remvloeistof
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
remvloeistof
Ik wil de rem en koppeling vloeistof vervangen zijn er wingers die mij hierbij weg wijs kunnen maken en dan vooral de koppelings vloeistof.
mvg henny.
mvg henny.
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: remvloeistof
kijk eens hier of dit filmpje
Met enig overleg is dit een karwij wat eenvoudig is uit te voeren. Maar denk er wel aan dat remvloeistof behoorlijk agressief tegenover lak e.d.
Met enig overleg is dit een karwij wat eenvoudig is uit te voeren. Maar denk er wel aan dat remvloeistof behoorlijk agressief tegenover lak e.d.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
Re: remvloeistof
Waar ik meer problemen mee heb is de koppelingvloeistof waar moet ik deze bij een 1800 aftappen.
De remvloeistof is geen probleem meer.
En de remvloeistof is toch dezelfde vloeistof als voor de koppeling of niet nl dot 4
De remvloeistof is geen probleem meer.
En de remvloeistof is toch dezelfde vloeistof als voor de koppeling of niet nl dot 4
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: remvloeistof
Hoi Henny,
Werkwijze is hetzelfde als de remmen en DOT4 gebruiken volgens de manual.
Groeten Pierre
Werkwijze is hetzelfde als de remmen en DOT4 gebruiken volgens de manual.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
- meire
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Re: remvloeistof
met de beste wil kan niet vinden waar de nippel zich bevind om de olie van de koppeling af te laten.
Zit die links of rechts van de motor,en waar ongeveer
Zit die links of rechts van de motor,en waar ongeveer
Vele Groetjes,Meire
Re: remvloeistof
Op de tweede foto, zie je dat ie middenvoor onder je timingcover zit.
Je moet even goed kijken.
Succes.
Je moet even goed kijken.
Succes.
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: remvloeistof
Links boven het oliefilter zo te zien, aan de voorkant van het blok.
Groeten Pierre
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
- meire
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
Re: remvloeistof
Ik heb de rem en koppelings vloeistof vervangen het steld niets voor als je weet hoe het moet maar dat is overal zo mee maar toch nog bedankt voor jullie reacties ik kan weer 2 jaar vooruit.
Nu de olie nog voor de winter en het luchtfilter conroleren maar dat heb ik al vaker gedaan.
mensen allemaal bedankt
mvg henny.
Nu de olie nog voor de winter en het luchtfilter conroleren maar dat heb ik al vaker gedaan.
mensen allemaal bedankt
mvg henny.
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
Re: remvloeistof
Vraagje over vervangen remvloeistof ?
welk is de volgorde van het ontluchten van de remmen?
graag reactie van iemand.
Groeten Jan
welk is de volgorde van het ontluchten van de remmen?
graag reactie van iemand.
Groeten Jan
- bowser
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: remvloeistof
Onder bij je remklauw zit een klein nippeltje
Boven bij je remhendel zit je vloeistofpot deze moet je op peil houden
Als je je remhendel indrukt kun je onder de nippel open zetten, wel je hendel ingeknepen houden en niet loslaten
is makkelijker als je met twee man bent
Doordat je de rem indrukt zal er onder een straaltje olie uitkomen het is dan ook aan te raden om een slangetje aan het nippeltje te doen en deze weer in een potje uit te latenkomen pas op voor je lak
je hebt nog steeds je rem ingedrukt zodra er minder olie uitkomt zet je de nippel dicht en laat je langszaam je hendel los
Je voelt aan je hendel dat je druk wegvalt
dit herhaal je een paar keer maar let wel op je nivea in je vloeistofpotje dit zal zakken vul dit aan met verse olie en onder geen beding leeg laten komen te staan
dan kan er lucht mee komen en kan je op nieuw beginnen
zodra er voldoende verse olie doorheen gegaan is ,is je systeem ververst en als je het goed gedaan heb ook ontlucht
nu zal een 1800 ook wel een geïntegreerd remsysteem hebben dus je moet wel ff kijken welke remklauw op je handrem werkt en welke op je voetrem
zou zeggen zet hem op
groete uit de zeg
Boven bij je remhendel zit je vloeistofpot deze moet je op peil houden
Als je je remhendel indrukt kun je onder de nippel open zetten, wel je hendel ingeknepen houden en niet loslaten
is makkelijker als je met twee man bent
Doordat je de rem indrukt zal er onder een straaltje olie uitkomen het is dan ook aan te raden om een slangetje aan het nippeltje te doen en deze weer in een potje uit te latenkomen pas op voor je lak
je hebt nog steeds je rem ingedrukt zodra er minder olie uitkomt zet je de nippel dicht en laat je langszaam je hendel los
Je voelt aan je hendel dat je druk wegvalt
dit herhaal je een paar keer maar let wel op je nivea in je vloeistofpotje dit zal zakken vul dit aan met verse olie en onder geen beding leeg laten komen te staan
dan kan er lucht mee komen en kan je op nieuw beginnen
zodra er voldoende verse olie doorheen gegaan is ,is je systeem ververst en als je het goed gedaan heb ook ontlucht
nu zal een 1800 ook wel een geïntegreerd remsysteem hebben dus je moet wel ff kijken welke remklauw op je handrem werkt en welke op je voetrem
zou zeggen zet hem op
groete uit de zeg
groeten uit de Zeg
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
Re: remvloeistof
Hallo bowser toch bedankt voor je reactie.
Ik heb het volgende gekregen voor het ontluchten van de remmen van een gl 1800 (abs)
De bovenste ontluchtingsnippel van links en rechts voor gaan met het remhendel aan stuur .
Alle andere ontluchtingsnippels gaan met het rempedaal .
volgorde van het ontluchten van de remmen.
1.linkse remklauw bovenste nippel (remhendel)
2.rechtse remklauw bovenste nippel (remhendel)
3.achterste remklauw voorste nippel op remklauw (ontluchten met voetrem reservoir achter)
4.rechtse remklauw voor onderste nippel (ontluchten met voetrem reservoir achter)
5.linkse remklauw voor onderste nippel (ontluchten met voetrem reservoir achter)
6.achterste remklauw bovenste nippel (ontluchten met voetrem reservoir achter)
Dit zou de juiste volgorde moeten zijn voor het ontluchten van een gl 1800 (abs)
hopelijk hebben anderen wingers hier ook iets aan .
toch badankt voor u reactie op mijn vraag .
vriendelijke groeten Jan .
Ik heb het volgende gekregen voor het ontluchten van de remmen van een gl 1800 (abs)
De bovenste ontluchtingsnippel van links en rechts voor gaan met het remhendel aan stuur .
Alle andere ontluchtingsnippels gaan met het rempedaal .
volgorde van het ontluchten van de remmen.
1.linkse remklauw bovenste nippel (remhendel)
2.rechtse remklauw bovenste nippel (remhendel)
3.achterste remklauw voorste nippel op remklauw (ontluchten met voetrem reservoir achter)
4.rechtse remklauw voor onderste nippel (ontluchten met voetrem reservoir achter)
5.linkse remklauw voor onderste nippel (ontluchten met voetrem reservoir achter)
6.achterste remklauw bovenste nippel (ontluchten met voetrem reservoir achter)
Dit zou de juiste volgorde moeten zijn voor het ontluchten van een gl 1800 (abs)
hopelijk hebben anderen wingers hier ook iets aan .
toch badankt voor u reactie op mijn vraag .
vriendelijke groeten Jan .
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
Re: remvloeistof
Ik heb het ontluchten met een vacuumpomp gedaan zowel de koppeling als de rem olie. vacuumpomp aangesloten via plastic slang op de nippel leiding gevacumeerd boven olie in de gaten houden en onder de nippel open draaien door het vacuum trekt hij de remolie naar beneden zonder dat er lucht inkomt.
Dit zelfde bij de koppeling gedaan werkt prima.
Je moet alleen een vacuumpomp hebben of je moet het met zo een handpomp doen.
mvg henny
Dit zelfde bij de koppeling gedaan werkt prima.
Je moet alleen een vacuumpomp hebben of je moet het met zo een handpomp doen.
mvg henny
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
Re: remvloeistof
Hallo hennyhenny schreef:Ik heb het ontluchten met een vacuumpomp gedaan zowel de koppeling als de rem olie. vacuumpomp aangesloten via plastic slang op de nippel leiding gevacumeerd boven olie in de gaten houden en onder de nippel open draaien door het vacuum trekt hij de remolie naar beneden zonder dat er lucht inkomt.
Dit zelfde bij de koppeling gedaan werkt prima.
Je moet alleen een vacuumpomp hebben of je moet het met zo een handpomp doen.
mvg henny
Lijkt mij wel handig zo een vacuumpomp zoals ik u begrijp moet ik op elke ontluchtingsnippel vacumeren tot er propere olie uit komt en de lucht er af is
en klaar is kees lijkt me een klus dat ik alleen kan omdat ik het remhendel en voetrem niet hoef te gebruiken
Mgv jan
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Re: remvloeistof
IK heb in plaats van een vacuumpomp een grote injectiespuit [natuurlijk zonder naald] gebruikt voor het ontluchten van de remklauwen, op de tuit een slangetje gezet en die over het nippeltje past, de stamper van de spuit omhoog vast gemaakt met een PTT elastiek en voila de lucht gaat boven in ztten en in het slangetje blijft dan olie zodat als je de hendel los laat er weer geen lucht in terug gaat, weinig kosten en groot gemak.
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com