Remdruk
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24 jun 2017, 11:21
- Type Goldwing: GL1800
Remdruk
Hallo, ik heb sinds begin Juli een Goldwing 1800 trike. Na een toertocht samen met mijn vrouw hebben we een aantal punten ontdekt die onder garantie gerepareerd moesten worden.
Dit is ook heel netjes opgelost, alleen 1 punt baart mij toch wel wat zorgen n.l. de REMDRUK op het voetpedaal valt weg.
De monteur van de motorzaak heeft het hele remcircuit getest en opnieuw gevuld en ontlucht, om druk te krijgen op het rempedaal moet je 2 keer pompen en dan is het systeem keihard maar als je een minuut wacht voelt de remdruk weer sponzig aan. Hij remt wel maar de krachtverdeling is ongeveer 90% op het voorwiel en 10% op de achterwielen.
Er werd in de werkplaats geopperd om er een zwaardere (Voet)rempomp op te zetten dit omdat de remleidingen langer zijn van een Trike, heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt en weet iemand misschien een andere oplossing/oorzaak.
Gerrit.
Dit is ook heel netjes opgelost, alleen 1 punt baart mij toch wel wat zorgen n.l. de REMDRUK op het voetpedaal valt weg.
De monteur van de motorzaak heeft het hele remcircuit getest en opnieuw gevuld en ontlucht, om druk te krijgen op het rempedaal moet je 2 keer pompen en dan is het systeem keihard maar als je een minuut wacht voelt de remdruk weer sponzig aan. Hij remt wel maar de krachtverdeling is ongeveer 90% op het voorwiel en 10% op de achterwielen.
Er werd in de werkplaats geopperd om er een zwaardere (Voet)rempomp op te zetten dit omdat de remleidingen langer zijn van een Trike, heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt en weet iemand misschien een andere oplossing/oorzaak.
Gerrit.
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
Re: Remdruk
Kan volgens mij alleen maar lucht in het systeem zijn .
Mvg Henny
Mvg Henny
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24 jun 2017, 11:21
- Type Goldwing: GL1800
Re: Remdruk
Moi Henny
De monteur van Bakker Motoren Nieuw Weerdinge heeft met ontluchten 4 liter remvloeistof door het systeem gepompt en hij krijgt het systeem niet hard. 2 keer pompen en druk is goed, 20/30 seconden wachten en druk is weg ?
Er is al een andere rempomp opgezet, geen resultaat.
Nu willen ze er een zwaardere rempomp (die meer remolie kan verzetten vanwege de langere remleidingen op een trike) opzetten.
Mocht dat geen resultaat geven, gaan ze het hele remcircuit vernieuwen (garantie) dus alles er af en het hele remcircuit opnieuw opbouwen.
Er is ook geen historie van de trike het is een import uit Amerika en de bouwer is ook niet duidelijk. Op het eerste gezicht lijkt het op een EML, maar er zijn verder geen aanknopingspunten.
De monteur van Bakker Motoren Nieuw Weerdinge heeft met ontluchten 4 liter remvloeistof door het systeem gepompt en hij krijgt het systeem niet hard. 2 keer pompen en druk is goed, 20/30 seconden wachten en druk is weg ?
Er is al een andere rempomp opgezet, geen resultaat.
Nu willen ze er een zwaardere rempomp (die meer remolie kan verzetten vanwege de langere remleidingen op een trike) opzetten.
Mocht dat geen resultaat geven, gaan ze het hele remcircuit vernieuwen (garantie) dus alles er af en het hele remcircuit opnieuw opbouwen.
Er is ook geen historie van de trike het is een import uit Amerika en de bouwer is ook niet duidelijk. Op het eerste gezicht lijkt het op een EML, maar er zijn verder geen aanknopingspunten.
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
Re: Remdruk
Ik ben geen motor monteur maar als ik mijn rem en koppelings systeem van nieuwe rem vloeistof voor zie.
Dit doe ik elk jaar dan gebruik ik een vacuüm pomp zuig er vloeistof uit en vul op het stuur gelijk weer nieuwe vloeistof .
Ik heb het 1 keer gehad dat er lucht in kwam en toen was het rem pedaal ook zacht en pas naar een paar keer pompen hard.
Heb ook veel werk gehad om de lucht er weer uit te krijgen .
Maar toch netjes dat ze zelfs nieuwe rem leidingen willen plaatsen.
Hoe bevalt een trike met het rijden .
Mvg Henny
Dit doe ik elk jaar dan gebruik ik een vacuüm pomp zuig er vloeistof uit en vul op het stuur gelijk weer nieuwe vloeistof .
Ik heb het 1 keer gehad dat er lucht in kwam en toen was het rem pedaal ook zacht en pas naar een paar keer pompen hard.
Heb ook veel werk gehad om de lucht er weer uit te krijgen .
Maar toch netjes dat ze zelfs nieuwe rem leidingen willen plaatsen.
Hoe bevalt een trike met het rijden .
Mvg Henny
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
- Locatie: Woensdrecht
Re: Remdruk
Volgens mij is je hoofdremcilinder lek. Als de boel ontlucht is kan je alleen maar een harde tegendruk hebben. Als hij sponzig aan voelt en weg valt is er OF een lek Of eenn remcilinder niet goed. Is toch hydraulisch...
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Re: Remdruk
er zit denk ik toch ergens lucht in je systeem. als de monteur de olie doorpompt met de voetrem of met de handrem en je probleem blijft zou ik eens proberen met een vacuum pompje. Als je ergens een slang hebt van een beetje lengte die ook nog weer omhoog loopt heb je kans dat je luchtbel steeds weer terug zakt en je geen moer opschiet. desnoods even de leidingen loshalen en anders leggen tijdens ontluchten.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24 jun 2017, 11:21
- Type Goldwing: GL1800
Re: Remdruk
Trike rijden is geweldig, ik heb namelijk geen motorrijbewijs (ook niet verstandig voor mij) ik ken mijn rijstijl.henny schreef:....Hoe bevalt een trike met het rijden .
Mvg Henny
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24 jun 2017, 11:21
- Type Goldwing: GL1800
Re: Remdruk
We gaan het beleven er word gezocht naar een hoofdremcilinder met meer inhoud.Blacky schreef:Volgens mij is je hoofdremcilinder lek. Als de boel ontlucht is kan je alleen maar een harde tegendruk hebben. Als hij sponzig aan voelt en weg valt is er OF een lek Of eenn remcilinder niet goed. Is toch hydraulisch...
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24 jun 2017, 11:21
- Type Goldwing: GL1800
Re: Remdruk
Ik mag aannemen dat een erkend Honda dealer weet wat hij doet, ik heb er tot op dit moment de volste vertrouwen in dat het goed komt.peter schreef:er zit denk ik toch ergens lucht in je systeem. als de monteur de olie doorpompt met de voetrem of met de handrem en je probleem blijft zou ik eens proberen met een vacuum pompje....
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24 jun 2017, 11:21
- Type Goldwing: GL1800
Re: Remdruk
Als ik lees lek, dan zou er ergens olie zichtbaar moeten zijn maar dat is niet het geval, of het oliereservoir is lek, zit ik me zo eens te bedenken!! Dan trek ie volgens mij ook luchten.Blacky schreef:Volgens mij is je hoofdremcilinder lek....
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
- Locatie: Woensdrecht
Re: Remdruk
Kan overigens ook een remklauw zijn waar blok if cilinder niet genoeg naar buiten komt. Dus moet je extra trappen. Als je hem dan vast houdt blijft ue dan wel op druk? Kan je ook een versleten remblok hebben
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24 jun 2017, 11:21
- Type Goldwing: GL1800
Re: Remdruk
Nee is niet het geval, alle klauwen werken.Blacky schreef:Kan overigens ook een remklauw zijn waar blok if cilinder niet genoeg naar buiten komt. Dus moet je extra trappen. Als je hem dan vast houdt blijft ue dan wel op druk? Kan je ook een versleten remblok hebben
na 2 keer pompen blijft het systeem hard, maar laat je het los is de druk binnen 20/30 seconden weg en voelt het sponzig aan
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 06 apr 2016, 21:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Remdruk
Ik ben geen specialist in remtechniek voor motorvoertuigen, maar denk dat dit te vergelijken is met remmen voor hogesnelheids centrifuges, dat is de markt waar ik in werk.
Deze centrifuges draaien ruim 10.000 rpm en sneller. Deze worden ook afgeremd met schijfremmen.
Ik kan mijn herineeren dat ik eens bij een machine ben geweest waarvan de remmen ook niet goed werkten bij een noodstop.
Dit systeem werkt hetzelfde als een auto.
Bij controle konden wij ook eerst niets vinden, olie vervangen, remcilinders vervangen, blokken vervangen, maar niets hielp.
Uiteindelijk hebben we in een van de o ringen een haarscheur gevonden die het probleem was.
Kortom, ik raad een complete revisie aan en vergeet niet de o ringen mee te nemen. Let er wel op dat deze o ringen altijd met hittebestendig zuurvrij vet moeten zijn ingevet.
Deze centrifuges draaien ruim 10.000 rpm en sneller. Deze worden ook afgeremd met schijfremmen.
Ik kan mijn herineeren dat ik eens bij een machine ben geweest waarvan de remmen ook niet goed werkten bij een noodstop.
Dit systeem werkt hetzelfde als een auto.
Bij controle konden wij ook eerst niets vinden, olie vervangen, remcilinders vervangen, blokken vervangen, maar niets hielp.
Uiteindelijk hebben we in een van de o ringen een haarscheur gevonden die het probleem was.
Kortom, ik raad een complete revisie aan en vergeet niet de o ringen mee te nemen. Let er wel op dat deze o ringen altijd met hittebestendig zuurvrij vet moeten zijn ingevet.
Het is een zwarte bagger geworden
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24 jun 2017, 11:21
- Type Goldwing: GL1800
Re: Remdruk
Blackwing116 schreef:....
Kortom, ik raad een complete revisie aan en vergeet niet de o ringen mee te nemen. Let er wel op dat deze o ringen altijd met hittebestendig zuurvrij vet moeten zijn ingevet.
Ik ga dit voorleggen aan de Monteur misschien kan hij er wat mee.
Dank je voor de tip.
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: Remdruk
Op basis van je geplaatste foto is dit geen EML trike (standaard voorvolk ipv schommelvoorvork en de andere achterspatborden), maar een Moto trike. Dit zou eigenlijk ook op het kenteken moeten staan aangezien tegenwoordig een Goldwing na trike ombouw een ander kenteken krijgt. Als het een Moto trike is, zou je contact op kunnen nemen met HD service Duckers in Venlo, die dealer is van Moto trike en al de nodige Goldwings als trike heeft omgebouwd en of zij een andere rempomp monteren.
Bekijk de advertentie van HD Duckers maar eens op marktplaats of het een Moto trike betreft.
https://www.marktplaats.nl/a/motoren/qu ... e=lr&pos=4
Succes er verder mee.
Bekijk de advertentie van HD Duckers maar eens op marktplaats of het een Moto trike betreft.
https://www.marktplaats.nl/a/motoren/qu ... e=lr&pos=4
Succes er verder mee.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering