"jimmy" trilling in stuur

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: "jimmy" trilling in stuur

Bericht door MoneyFor » 21 jul 2017, 15:31

Sandor bedankt voor de tip, zal dit zeker ff controleren alhoewel ik bijna 99,9% zeker ben dat ik de put niet met het achterwiel heb geraakt maar het is inderdaad een kleine moeite ( en makkelijker ) dan het voorwiel.
Verder ben ik aan het wachten tot mijn lokale bandenboer uit verlof is om de voorband eens te kunnen nakijken op de balanceer machine en desnoods eens van de velg te halen want uiterlijk is er niets te zien. Ook niet als ik hem ronddraai in de vork en over voel, slag zie ik op het zicht ook niet als ik mijn duim op de vork hou en het wiel ronddraai en zoals reeds gezegd ook mijn schijven hebben geen vast punt tegen de remblokken wat zou kunnen duiden op een slag.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: "jimmy" trilling in stuur

Bericht door Cas » 31 jul 2017, 13:18

Je moet inderdaad voorzichtig zijn met diepe gaten, kuilen en putten in het wegdek.
De Goldwing is erg zwaar en de veerweg van de voorvork is erg kort. Dat is heel leuk dat de veerweg van de voorvork erg kort is
want dat is een van de redenen dat de Goldwing zo strak stuurt.
Knal je echter door een diepe kuil dan zet al het gewicht door in de voorvork, is je veerweg op, dan heb je een hoop ellende.

youtu.be/x8JfxzYqeNY
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: "jimmy" trilling in stuur

Bericht door MoneyFor » 31 jul 2017, 14:03

Hey Cas, gelukkig ziet er bij mij alles nog netjes en droog uit.

Deze ochtend gebeld met de "bandenboer" en mag woensdag langskomen wel bij voorkeur met het losse wiel maar dat maakt nu niet uit. Ben eens curieus wat het verdict gaat zijn.

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: "jimmy" trilling in stuur

Bericht door MoneyFor » 03 aug 2017, 15:41

De Wing is weer zo goed als trillingsvrij, gisteren de band laten nakijken bij de bandenboer.

Eerst de balans nagekeken op het balanceer apparaat en dat was niet oke, dus gestart met het verwijderen van de loodjes en opnieuw geprobeerd en raar maar waar zonder de loodjes was de balans perfect. Hij heeft verder de band nog eens visueel nagekeken maar vond het onnodig die te gaan verwijderen en heeft me gevraagd even te gaan testrijden om te kijken of alles terug oke was. En ik moet zeggen dat ik nu terug mijn stuur kan loslaten en amper een trilling ondervind. Laat ons hopen dat het nu oke blijft.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: "jimmy" trilling in stuur

Bericht door RonalT » 03 aug 2017, 20:24

Mooi toch? Is je motor weer een stuk lichter..... :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: "jimmy" trilling in stuur

Bericht door MoneyFor » 04 aug 2017, 06:40

RonalT schreef:Mooi toch? Is je motor weer een stuk lichter..... :lol:
:lol: zal hem inderdaad een stuk schelen in het verbruik.

Plaats reactie