Model 2011 2000CC

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Model 2011 2000CC

Bericht door Wingnut » 18 mei 2009, 15:28

De geruchten over een nieuwe Goldwing worden steeds meer bevestigd in de Engelstalige motorpers (MCN UK, Gizmag Australie) op basis van Honda informanten.

In Marysville Ohio USA, wordt op dit moment de laatste GL1800 model 2010 gebouwd (alleen andere kleuren) en daarna gaat de produktie naar Japan.

Het 2011 model uit Japan zal de nieuwe Goldwing worden met nieuwe baanbrekende technieken:
- nog steeds een 6 cylinder
- 2000CC
- 4 kleppen per cylinder
- dubbele nokkenassen
- Human Friendly Transmission (semi automaat?)
- Variabel cylinder management (afhankelijk van vermogen kunnen cylinders uit/bijgeschakeld worden om verbruik te drukken)
- ABS en electronische tractie controle
- Bleutooth telefoon interface
- iPod geschikt nieuw audio systeem

Bronnen:

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... EPI-108003

http://www.gizmag.com/hondas-2011-gold- ... ase/11690/
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 19 mei 2009, 10:48

Op papier ziet dat er goed uit natuurlijk. Maar in de praktijk is er van een nieuw modeljaar van de Goldwing nog nooit iets uitgelekt. Nu de 2010 serie geheel in Japan wordt gebouwd lijkt het mij erg sterk dat deze geruchten nu wel gaan kloppen. Maar dat er nieuwigheden op dat model zullen komen is wel zeker. Maar een verwachte prijs van 35000 euro zou daardoor ook best tot de mogelijkheden gaan behoren.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Bericht door Wingnut » 19 mei 2009, 13:36

GL1800 2010 bouwjaar komt nog geheel uit Amerika en het bouwen is nu in de afronde fase, waarna de motorfabriek dicht gaat. Vanaf Honda USA zijn alle 2009 modellen naar dealers verstuurd en geen voorraad meer. Het 2010 model in ongewijzigde versie met alleen andere kleuren zal binnenkort in USA beschikbaar zijn.

T.a.v. nieuwe modellen uitlekken. In de tijd van het Internet is dit al vaker gebeurt en laten fabrikanten nieuws lekken om de klant vast te houden. Voordat de GL1800 officieel in 2000 door Honda werd voorgesteld waren er al vanuit diverse Honda bronnen meldingen over dit model en waren er al foto's van de fotoshoot met Nickey Hayden op een GL1800 op het Internet verschenen. Zie bijvoorbeeld ook de baanbrekende BMW 1000RR, waarvan al een jaar diverse meldingen zijn en de officiele introduktie nu pas was en pas in december leverbaar zal zijn.

Ik het het volledige artikel in de Engelse MCN gelezen en de bron is hier een Honda testrijder Dave Hancock die al 20 jaar bij Honda werkt en het verhaal gaat over 3 nieuw Honda type's:

Nieuwe 1200CC V4 die de VFR en Blackbird gaat vervangen en waarvan het concept model al op de shows stond in Tokyo en Keulen afgelopen jaar.

Op basis van deze V4 motor zal in 2012 ook een nieuwe Pan-European met een grotere cyclinderinhoud en ook variabele cylinder management, en schakelen via drukknoppen en de volgende generatie van V-Tec techniek.

en de gegevens over de nieuwe GoldWing zoals beschreven.

Aangezien de Honda bron met naam genoemd wordt, zal dit wel een bewuest lekken vanuit Honda is. De nieuwe V4 zal later dit jaar wel aan het publiek getoond worden en de nieuwe GoldWing vroeg volgend jaar als 2011 model. Dit gebeurde ook met de nieuwe DN-01, die vorig jaar al beschikbaar was als 2009 model.

Ten aanzien van prijs, verwacht ik eerder ergens tussen de 35-40K €, aangezien het GL1800 basis model nu al 33K € kost en gezien de nieuwe technologie en de extra opties.

Bij het uitkomen van de GL1800 dacht iedereen aan 60K gulden, wat al als duur werd ervaren. Toen bekend werd dat ie 65K gulden moest kosten, was dit een onaangename verassing voor iedereen. Maar dit heeft velen en ook mij er niet vanaf gehouden om tot aanschaf over te gaan.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Bericht door Wingnut » 24 jun 2009, 15:44

De produktie van de GL1800 bij Honda in Marysville USA is nu definitief gestopt aangezien Honda de hele produktielijn nu online aan het verkopen is, zie onderstaande link.

http://www.mmpsurplus.com/

Hierin zitten ook las en giet tools. Dit wil waarschijnlijk zeggen de definitieve einde van de produktie van de huidige GoldWing Model GL1800 en zoals verwacht het nieuwe model GL2000 vanuit de nieuwe fabriek in Japan.

Er zijn ook tegenstrijdige berichten, dat de produktie van het 2010 GL1800 dat nog in Marysville zou plaatsvinden niet waar is en dat het 2010 model het nieuwe model GL2000 (en niet 2011 model) zou zijn uit de fabriek in Japan. Een aanwijzing is dat Honda Amerika alle 2009 modellen al verkocht heeft en nog geen 2010 aan het uitleveren is. (Zij hebben nog wel 2008 modellen op voorraad).

De uitlevering van het nieuwe model GoldWing zou wel eens eerder kunnen zijn dan eerder verwacht en aangeven door de Honda bron in het MCN artikel.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

GL1800 zilver
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:35
Locatie: Arnhem

Bericht door GL1800 zilver » 25 jun 2009, 08:07

Heel goed nieuws Harry.
Laten we maar hopen dat het waar is. En dat de productie
in Japan gaat plaatsvinden zie ik ook als een pluspunt na
de vele missers die er in de GL 1800 zaten (koeling, frame etc)
De prijs zal hier in Nederland wel weer tegenvallen maar dat is een kwestie van wennen.
Veel rijplezier allemaal de komende mooie dagen.

budtlee

Bericht door budtlee » 25 jun 2009, 15:25

GL1800 zilver schreef:Heel goed nieuws Harry.
Laten we maar hopen dat het waar is. En dat de productie
in Japan gaat plaatsvinden zie ik ook als een pluspunt na
de vele missers die er in de GL 1800 zaten (koeling, frame etc)
De prijs zal hier in Nederland wel weer tegenvallen maar dat is een kwestie van wennen.
Veel rijplezier allemaal de komende mooie dagen.
Wat zijn de grootste missers van de 1800 ???

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Bericht door Wingnut » 10 jul 2009, 23:19

In Amerika is vanaf a.s. maandag het 2010 model in ongewijzigde 1800 model te orderen voor September levering. Nieuwe kleuren:
Metallic Red
Metallic Black
Metallic Titanium

De Marysville fabriek is eind Juni gesloten en Honda heeft geen voorraad meer van de 2009 en 2008 modellen. Waren deze 2010 modellen nog in USA gemaakt, dan had Honda meteen kunnen beginnen met uitlevering. Levering pas in September zou in kunnen houden dat deze 1800 2010 modellen al in Japan gebouwd zijn, terwijl de verwachting is dat het 2011 model de nieuwe 2000CC versie zal zijn en de voorstelling van dit nieuwe model niet lang op zich laat wachten.

De Honda bron die hierover al heeft gelekt heeft is schijnbaar betrwoubaar. De nieuwe blackbrid/VFR van Honda die dezelfde bron al liet lekken, staat nu al uitgebreider in diverse motormagazines als concept en zal bij de EICM in Milaan in November officeeel voorgesteld worden. Misschien zal dit ook gaan gelden voor de GL2000.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Bericht door meire » 20 jul 2009, 09:04

Wingnut,
Ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden :D en zeker het onderwerp nieuw model.Daar ik me ieder 5 jaar nieuwe motor aanschaf en de GW nu 5jaar is word het dus tijd een nieuwe te kopen .Had ik in GWclup Belgie al eens gehoord dat er een nieuw model zou uitkomen , maar vond er nergens iets van terug :? (alleen Dailer zei dat het zeker nog 2012 zou worden voor nieuw model ) maar nu ik zie dat er iets nieuws staat aan te komen gaat ik nog een beetje afwachten een nieuwe te kopen.
Ben wel een beetje bang het nieuwe model bij het uitkomen te kopen , daar mijn eerste 1800 het eerste jaar bij het uitkomen werd gekocht en ik na 2jaar hem terug overgelaten heb aan dailer daar ik veel problemen had :cry: en nu de tweede GW1800 nog niets van een probleem heb ondervonden(82.000km). :!:
Dus als ge iets meer weet laat het me zeker horen AUB.
Vele Groetjes,Meire

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Bericht door Goldwingpoes » 20 jul 2009, 19:36

Nieuws van het Pan forum :!:

kogel is door de kerk , gisteren een tel gehad van vriend tecnieker van honda duitsland dat er een omzendbrief met alle te verwachten nieuwe modellen voor 2010en 2011 is uit gekomen van honda japan er stond geen st 1300 op zelfs niet voor het jaar eind 2011 wel dat alle lopende modellen van goldwing en pan european nog verkoopbaar zijn tot eind 2011,alle duitse honda dealers zijn direkt op de hoogte gebracht om gewoon de st 1300 en ook de goldwing aan te blijven bieden tot 2011 ,dus geen nieuwe pan european of goldwing dit jaar de planning is dat de 1300 en goldwing nog tot eind 2011 zal verkocht worden ,in de nota werd niet vermeld of er nog een opvolger van de 1300 of goldwing zal komen ,we kunnen weer gaan speculeren . op het pan european . be forum is er ook al door een nl gelijkaardig bericht verspreid ,waaruit ik kan vast stellen dat dus ,ook de nl honda dealers er al van op de hoogte zijn .
was eigelijk een beetje te verwachten daar je nergens nog aan info raakte de voorbije maanden ,en inderdaad als er niets nieuw op de stappel staat dan is er ook geen info

Grts G.W.P.
Don't dream your life ....Live your dreams !

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Bericht door Wingnut » 22 jul 2009, 10:31

Goldwingpoes schreef:Nieuws van het Pan forum :!:

kogel is door de kerk , gisteren een tel gehad van vriend tecnieker van honda duitsland dat er een omzendbrief met alle te verwachten nieuwe modellen voor 2010en 2011 is uit gekomen van honda japan er stond geen st 1300 op zelfs niet voor het jaar eind 2011 wel dat alle lopende modellen van goldwing en pan european nog verkoopbaar zijn tot eind 2011,alle duitse honda dealers zijn direkt op de hoogte gebracht om gewoon de st 1300 en ook de goldwing aan te blijven bieden tot 2011 ,dus geen nieuwe pan european of goldwing dit jaar de planning is dat de 1300 en goldwing nog tot eind 2011 zal verkocht worden ,in de nota werd niet vermeld of er nog een opvolger van de 1300 of goldwing zal komen ,we kunnen weer gaan speculeren . op het pan european . be forum is er ook al door een nl gelijkaardig bericht verspreid ,waaruit ik kan vast stellen dat dus ,ook de nl honda dealers er al van op de hoogte zijn .
was eigelijk een beetje te verwachten daar je nergens nog aan info raakte de voorbije maanden ,en inderdaad als er niets nieuw op de stappel staat dan is er ook geen info

Grts G.W.P.
Even navraag gedaan bij mijn contact in Duitsland, de eigenaar van GoldWing Fuchs, de grootste GoldWing speciaalzaak in Europa. Van dit vermelde schrijven is niets bekend bij hun, dus waarschijnlijk klopt deze info niet. Voor 2010 zal er zeker nog het 1800 model voor Europa zijn met de kleuren wit, titanium en rood die nog gebouwd zijn voor de sluiting eind Juni 2009 van de fabriek in Marysville.

Hij acht het ook onwaarschijnlijk dat er nog 1800's voor 2011 uit Japan zouden komen, maar het nieuwe model. Ook de Honda dealers weten pas officieel iets van Honda als ook de media hierover officieel geinformeerd worden. Ten aanzien van de ST1300 zou dit verhaal wel kunnen kloppen, aangezien de nieuwe Pan gebouwd zal worden op basis van hetzelfde V4 blok dat nu voorgesteld zal worden in de nieuwe VFR/Blackbird die dit jaar op de beurs in Tokyo en/of Milaan. Uit dit blok zullen dan verdere ontwikkelingen zijn voor de Pan (2012) met grotere inhoud en eventueel ook een all road (vervanger van de Varadero)
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Model 2011 2000CC

Bericht door meire » 12 mei 2010, 21:01

Hallo,

Het is zo stil rond het nieuw model , zou er dan toch de eerst volgende jaren geen nieuw model op stapel staan :?:
Ik maar wachten om nieuwe wing te kopen , naar het nieuwe model . Heb ondertussen al 90.000Km (wel zonder problemen :!: ) maar vrees nu wel dat de motor veel zal dalen in prijs(bij verkoop) als ik 100.000Km en meer op de teller zal hebben.
Dus is er nu nog geen nieuws van een aan te komen nieuw model uit Japan :?: :?:

Groetjes,
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
johnj
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:53
Locatie: kortrijk

Re: Model 2011 2000CC

Bericht door johnj » 12 mei 2010, 21:55

Als je nu in de winkel staat en kijkt naar een 1800 met wat opties van 2010 en een km stand van 0 km dan hangt er al een prijskaartje aan van 34000 euri
Als je dan terug denkt aan de gulden dan kost dat "ding" een 75000 gulden
Ben dan al benieuwd wat een model 2011 gaat kosten................die prijzen zijn niet meer van deze wereld............
Als ik dan ook nog is terug denk aan mijn eerste suzuki GT750 watergekoeld 2 taktje voor 5800 gulden nieuw, dat waren mooie tijden toen
Mooi hee............die gele

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Model 2011 2000CC

Bericht door Wingnut » 17 mei 2010, 17:01

Definitief geen 2011 model, maar volgende model is 2012 door opstartproblemen in de nieuwe fabriek in Japan en bestaande voorraad van GL1800's die nog in Amerika zijn gemaakt.

New Honda Gold Wing News
May 12, 2010 by Mark Tuttle - Editor, Rider Magazine


When Honda announced it was ceasing motorcycle production at its Marysville, Ohio plant in 2009 so that it could consolidate building bikes at a new factory in Kumamoto, Japan, once over the shock we started speculating what that might mean for the motorcycles produced at Marysville, specifically the Gold Wing GL1800. We recently pow-wowed with a couple guys in the know at Big Red, and they cleared up some of the mystery for us.

First off, before any changes took place, Honda says it produced sufficient numbers of 2010 Gold Wings to meet demand until production can resume at Kumamoto, which isn’t expected until sometime in 2011. In other words, there are plenty of 2010 bikes out there, and if the current economy is affecting Honda dealers like it is everyone else, they ought to be ready to deal on them.

Once enough 2010s were built, rather than using the move from Ohio to Japan to “start fresh” with an all-new Wing, much of the machinery and tooling used to build the existing bike as well as the engine dies needed to duplicate the engine, powerplant and bodywork of Honda’s flagship motorcycle were transferred to Kumamoto.

SO, what that means is that when Gold Wing production resumes at Kumamoto sometime in 2011, the bikes will be 2012 models, but probably won’t have extensive changes–at least not for 2012. Personally I would expect a few new convenience and/or comfort features added to the existing six-cylinder, aluminum-framed platform and running gear (psst, electric windscreen? Adjustable seat? Keyless ignition?), and of course the quality and performance standards for which the Gold Wing is famous.

Oh, and I wouldn’t completely write-off an optional DCT transmission. But that’s just me and the beer talking….

Tuttle Out.

Mark Tuttle - Editor, Rider Magazine

source: http://blog.ridermagazine.com/2010/05/1 ... wing-news/" onclick="window.open(this.href);return false;
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Model 2011 2000CC

Bericht door meire » 17 mei 2010, 20:56

Zal dus nog moeten wachten tot 2012 :(

Groetjes , meire :D
Vele Groetjes,Meire

Blacky
Berichten: 370
Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
Locatie: Woensdrecht

Re: Model 2011 2000CC

Bericht door Blacky » 21 mei 2010, 07:51

Op een grote brommer rijden is wel leuk maar moet wel betaalbaar zijn. Ik ga niet werken voor mijn huis of motor. € 34.000,00 is iets te veel voor 6 maanden rijden want in de winter laat ik dat ding dan wel staan. Dus ja wat moet je er mee...
Wat niet rijdt staat stil..

Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...

Plaats reactie