Kapot gelopen blok?
Geplaatst: 16 jun 2017, 16:23
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom en heb hulp nodig.
Een paar weken geleden ben ik met vrienden een lang weekend weg geweest in de Eiffel. Mooie bochten, lekker rijden en 's avonds lekker eten met een pilsje. Kon gewoon niet beter.
Op de heen weg had ik ineens dat de motortemepratuur omhoog ging, daarna weer omlaag en bleef toen weer normaal. Dit gebeurde meerdere keren. We zijn gestopt en gekeken en gezocht maar niets kunnen vinden.
Verder gereden maar toch een beetje onrustig gevoel.
Nadat het na ongeveer een uur rijden weer gebeurde ben ik toch maar weer gestopt en hebben we een motordealer opgezocht in Keulen.
Hij vertelde dat mogelijk de koppakking kapot kon zijn, maar dat wist hij niet zeker. Hij bood aan om hier naar te kijken en ik kon een bijna nieuwe motor meenemen voor dit weekend. Zo gezegd, zo gedaan, want een nieuwe koppakking leek mij ook niet goed.
Op de terugweg weer gestopt bij de beste man en vertelde dat de koppakking inderdaad kapot was. Hij liet deze zien en je kon zien dat er 1 kant dunner was. Ik was al blij dat de motor weer gerepareerd was en hebben de motor weer geruild. Hij wilde geen kosten berekenen voor de huurmotor en de rekening was ook redelijk, € 350 voor 6 uur werk.
Vlak bij huis, na ongeveer 200 kilometer te hebben gereden viel de motor ineens uit. Vreemd nog nooit eerder gebeurd.
Gestopt, gestart en niets aan de hand, liep mooir ustig, temperatuur was normaal en bezine genoeg.
Dus weer doorgereden en thuis viel de motor weer uit. Toen kreeg ik de motor ook niet meer aan.
Een dag later mijn dealer gebeld en hij heeft de motor opgehaald. Oorzaak volgens hem een defecte dynamo en een slechte accu. Hij werd rijdend terug gebracht.
Sinds die tijd heb ik echter wel dat het dashboard uitvalt, alle stekkers nagekeken maar natuurlijk niets gevonden. Dealer heeft ernaar gekeken en ook niets gevonden. Maar probleem blijft.
Nu is mijn vraag, wie heeft ook ervaring gehad een kapotte koppakking, ik hoorde juist dat dit zeer weinig voorkomt en hoe kan dit komen.
De andere vraag is, wie heeft een mogelijke oplossing voor het dashboard?
Ik kan mij voorlopig wel redden met mijn andere motor, Boss Hoss, maar wil toch de Wing weer goed hebben. Uiteindelijk loopt deze veel en veel beter dan de andere motor.
Ik zie graag de reacties terug.
Een paar weken geleden ben ik met vrienden een lang weekend weg geweest in de Eiffel. Mooie bochten, lekker rijden en 's avonds lekker eten met een pilsje. Kon gewoon niet beter.
Op de heen weg had ik ineens dat de motortemepratuur omhoog ging, daarna weer omlaag en bleef toen weer normaal. Dit gebeurde meerdere keren. We zijn gestopt en gekeken en gezocht maar niets kunnen vinden.
Verder gereden maar toch een beetje onrustig gevoel.
Nadat het na ongeveer een uur rijden weer gebeurde ben ik toch maar weer gestopt en hebben we een motordealer opgezocht in Keulen.
Hij vertelde dat mogelijk de koppakking kapot kon zijn, maar dat wist hij niet zeker. Hij bood aan om hier naar te kijken en ik kon een bijna nieuwe motor meenemen voor dit weekend. Zo gezegd, zo gedaan, want een nieuwe koppakking leek mij ook niet goed.
Op de terugweg weer gestopt bij de beste man en vertelde dat de koppakking inderdaad kapot was. Hij liet deze zien en je kon zien dat er 1 kant dunner was. Ik was al blij dat de motor weer gerepareerd was en hebben de motor weer geruild. Hij wilde geen kosten berekenen voor de huurmotor en de rekening was ook redelijk, € 350 voor 6 uur werk.
Vlak bij huis, na ongeveer 200 kilometer te hebben gereden viel de motor ineens uit. Vreemd nog nooit eerder gebeurd.
Gestopt, gestart en niets aan de hand, liep mooir ustig, temperatuur was normaal en bezine genoeg.
Dus weer doorgereden en thuis viel de motor weer uit. Toen kreeg ik de motor ook niet meer aan.
Een dag later mijn dealer gebeld en hij heeft de motor opgehaald. Oorzaak volgens hem een defecte dynamo en een slechte accu. Hij werd rijdend terug gebracht.
Sinds die tijd heb ik echter wel dat het dashboard uitvalt, alle stekkers nagekeken maar natuurlijk niets gevonden. Dealer heeft ernaar gekeken en ook niets gevonden. Maar probleem blijft.
Nu is mijn vraag, wie heeft ook ervaring gehad een kapotte koppakking, ik hoorde juist dat dit zeer weinig voorkomt en hoe kan dit komen.
De andere vraag is, wie heeft een mogelijke oplossing voor het dashboard?
Ik kan mij voorlopig wel redden met mijn andere motor, Boss Hoss, maar wil toch de Wing weer goed hebben. Uiteindelijk loopt deze veel en veel beter dan de andere motor.
Ik zie graag de reacties terug.