Review van mijn nieuwe banden: Bridgestone Exedra

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Review van mijn nieuwe banden: Bridgestone Exedra

Bericht door Cas » 05 jul 2017, 20:11

Omdat de Bridgestone Exedra veruit de populairste band is hier op het forum heb ik uiteindelijk voor deze banden gekozen.
Vandaag gemonteerd en een proefrit gemaakt.

Omdat mijn oude Exedra achterband vlak was en dus een rand had was het met de nieuwe banden even wennen in de eerste bochten en had je dus dat:"oei, ik val om" effect. Na de nodige kilometers wennen en nadat de gladde laag was verdwenen en de banden op temperatuur waren gekomen voelde het allemaal prima, vooral in lange bochten.

De headshake is helemaal verdwenen.
De reactie van de motor op lengtegroeven en opstaande randjes in de lengterichting is weg.
Het naar rechts trekken, wat de motor met de oude banden deed, is weg. Wel moet ik op de binnenwegen de motor met de heup bijsturen, zowel naar links als naar rechts. Op de snelweg gaat ie rechtuit.
Het zingen van de banden in de bochten is ook weg.

Op alle punten dus een dikke + maar met het slijten van de banden zullen de negatieve puntjes wel weer terugkomen vermoed ik.
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Review van mijn nieuwe banden: Bridgestone Exedra

Bericht door pieter » 05 jul 2017, 20:20

Bandenspanning regelmatig controleren Cas en ze blijven stuk langer ins shape maar dat weet jij als geen ander :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie