hallo, ik ben in het bezit van een GL 1800, bouwjaar 2005
en deze wordt bij lage snelheid, omhoog op bergpassen enorm heet,
meter loopt tot voorbij het rode gebied. Ik dacht dat Honda dit probleem
dat al in 2002 bekend was, inmiddels wel opgelost zou hebben.
Dus niet, ik heb mijn probleem al begin juli bij mijn dealer neergelegd, maar nog steeds geen reactie. Ik heb de vraag ook gesteld op
de site van de GWCH maar daar komt een antwoord waar ik helemaal niet tevreden over ben. Je moet het maar accepteren, een motorfiets
van ? 30.000.00 en daarmee kun je niet probleemloos de Alpen in. En dan hoor ik ook nog allerlei berichten over scheurende frame's OOK
bij 2005 modellen. Wat kunnen we als Goldwingrijders hier aan doen, richting Honda
koelingsprobleem GL 1800 2005
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:35
- Locatie: Arnhem
koelingsproblemen
Hoi, wij zijn ook dit jaar in de alpen geweest, vier dagen alpenpassen gedaan eind juli met 33gr beneden en ongeveer nog dik 20 graden boven.E?n keer een probleem gehad met de beklimming van de Bonnette,toen we ongeveer op 2000m hoogte waren kwamen we tussen een kudde schapen terecht,het vrouwke afgestapt om enkele foto's te nemen ,gewacht tot de weg vrij was, terug vertrokken en zag ik enkele km erna dat de temp. meter vrij hoog stond(ongeveer op driekwart )wat nog niet gebeurd was op die vorige dagen,een eindje verder gestopt en toch maar voor alle zekerheid efkes naar het peil van de koelvloeistof gekeken,na een kwartiertje terug vertrokken en de volgende dagen geen probleem meer gehad. Waarschijnlijk was door die toch wel lange beklimming de ventilator al mee aan het koelen en door het stoppen (moto ongeveer vijf minuten op leegloop laten draaien)is de koeling door de rijwind weggevallen en kon de ventilator dat toch efkes niet goed aan. Maar voor de rest (we hebben toch 9 cols boven de 2000m gedaan) geen probleem.Bij uw moto slaat de elektrische ventilator toch wel op tijd aan en de radiator zit toch niet vol stof e.d.? Groetjes
- harryvbr
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14
Ben in het bezit van een model 2004. Heb sinds 2004 diverse weken doorgebracht in de Dolomieten en de Alpen. Afgelopen juni met zeer hoge temperaturen daar gereden. Geen enkel probleem met de koeling gehad. Het probleem zou alleen optreden bij snelheden beneden de 25 km p/u. Toen ik in 2002 in Ameika met een gehuurde Goldwing van het jaar 2001 in de warme staten rondtoerde heb ik tijdens een stuk filerijden in een natuurpark wel een keer een warmloper gehad. Na 10 minuten afkoelen kon ik weer verder.
Maar ik blijf het met de eerste schrijver eens dat het een slechte zaak van Honda is dat het probleem zelfs met model 2005 niet is opgelost. Maar een ontwerpfout is niet zo maar op te lossen. Er zal eerst een totaal nieuw ontwerp moeten komen denk ik.
Om overde frameproblemen maar niet te spreken. Daar heeft men nog meer fouten gemaakt. Hier in europa is er erg weinig commotie ontstaan maar in Amerika heeft een soot Rijksdienst voor het Wegverkeer wel stappen ondernomen richting de fabrikant. Maar nog steeds onvoldoende. Ook in Duitsland komt de TUV dacht ik in aktie. Ik denk dat de meeste Goldwingrijders te veel van hun fiets "houden" om het Honda moeilijk te maken
Maar ik blijf het met de eerste schrijver eens dat het een slechte zaak van Honda is dat het probleem zelfs met model 2005 niet is opgelost. Maar een ontwerpfout is niet zo maar op te lossen. Er zal eerst een totaal nieuw ontwerp moeten komen denk ik.
Om overde frameproblemen maar niet te spreken. Daar heeft men nog meer fouten gemaakt. Hier in europa is er erg weinig commotie ontstaan maar in Amerika heeft een soot Rijksdienst voor het Wegverkeer wel stappen ondernomen richting de fabrikant. Maar nog steeds onvoldoende. Ook in Duitsland komt de TUV dacht ik in aktie. Ik denk dat de meeste Goldwingrijders te veel van hun fiets "houden" om het Honda moeilijk te maken
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag
In 2003 voor het eerst een nieuwe Wing gekocht, alle Wings daarvoor (2e hands) nooit nee nooit een probleem gehad.
Zomer 2003 gaan we naar Zuid Spanje, ik heb het (D)Wing vervloekt, alleen met hogere snelheid was er in de bergen te rijden en de files zijn we via de vluchtstrook voorbij gereden.
Probleem gemeld en uiteindelijk is de ECM-box vervangen in combinatie met nieuwe contactsleutels. Daarna de terugroepactie voor het frame en jawel hoor, ik had een BINGO, frame moest gelast worden. En net wat hier al eerder gezegd is, dit allemaal met een fiets van dik 30 ruggen
Daar mag je ook niet te veel van verwachten
Oké tot nu toe geen problemen meer
Verder nog meer problemen bekend
Zomer 2003 gaan we naar Zuid Spanje, ik heb het (D)Wing vervloekt, alleen met hogere snelheid was er in de bergen te rijden en de files zijn we via de vluchtstrook voorbij gereden.
Probleem gemeld en uiteindelijk is de ECM-box vervangen in combinatie met nieuwe contactsleutels. Daarna de terugroepactie voor het frame en jawel hoor, ik had een BINGO, frame moest gelast worden. En net wat hier al eerder gezegd is, dit allemaal met een fiets van dik 30 ruggen
Daar mag je ook niet te veel van verwachten
Oké tot nu toe geen problemen meer
Verder nog meer problemen bekend