voorvorkstabilisator
- frank's
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: zaandam
- Contacteer:
voorvorkstabilisator
heeft een voorvorkstabilisator veel zin bij een toch naar mijn idee strak sturende 1800?
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005
Re: voorvorkstabilisator
Moeilijke vraag.... Als je tevreden bent zou ik het houden zoals het is maar als je vindt dat het beter kan dan is een aanschaf de moeite waard. Heb je hem eenmaal gemonteerd dan merk je direct dat hobbels wat beter worden verwerkt, hij wordt rustiger in het stuur op erg slechte wegen.
Op mijn vorige 1800 had ik hem wel maar op deze die ik nu heb mis ik hem niet.
Op mijn vorige 1800 had ik hem wel maar op deze die ik nu heb mis ik hem niet.
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: voorvorkstabilisator
Ik heb deze vraag ook eens bij Sturgis neergelegd toen er nogal wat 'speling' aan de voorkant van mijn GL1800 zat.
Volgens Pieter (van Sturgis) levert het bij een GL1500 zeker verbetering op (had ik ook op mijn GL1500), maar bij een GL1800 heeft het niet heel veel effect. Sinds mijn balhoofdlagers zijn vervangen, heb ik ook niet meer het gevoel dat er speling in zit. Dus laat ik het maar zitten.
Ook het prijskaartje vind ik absurd. Rond de 50 euro voor een GL1500 brace en meer dan 3x zoveel als je een GL1800 brace moet hebben. Dat hoge prijsverschil + het feit dat het veel minder oplevert dan bij een GL1500, hoeft het voor mij niet.
Volgens Pieter (van Sturgis) levert het bij een GL1500 zeker verbetering op (had ik ook op mijn GL1500), maar bij een GL1800 heeft het niet heel veel effect. Sinds mijn balhoofdlagers zijn vervangen, heb ik ook niet meer het gevoel dat er speling in zit. Dus laat ik het maar zitten.
Ook het prijskaartje vind ik absurd. Rond de 50 euro voor een GL1500 brace en meer dan 3x zoveel als je een GL1800 brace moet hebben. Dat hoge prijsverschil + het feit dat het veel minder oplevert dan bij een GL1500, hoeft het voor mij niet.
Laatst gewijzigd door Devoraz op 24 jul 2017, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- pieter
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: voorvorkstabilisator
Ik denk dat het alleen in combinatie met progressieve vering een verbetering geeft en dan praat ik over het totaal plaatje, een brace alleen maakt volgens mij weinig tot geen verschil.
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations