succes GL1800 zilver

Winger11
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mei 2006, 19:55
Locatie: (NL)

Oververhitting

Bericht door Winger11 » 14 nov 2006, 14:28

Beste GL1800 zilver rijder,

Inderdaad zijn er problemen met oververhitting van de GL1800. Tot en met de 2005 modellen is dit probleem niet structureel aangepakt echter op het 2006 model zijn zoveel modificaties toegepast dat het probleem absoluut tot het verleden moet behoren. Voor mij was dat de reden om eindelijk overstag te gaan en na 10.000 mijl heb ik nog niet één probleem gehad. Deze zomer in de Alpen hebben we meerdere ritten gereden (waar we langere tijd achter verkeer zaten wat we maar niet voorbij konden en dus) met de "kritieke" snelheid tussen de 25 - 40 km, 2 personen + aanhangwagen, GEEN enkel probleem. Voordat ik de temperatuurmeter zie oplopen zijn de "propellerkes" al volop aan het werk. Heb nog niemand gesproken die met het 2006 model wel een probleem heeft gehad. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan maar ben daarom heel benieuwd wie dat wel zou hebben zoals jij beweerd. Wie zijn dat dan?

Met groet, Winger.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 14 nov 2006, 19:00

Is een raar geval die overhitting! Op diverse forums wordt daar gewag van gemaakt en ik denk niet dat ze dit doen om het imago van de Wing te schaden, dus zal er toch wel een grond van waarheid in schuilen, de vraag is dan natuurlijk.....waarom de ene wel en de ander niet? Op mijne 2002 heb ik in elk geval onder diverse omstandigheden nog nooit mijn temperatuurmeternaald voorbij het midden weten gaan :? !

Ronald

Oververhitting

Bericht door Ronald » 14 nov 2006, 20:11

Volgens de leverancier zou het oververhitting probleem op de 2006 niet meer voorkomen, i.v.m. gedane aanpassingen aan het koelsysteem. Misschien zijn de genoemde problemen 2006 kenteken maar in feite nog 2005 modellen.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 14 nov 2006, 20:14

radiatoren en ventilatoren van de 2006 zijn in elk geval groter geworden.

Al rijtesten gedaan Ronald?

Ronald

Bagage drager

Bericht door Ronald » 14 nov 2006, 20:16

Daar mijn huidige motor is voorzien van een bagagerekje en wij daar erg veel gemak van hebben ondervonden, is dit een optie die wij wederom op de motor willen hebben.

Op verschillende sites word melding gemaakt dat het rekje op de Goldwing maar heel beperkt beladen kan worden. Het deksle schijnt te vervormen of zo iets.

Wat zijn jullie ervaringen.

PS: Op de LT hadden wij een 60 liter rol waar soms toch wel een kilo of 10 inzat en dit heeft nooit tot problemen geleid.

gaarne jullie ervaringen.

Ronald

Al rijtesten gedaan Ronald?

Bericht door Ronald » 14 nov 2006, 20:18

Nee nog niet hij staat a.s. vrijdag bij de dealer.

Grom grom.

Het is wel een overeenkomst tussen een LT en een GW, er op wachten is niet leuk. :P

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 14 nov 2006, 22:06

Je hoeft echt niet te proberen om 10 kilo op het rekje te vervoeren zonder problemen te krijgen.Ik garandeer je dat er scheurtjes in het deksel komen. Of misschien nog erger. Ik heb tijdens vakanties maximaal 2 lichte slaapzakken achterop. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Plaats reactie