Bepakken en bezakken

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Willy

Bepakken en bezakken

Bericht door Willy » 06 apr 2006, 16:41

Al langs om moet een mens meer en meer bagage meenemen op reis
Die vrouwen h? !!!!!!!!
Hoeveel mag er op een rekje bovenop de topkoffer zonder risico van
een onveilige situatie of uitscheuren van de bevestiging

Willy

mrproper
Berichten: 212
Lid geworden op: 23 mar 2006, 08:04
Locatie: Merksem - Belgie

Bericht door mrproper » 06 apr 2006, 16:48

Met zo'n orginele zak van Goldwing op het rek ben ik al eens naar Tjechie gereden en die was toch helemaal vol geladen toen maar om dat in kilo's uit te drukken :idea: goe vol in ieder geval.
GOLDWING FOR ALWAYS

Gebruikersavatar
Whitesmoke
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mar 2006, 22:23
Locatie: Vlijmen (NB)

Bericht door Whitesmoke » 06 apr 2006, 20:35

Ik heb ook zo'n tas gehad voor op mijn rek op de 1500. Deze vertoonde na een tijdje kleine barstjes rondom de pootjes van het rek :lol: . Sindsdien doe ik er alleen lichte spullen in (extra handschoenen, regenbroek etc..).

Zonde als die barsten doorzetten !

Op mijn 1800 heb ik geen rek. Ik zet het er ook niet op omdat ik weet dat ik dat toch maar ga overladen :lol: . Als ik met mijn vrouw ga neem ik mijn aanhanger mee, heb ik het rekje ook niet nodig.

billy

Bericht door billy » 06 apr 2006, 21:08

:( wij hadden die barstjes ook op de 1500(was al toen we hem 2de hands kochten).op de 1800 hebben we ook een rekje maar zal er toch niet te veel opladen,een paar regenbroeken ofzo meer niet.

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 08 apr 2006, 21:51

Zowel op mijn vorige 1500's als op mijn huidige 1800 gebruik ik zo'n kofferrekje en het bevalt prima. In de speciale tas stop ik altijd onze 2 (samengeperste)slaapzakken. Ik heb heb wel altijd van die washers met rubbertjes tussen deksel en rack. Nooit problemen gehad.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Douwe

Re: Bepakken en bezakken

Bericht door Douwe » 09 apr 2006, 18:43

Willy schreef:Al langs om moet een mens meer en meer bagage meenemen op reis
Die vrouwen h? !!!!!!!!
Hoeveel mag er op een rekje bovenop de topkoffer zonder risico van
een onveilige situatie of uitscheuren van de bevestiging

Willy
H? Willy,

Bij mijn staat een sticker (origineel van Honda) aan de binnenkant van de topkoffer dat ik aan laadgewicht op het rek 20 lbs oftewel 9 kilo mee kan/mag nemen. Nu heb ik hem zelf ook weleens voller beladen en dat is ook gegaan maar inderdaad het is voor het scheuren van je topkoffer daar waar de pootjes de topkoffer ingaan.

Douwe 8)

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Bericht door Goldwingpoes » 09 apr 2006, 21:14

Het maximum laadgewicht IN de topkoffer is 9 kg (niet OP het rekje) :wink: :wink: :wink:
Dit geld ook voor de zijkoffers :!: :!: :!:
Tesamen 27 kg :idea: :idea:


Groetjes G.W.P.
Don't dream your life ....Live your dreams !

goldyfan

Bericht door goldyfan » 10 apr 2006, 07:24

mijn ervaring is dat hoe hoger de bagage wordt vervoerd hoe vervelender in de bochten.
Zelf heb ik het liefst zo weinig mogelijk in mijn topkofer, niet anders dan gebruiksartikelen (papieren, film en video app.)

Andere mogelijkheden zijn het bagagerek op de trekhaak, voor een 1800 is dit echt eem mooie oplossing.

RRWing
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 apr 2006, 22:07
Locatie: Ardooie, West-Vlaanderen (B)

Bericht door RRWing » 12 apr 2006, 22:22

kijk eens naar www.vincenthouse.nl en klik op "nieuwtjes" daar staat een prachtige bow afgebeeld. Heb al info opgevraagd: 795,- ? ongespoten :( . Wil zelf naar Frankrijk deze zomer en zit nog te tubben als dat een oplossing is. :roll: zou wel de afbeelding willen laden, maar weet niet hoe dat in dit forum moet.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 12 apr 2006, 22:40

juiste link is: http://www.vincentwinghouse.nl/

is het deze wat je bedoelt: Afbeelding

RRWing
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 apr 2006, 22:07
Locatie: Ardooie, West-Vlaanderen (B)

Bericht door RRWing » 12 apr 2006, 23:00

Jawel, dat is ie. Sorry voor het verkeerde webadres.

iemand hier ervaring mee??



btw: hoe voeg ik een afbeelding in?

Blauw/Geel

Bericht door Blauw/Geel » 06 jan 2007, 00:05

:oops: ik kijk eerlijk gezegd niet zo naar het gewicht :oops: alles moet mee als we zonder aanhanger (gebruiken we alleen tijdens treffens) op vakanties gaan, stop alles vol + een toptas op het JVR-toprek, daarnaast hebben we een afneembare JVR trekhaak die ik dan vervang door het JVR rek en alles kan mee :D :D

Zelfs op de terugweg vanuit Zuid Spanje zien we nog kans om in Andora (schitterend rijden trouwens) nog de nodig flessen drank weg te stouwen :lol: :lol: :lol:

Gelukkig nog nooit enige schade aan topkofferdeksel of zijkoffers gehad door het volpakken en stouwen :D

Gebruikersavatar
abernardi
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hoensbroek NLD

Bagage

Bericht door abernardi » 13 aug 2007, 11:57

Ben net terug uit Oostenrijk.Ik had mijn Bagagerack op topkoffer beladen met 11,5 kg.Geen problemen gehad met rijden.Top koffer is niet ingescheurd of barstjes in lak.Bij de 1500 had ik dit wel.Rack voor 1800 is veel stabieler en zit veel beter monteerd.

Gebruikersavatar
pepewing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hoboken/Belgie

topkoffer rekje

Bericht door pepewing » 13 aug 2007, 16:17

Ik heb voor alle zekerheid grotere rondsel+rubbers voorzien (washers in stervorm ook te verkrijgen)zowel van binnen als van buiten, want bij een drempel, kan het rekje ook trekken aan het deksel. Zo heb ik de draagoppervlakte zeker verdrie dubbeld.
Waar ik ook naar tracht is de topcase zo te vullen, dat ik op t laatste met de badhandoeken die we dan bij hebben zo koffer zodanig vul, dat de druk van t rek via deksel op de binnen lading rust, (koffer moet je net dicht duwen)
Anders met het rijden, is de kans groot dat het deksel toch gaat inscheuren. Ik doe toch zo enkele reisjes met de wing en ben er tevreden over , qua gewicht, gaat er mijn bash, 2 regenvesten, 2 fliezen en enkel artikelen in de voorzakken (zonnecreme,fototoestel,kleine attributen, denk zoiets van een kilo of 6... heb t nog niet echt gewogen.
groetjes

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 13 aug 2007, 16:26

Het is een oud draadje wat ik nog niet had gelezen maar persoonlijk heb ik zo mijn bedenkingen bij die box1800
Denk aan torqeren van het frame met hoge(re) snelheid (speedwobble)en het loskomen van het voorwiel met optrekken.
Een aanhangwagen lijkt me vele malen beter.
Denk ook aan toerritjes als je op plaats van bestemming bent, een kar kun je laten staan.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast