remvloeistof

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

remvloeistof

Bericht door henny » 31 jul 2010, 19:10

Ik wil de rem en koppeling vloeistof vervangen zijn er wingers die mij hierbij weg wijs kunnen maken en dan vooral de koppelings vloeistof.
mvg henny.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: remvloeistof

Bericht door RonalT » 01 aug 2010, 09:51

kijk eens hier of dit filmpje

Met enig overleg is dit een karwij wat eenvoudig is uit te voeren. Maar denk er wel aan dat remvloeistof behoorlijk agressief tegenover lak e.d.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: remvloeistof

Bericht door henny » 02 aug 2010, 20:56

Waar ik meer problemen mee heb is de koppelingvloeistof waar moet ik deze bij een 1800 aftappen.
De remvloeistof is geen probleem meer.
En de remvloeistof is toch dezelfde vloeistof als voor de koppeling of niet nl dot 4

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: remvloeistof

Bericht door 1500 » 02 aug 2010, 21:44

Hoi Henny,

Werkwijze is hetzelfde als de remmen en DOT4 gebruiken volgens de manual.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: remvloeistof

Bericht door meire » 06 aug 2010, 18:57

met de beste wil kan niet vinden waar de nippel zich bevind om de olie van de koppeling af te laten.
Zit die links of rechts van de motor,en waar ongeveer :?:
Vele Groetjes,Meire

Karin

Re: remvloeistof

Bericht door Karin » 06 aug 2010, 19:10

Op de tweede foto, zie je dat ie middenvoor onder je timingcover zit.
Je moet even goed kijken.
Succes.

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: remvloeistof

Bericht door 1500 » 06 aug 2010, 19:58

Links boven het oliefilter zo te zien, aan de voorkant van het blok.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: remvloeistof

Bericht door meire » 07 aug 2010, 11:12

Dank voor de reactie , heb nu wel gezien waar het zich bevind.
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: remvloeistof

Bericht door henny » 30 aug 2010, 19:00

Ik heb de rem en koppelings vloeistof vervangen het steld niets voor als je weet hoe het moet maar dat is overal zo mee maar toch nog bedankt voor jullie reacties ik kan weer 2 jaar vooruit.
Nu de olie nog voor de winter en het luchtfilter conroleren maar dat heb ik al vaker gedaan.

mensen allemaal bedankt

mvg henny.

Gebruikersavatar
Jucht
Berichten: 166
Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Humbeek België

Re: remvloeistof

Bericht door Jucht » 23 nov 2010, 19:10

Vraagje over vervangen remvloeistof ?
welk is de volgorde van het ontluchten van de remmen?
graag reactie van iemand.

Groeten Jan :D

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: remvloeistof

Bericht door bowser » 23 nov 2010, 20:59

Onder bij je remklauw zit een klein nippeltje
Boven bij je remhendel zit je vloeistofpot deze moet je op peil houden
Als je je remhendel indrukt kun je onder de nippel open zetten, wel je hendel ingeknepen houden en niet loslaten
is makkelijker als je met twee man bent 8)
Doordat je de rem indrukt zal er onder een straaltje olie uitkomen het is dan ook aan te raden om een slangetje aan het nippeltje te doen en deze weer in een potje uit te latenkomen :D :D pas op voor je lak
je hebt nog steeds je rem ingedrukt zodra er minder olie uitkomt zet je de nippel dicht en laat je langszaam je hendel los
Je voelt aan je hendel dat je druk wegvalt
dit herhaal je een paar keer maar let wel op je nivea in je vloeistofpotje dit zal zakken vul dit aan met verse olie en onder geen beding leeg laten komen te staan
dan kan er lucht mee komen en kan je op nieuw beginnen :evil:
zodra er voldoende verse olie doorheen gegaan is ,is je systeem ververst en als je het goed gedaan heb ook ontlucht :D
nu zal een 1800 ook wel een geïntegreerd remsysteem hebben dus je moet wel ff kijken welke remklauw op je handrem werkt en welke op je voetrem
zou zeggen zet hem op


groete uit de zeg
groeten uit de Zeg

Gebruikersavatar
Jucht
Berichten: 166
Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Humbeek België

Re: remvloeistof

Bericht door Jucht » 23 nov 2010, 21:31

Hallo bowser toch bedankt voor je reactie.
Ik heb het volgende gekregen voor het ontluchten van de remmen van een gl 1800 (abs)
De bovenste ontluchtingsnippel van links en rechts voor gaan met het remhendel aan stuur .
Alle andere ontluchtingsnippels gaan met het rempedaal .
volgorde van het ontluchten van de remmen.
1.linkse remklauw bovenste nippel (remhendel)
2.rechtse remklauw bovenste nippel (remhendel)
3.achterste remklauw voorste nippel op remklauw (ontluchten met voetrem reservoir achter)
4.rechtse remklauw voor onderste nippel (ontluchten met voetrem reservoir achter)
5.linkse remklauw voor onderste nippel (ontluchten met voetrem reservoir achter)
6.achterste remklauw bovenste nippel (ontluchten met voetrem reservoir achter)
Dit zou de juiste volgorde moeten zijn voor het ontluchten van een gl 1800 (abs)
hopelijk hebben anderen wingers hier ook iets aan :D .
toch badankt voor u reactie op mijn vraag .

vriendelijke groeten Jan .

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: remvloeistof

Bericht door henny » 24 nov 2010, 18:43

Ik heb het ontluchten met een vacuumpomp gedaan zowel de koppeling als de rem olie. vacuumpomp aangesloten via plastic slang op de nippel leiding gevacumeerd boven olie in de gaten houden en onder de nippel open draaien door het vacuum trekt hij de remolie naar beneden zonder dat er lucht inkomt.
Dit zelfde bij de koppeling gedaan werkt prima.
Je moet alleen een vacuumpomp hebben of je moet het met zo een handpomp doen.

mvg henny

Gebruikersavatar
Jucht
Berichten: 166
Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Humbeek België

Re: remvloeistof

Bericht door Jucht » 25 nov 2010, 17:08

henny schreef:Ik heb het ontluchten met een vacuumpomp gedaan zowel de koppeling als de rem olie. vacuumpomp aangesloten via plastic slang op de nippel leiding gevacumeerd boven olie in de gaten houden en onder de nippel open draaien door het vacuum trekt hij de remolie naar beneden zonder dat er lucht inkomt.
Dit zelfde bij de koppeling gedaan werkt prima.
Je moet alleen een vacuumpomp hebben of je moet het met zo een handpomp doen.

mvg henny
Hallo henny
Lijkt mij wel handig zo een vacuumpomp zoals ik u begrijp moet ik op elke ontluchtingsnippel vacumeren tot er propere olie uit komt en de lucht er af is
en klaar is kees lijkt me een klus dat ik alleen kan omdat ik het remhendel en voetrem niet hoef te gebruiken
Mgv jan

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: remvloeistof

Bericht door japie de cipier » 26 nov 2010, 09:33

IK heb in plaats van een vacuumpomp een grote injectiespuit [natuurlijk zonder naald] gebruikt voor het ontluchten van de remklauwen, op de tuit een slangetje gezet en die over het nippeltje past, de stamper van de spuit omhoog vast gemaakt met een PTT elastiek en voila de lucht gaat boven in ztten en in het slangetje blijft dan olie zodat als je de hendel los laat er weer geen lucht in terug gaat, weinig kosten en groot gemak.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Plaats reactie