onregelmatig stationair toerental !!

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
wing67
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:36
Locatie: maaseik

onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door wing67 » 30 apr 2010, 23:37

Wie weet raad...........
Als de motor goed warm is, en stop aan een kruispunt, koppeling intrek, zakt ie een beetje te laag in zijn toeren, gaat richting 500 toeren..........
als de motor op stationair toerental draait, "zingt" ie wat in zijn toeren, toerental gaat naar omhoog en naar omlaag, precies dat ie zoekt naar het juiste toerental......

Ik ben ermee naar de dealer geweest, en hij laat mij weten dat de luchtfilter zou moeten vervangen worden, maar ik heb "maar" 12000 mijl......, een andere dealer liet mij weten, dat dit zou komen door de te weinig gereden kilometers, in kombinatie met de (slechte) loodvrije benzine, hij heeft mij een smeermiddel verkocht, dat ik meerdere tankbeurten bij de brandstof moet doen, voor een smering van het injectiesysteem, nu...., ik heb het een paar keer gedaan, maar het helpt precies niet veel, stationair draaiend blijft de motor precies zoeken naar een toerental, als ie even stationair draait, is het in orde......

Heeft iemand dit fenomeen ook al eens meegemaakt?
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door harryvbr » 01 mei 2010, 13:02

Mijn 2007 model heeft dat ook in lichte mate. Heb mij laten vertellen dat dit wordt veroorzaakt door het injectiesysteem. Valt weinig aan te verbeteren.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Gebruikersavatar
wing67
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:36
Locatie: maaseik

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door wing67 » 01 mei 2010, 13:33

Hallo Harry,
Ik weet nu niet hoe jou rijstijl is, maar onlangs zei mij nog iemand dat het te maken zou kunnen hebben met een "te rustige rijstijl", ik trek m niet in de hoge toeren, maar dit is volgens mij larie....
Hoe is jou rijstijl, wat rustig aan...., of sportief..., zodat het "toerental" naaldje nogal te keer gaat :?: :?: :?:
Rij jij nog met de eerste luchtfilter, of heb je deze al eens laten vervangen, daar een dealer in de buurt wist te vertellen, dat het aan de luchtfilter zou liggen, let op :!: :!: ik zeg tegen die vriendelijke man, "maar ik heb nog maar een 12000mijl", hij wist mij te vertellen, dat een luchtfilter meer vuil werd van het stilstaan, dan van het rijden....... :shock: :shock: :shock: ja haloooo, dus het profiel van je banden verdwijnt ook stilaan als je geen meter rijd dit jaar dan...... :? :D , ik vind dit maar een zéér vreemde uitspraak, maar ja..., wie ben ik....., ik ken er tenslotte niets van, anders was ik honda dealer....... :P :P :P
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Wingco
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 apr 2009, 00:11

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door Wingco » 01 mei 2010, 16:09

Andere dealer proberen misschien :?: :idea: :mrgreen:
Groet, Rob( Just Wingin it )
GL1500 SE black/1999

Gebruikersavatar
wing67
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:36
Locatie: maaseik

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door wing67 » 01 mei 2010, 19:04

hey Rob, ja dat is waar, maar ben al bij twee dealers te raden gegaan, eentje met het verhaal van de luchtfilter, en de ander die mij het product verkocht heeft voor bij de brandstof te mengen, voor enkele tankbeurten.
Ik heb dit eens gevraagd aan Mathieu van Riemst, allemaal trekken ze een beetje met de schouders omhoog........ :o :? :wink:
Daarom dat ik het hier eens wou vragen, voor eens te kijken of nog iemand dit heeft (gehad).... :D :!: :?: :idea: :mrgreen:
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door japie de cipier » 01 mei 2010, 19:12

Niet percies wat te doen, maar meer om een discussie te openen.
ik heb van sommige gehoord dat zij, nadat ze een [?] goedje in de tank hadden gegooit ze de motor merkbaar vooruit voelde gaan??????
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door RonalT » 01 mei 2010, 19:23

Het is natuurlijk een raar verhaal.

Een benzinemotor verbruikt ruim 14 liter lucht bij elke liter verbruikte benzine. Dus als je een tank benzine heb leeggereden, 23 liter, heb je circa 340 liter lucht door het luchtfilter gezogen. Dit is lucht waarin opgenomen stof wat van remmen en banden af is gekomen, vulkaanas, woestijnzand, huidschilfers, haren, enzenz.... (bedenk maar wat er aan stof rondzweef)
Een deel van dit stof komt in je luchtfilter terecht op het moment dat je aan het rijden ben.

Als je stil sta is er geen tot weinig stroming door het luchtfilter en zal er dus weinig tot geen stof en vuil inkomen.

( denk ik) :!: :!:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
wing67
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:36
Locatie: maaseik

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door wing67 » 01 mei 2010, 19:47

ik heb van sommige gehoord dat zij, nadat ze een [?] goedje in de tank hadden gegooit ze de motor merkbaar vooruit voelde gaan??????
ik denk wel dat dit verbeelding is, de dealer zei dat dit spul eens met regelmaat gebruikt "mocht" worden, dit door de slechtere smering die de motor zou krijgen met die "loodvrije" branstof....
Dit product smeert en reinigd de aanslag in de motor zoals injectiesysteem, verbrandingskamer..., waar de branstof zou doorgaan...., maar een merkbaar verschil in het vooruitgaan, ik moet passen, maar ja, ben dan ook een rustige rijder hééé.... :D :D :idea: :!:
Als je stil sta is er geen tot weinig stroming door het luchtfilter en zal er dus weinig tot geen stof en vuil inkomen.
tja, dat idee had ik er ook wel over, vind het maar een vreemde gedachte, dus leg je poetsdoeken niet in de buurt van je motor héé, anders worden ze best vuil.. :D :D :shock: :shock: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door 1500 » 01 mei 2010, 20:37

Hebben ze al een zelfdiagnose test van het injectiesysteem gedaan, MIL check

Afbeelding


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
johnj
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:53
Locatie: kortrijk

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door johnj » 01 mei 2010, 20:58

Dat goedje om vooruit te komen heet benzine................ik tank altijd euro 95 en heb nooit problemen met acceleratie of stationair
Luchtfilter is wel belangrijk..........vervangen een klusje , maar zeker te doen
tussen luchtinlaat en filter zit niks en het zal je verbazen hoeveel troep erin terecht komt
Mooi hee............die gele

Gebruikersavatar
wing67
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:36
Locatie: maaseik

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door wing67 » 01 mei 2010, 21:43

zou het dan toch kunnen dat de luchtfilter eens vervangen moet worden, ik heb 12000 mijl, dat is "ongeveer" +/-19000km, "denk ik", op hoeveel kilometers word deze bij de 1800 standaard vervangen, :arrow: iemand enig idee.... :?: :?: :?: :idea:
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Karin

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door Karin » 01 mei 2010, 21:53

Ik heb net gehoord, rond de 20.000 km.
Dus wie weet ben je er aan toe.

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door 1500 » 01 mei 2010, 22:07

Volgens de manual uiterlijk elke 12000 mijl.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
johnj
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:53
Locatie: kortrijk

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door johnj » 02 mei 2010, 10:27

Er is een filmpje van steve saunders die laat zien hoe en wat.............effe googlen
Mooi hee............die gele

Gebruikersavatar
wing67
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:36
Locatie: maaseik

Re: onregelmatig stationair toerental !!

Bericht door wing67 » 02 mei 2010, 13:11

ga voor te beginnen een afspraakske maken bij den dealer, voor het vervangen van de luchtfilter, want hier begin ik zelf nie aan, als ik dit zie....., wat er allemaal gedemonteerd moet worden... :shock: , heb schrik dat ik het nooit meer in mekaar krijg....... :D :D , ieder zijne stiel héééé...... :wink:
heb toch een sterk vermoeden dat het aan de luchtfilter zou kunnen liggen...als ik dit hier zo lees.... :roll: :roll: :!: :idea:
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie