koelingsprobleem GL 1800 2005

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
GL1800 zilver
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:35
Locatie: Arnhem

koelingsprobleem GL 1800 2005

Bericht door GL1800 zilver » 25 aug 2006, 12:52

hallo, ik ben in het bezit van een GL 1800, bouwjaar 2005
en deze wordt bij lage snelheid, omhoog op bergpassen enorm heet,
meter loopt tot voorbij het rode gebied. Ik dacht dat Honda dit probleem
dat al in 2002 bekend was, inmiddels wel opgelost zou hebben.
Dus niet, ik heb mijn probleem al begin juli bij mijn dealer neergelegd, maar nog steeds geen reactie. Ik heb de vraag ook gesteld op
de site van de GWCH maar daar komt een antwoord waar ik helemaal niet tevreden over ben. Je moet het maar accepteren, een motorfiets
van ? 30.000.00 en daarmee kun je niet probleemloos de Alpen in. En dan hoor ik ook nog allerlei berichten over scheurende frame's OOK
bij 2005 modellen. Wat kunnen we als Goldwingrijders hier aan doen, richting Honda

josk

koelingsproblemen

Bericht door josk » 25 aug 2006, 17:46

Hoi, wij zijn ook dit jaar in de alpen geweest, vier dagen alpenpassen gedaan eind juli met 33gr beneden en ongeveer nog dik 20 graden boven.E?n keer een probleem gehad met de beklimming van de Bonnette,toen we ongeveer op 2000m hoogte waren kwamen we tussen een kudde schapen terecht,het vrouwke afgestapt om enkele foto's te nemen ,gewacht tot de weg vrij was, terug vertrokken en zag ik enkele km erna dat de temp. meter vrij hoog stond(ongeveer op driekwart )wat nog niet gebeurd was op die vorige dagen,een eindje verder gestopt en toch maar voor alle zekerheid efkes naar het peil van de koelvloeistof gekeken,na een kwartiertje terug vertrokken en de volgende dagen geen probleem meer gehad. Waarschijnlijk was door die toch wel lange beklimming de ventilator al mee aan het koelen en door het stoppen (moto ongeveer vijf minuten op leegloop laten draaien)is de koeling door de rijwind weggevallen en kon de ventilator dat toch efkes niet goed aan. Maar voor de rest (we hebben toch 9 cols boven de 2000m gedaan) geen probleem.Bij uw moto slaat de elektrische ventilator toch wel op tijd aan en de radiator zit toch niet vol stof e.d.? Groetjes

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 25 aug 2006, 20:50

Ben in het bezit van een model 2004. Heb sinds 2004 diverse weken doorgebracht in de Dolomieten en de Alpen. Afgelopen juni met zeer hoge temperaturen daar gereden. Geen enkel probleem met de koeling gehad. Het probleem zou alleen optreden bij snelheden beneden de 25 km p/u. Toen ik in 2002 in Ameika met een gehuurde Goldwing van het jaar 2001 in de warme staten rondtoerde heb ik tijdens een stuk filerijden in een natuurpark wel een keer een warmloper gehad. Na 10 minuten afkoelen kon ik weer verder.
Maar ik blijf het met de eerste schrijver eens dat het een slechte zaak van Honda is dat het probleem zelfs met model 2005 niet is opgelost. Maar een ontwerpfout is niet zo maar op te lossen. Er zal eerst een totaal nieuw ontwerp moeten komen denk ik.
Om overde frameproblemen maar niet te spreken. Daar heeft men nog meer fouten gemaakt. Hier in europa is er erg weinig commotie ontstaan maar in Amerika heeft een soot Rijksdienst voor het Wegverkeer wel stappen ondernomen richting de fabrikant. Maar nog steeds onvoldoende. Ook in Duitsland komt de TUV dacht ik in aktie. Ik denk dat de meeste Goldwingrijders te veel van hun fiets "houden" om het Honda moeilijk te maken :twisted: :evil:
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

billy

Bericht door billy » 25 aug 2006, 21:23

:arrow: hallo beste medewingers,wij hebben ook een 2005 uit de usa,hebben tot nu toe nog geen problemen ondervonden.Ik moet er wel bij vermelden dat we nog niet in de alpen gereden hebben,maar al wel meermaals in gewone files 8)

Blauw/Geel

Bericht door Blauw/Geel » 06 jan 2007, 00:31

In 2003 voor het eerst een nieuwe Wing gekocht, alle Wings daarvoor (2e hands) nooit nee nooit een probleem gehad.

Zomer 2003 gaan we naar Zuid Spanje, ik heb het (D)Wing vervloekt, alleen met hogere snelheid was er in de bergen te rijden en de files zijn we via de vluchtstrook voorbij gereden.

Probleem gemeld en uiteindelijk is de ECM-box vervangen in combinatie met nieuwe contactsleutels. Daarna de terugroepactie voor het frame en jawel hoor, ik had een BINGO, frame moest gelast worden. En net wat hier al eerder gezegd is, dit allemaal met een fiets van dik 30 ruggen :cry:

Daar mag je ook niet te veel van verwachten :evil:

Oké tot nu toe geen problemen meer :D

Verder nog meer problemen bekend :?:

Plaats reactie