hi
ik heb op het forum hier gelezen over de airhawk air kussen.
weet iemand welke type de juiste maat is voor de gold wing 1800 voor de bestuurder en duo?
dit kon ik niet vinden ook niet op internet
thnx
airhawk
- pijnenburg
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Westervoort
Re: airhawk
Ik had er 1 aangeschaft voor mijn GL1500. 2 redenen om het niet te doen:
1. Je verliest het gevoel met je motor (zwevend gevoel). Misschien als ik het langer had gebruikt dan had ik er aan gewent maar het past simpelweg niet bij mijn rijstijl waarbij je je eigen 1 moet voelen met je voertuig.
2. Je zit niet meer helemaal recht waardoor ik in ieder geval last kreeg van mijn onderrug.
Echt veel voordeel ervan merkte ik ook niet, de pijnlijke zitvlak bleef.
1. Je verliest het gevoel met je motor (zwevend gevoel). Misschien als ik het langer had gebruikt dan had ik er aan gewent maar het past simpelweg niet bij mijn rijstijl waarbij je je eigen 1 moet voelen met je voertuig.
2. Je zit niet meer helemaal recht waardoor ik in ieder geval last kreeg van mijn onderrug.
Echt veel voordeel ervan merkte ik ook niet, de pijnlijke zitvlak bleef.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: airhawk
Ook ik heb regelmatig en naar mate de rit langer duurt, last van mijn zitvlak. Vooral aan de linkerkant. Je krijgt dat waarschijnlijk nooit weg. Wat bij mij enigszins helpt de pijn te verminderen (voorkomen lukt toch niet) is het feit dat ik regelmatig met een schapenvacht op mijn zadel rond rijd.
Nogmaals: het is geen garantie dat je geen pijn/last meer hebt.
Nogmaals: het is geen garantie dat je geen pijn/last meer hebt.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: airhawk
pijn aan het zitvlees is op twee manieren te voorkomen.
wat ik ook gemerkt heb is de kleding die je draagt.
Zorg er voor dat je niet op naden of randjes van kleding zit.
Als wij lange dagen rijden draag ik om die reden bv boxer-shorts
Gelzadels? Ik heb op mijn fiets een gelzadel, maar als ik meer dan 20 km ga fietsen, dan zit ik maar ruim een uur op de fiets, ga ik het voelen. Maar enkele uren op de motor is geen probleem.
- stoppen met motorrijden,
- gewoon heel veel op de motor rijden dat het went.
wat ik ook gemerkt heb is de kleding die je draagt.
Zorg er voor dat je niet op naden of randjes van kleding zit.
Als wij lange dagen rijden draag ik om die reden bv boxer-shorts
Gelzadels? Ik heb op mijn fiets een gelzadel, maar als ik meer dan 20 km ga fietsen, dan zit ik maar ruim een uur op de fiets, ga ik het voelen. Maar enkele uren op de motor is geen probleem.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- lord of the wing
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
- Type Goldwing: GL1500
Re: airhawk
Heb deze, omdat ik bij lange ritten kramp in mijn linkerbeen kreeg en nu ik wat HOGER zit minder probleem ermee.
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE
KGAAI ENNIE WEE
- Bugje
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Heijen
- Contacteer:
Re: airhawk
Airhawk voor de 1500 maat M.
De Airhawk moet op lucht druk afgesteld worden, anders heb je geen gevoel met de motor.
Als hij te hard opgeblazen is heb je een zwevend gevoel, niet prettig.
Als je bij de Airhawk de rits een stukje losmaakt zie je een ventiel, door het ventiel dopje een stukje los te draaien kun je er lucht uit laten lopen.
Door er op te blazen komt er lucht in.
Er moet net voldoende lucht in totdat je het zadel net kunt voelen, dan is de luchtdruk goed en is de druk op je achterste overal gelijk.
Ik vind het een geweldig prettig kussen.
Groetjes Rob.
De Airhawk moet op lucht druk afgesteld worden, anders heb je geen gevoel met de motor.
Als hij te hard opgeblazen is heb je een zwevend gevoel, niet prettig.
Als je bij de Airhawk de rits een stukje losmaakt zie je een ventiel, door het ventiel dopje een stukje los te draaien kun je er lucht uit laten lopen.
Door er op te blazen komt er lucht in.
Er moet net voldoende lucht in totdat je het zadel net kunt voelen, dan is de luchtdruk goed en is de druk op je achterste overal gelijk.
Ik vind het een geweldig prettig kussen.
Groetjes Rob.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..
- shindai
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 02 jun 2017, 23:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Beneden leeuwen
Re: airhawk
bedankt voor de reacties.
Ik lees toch echt veel positieve recensies over de airhawk, ook op youtube.
en idd alle recensies zeggen dat het afstellen van de hoeveelheid lucht in het matje cruciaal is. meest gemaakte fout is te veel lucht er in laten.
kwam er overigens achter dat de fabriek alleen nog de kussens maakt van een goedkoper en minder kwaliteit materiaal in plaats van neopreen welke wel duurder is.
maar die zijn nog wel hier en daar te vinden (als je goed zoekt). Beetje verwarrend aangegeven op the web stores wat het type is en van welk materiaal vervaardigd.
Heb er een besteld airhawk R large (neopreen) en kan hem binnenkort uitproberen.
ben heel erg benieuwd want ik heb last van het staart botje als ik lang zit en dat schijnt met de airhawk opgelost te zijn omdat er dan daar geen drukpunt meer is gezien de specifieke vorm van het type R (rond van achter een gootje en in het midden aan de achterkant een ruimte.
ben benieuwd laat ervaring zeker weten asap.
Grtz
Ik lees toch echt veel positieve recensies over de airhawk, ook op youtube.
en idd alle recensies zeggen dat het afstellen van de hoeveelheid lucht in het matje cruciaal is. meest gemaakte fout is te veel lucht er in laten.
kwam er overigens achter dat de fabriek alleen nog de kussens maakt van een goedkoper en minder kwaliteit materiaal in plaats van neopreen welke wel duurder is.
maar die zijn nog wel hier en daar te vinden (als je goed zoekt). Beetje verwarrend aangegeven op the web stores wat het type is en van welk materiaal vervaardigd.
Heb er een besteld airhawk R large (neopreen) en kan hem binnenkort uitproberen.
ben heel erg benieuwd want ik heb last van het staart botje als ik lang zit en dat schijnt met de airhawk opgelost te zijn omdat er dan daar geen drukpunt meer is gezien de specifieke vorm van het type R (rond van achter een gootje en in het midden aan de achterkant een ruimte.
ben benieuwd laat ervaring zeker weten asap.
Grtz
- shindai
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 02 jun 2017, 23:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Beneden leeuwen