Pagina 2 van 2

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 28 feb 2017, 16:07
door Cas
Je hebt het hier over een GoldWing waarvan het blok bekend staat als oerdegelijk, betrouwbaar en onverslijtbaar en daar betaal je ook voor.
Nu lees ik de reacties onder het filmpje. Hoe is het mogelijk dat een GL1800 met nog geen 6000 km op de teller deze problemen al heeft?
Is het kopen van een motorfiets dan hetzelfde als het kopen van een lot uit de staatsloterij? Je hebt geluk of je hebt pech.

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 28 feb 2017, 16:38
door henny
Ik maak de Dynamo regelmatig schoon omdat alle vuil precies op de dynamo komt en de achterkant kun je niet bij als hij onder de motor zit .
De dynamo word te warm als de gaten waar de lucht voor de koeling uitkomt dicht gaan zitten met modder .
Ik denk dat ik hem er volgend jaar weer er onder weg haal en dan ook de kool borstels ga controleren dan kan ik gelijk het lucht filter controleren.
Ik dacht altijd dat er geen kool borstels in zaten maar ze zitten er dus wel in

Mvg Henny

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 28 feb 2017, 17:04
door GL-1800
Cas schreef:Je hebt het hier over een GoldWing waarvan het blok bekend staat als oerdegelijk, betrouwbaar en onverslijtbaar en daar betaal je ook voor.
Nu lees ik de reacties onder het filmpje. Hoe is het mogelijk dat een GL1800 met nog geen 6000 km op de teller deze problemen al heeft?
Is het kopen van een motorfiets dan hetzelfde als het kopen van een lot uit de staatsloterij? Je hebt geluk of je hebt pech.

Prima.

Zou t GW forum dus zinloos zijn??

Lees je eigen verhaal s....6000 km. Zal niet voor de lol getypt worden...

Sorry, sorry, sorry....vind die eeuwige ophemeling van de GW....ff te ver gaan hoor. Ok, je betaald er DIK voor maar......t is niet.... oerdegelijk, betrouwbaar en onverslijtbaar ...van jou "gepikt" Cas.

Ik gooi t in de koelkast, t word wat zinloos.... :D

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 28 feb 2017, 17:32
door Cas
Positief blijven GL-1000 en je Wing niet in de koelkast gooien (heb jij zo'n grote koelkast?) maar hem er nu juist uithalen, de lente komt eraan en het mooie Zuid Limburg lonkt weer naar mij om de Mergellandroute te gaan rijden.
Frank heeft een vervelend probleem en vraagt wat het zou kunnen zijn, wij proberen mee te denken en de boel in de koelkast gooien daar schiet niemand iets mee op.

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 28 feb 2017, 17:37
door Cas
Goed idee Henny, als ik daar in de buurt ben zal ik hem er ook eens onderuit halen. Hij heeft inderdaad koolborstels die erop gesoldeerd zitten.
Eventuele reparaties of revisie lijkt me niet echt lastig bij deze dynamo.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 28 feb 2017, 17:50
door GL-1800
Meer t feit dat ie duur, onverwoestbaar enz is....word ik altijd n beetje.......raar van.

Heb s n GW met n gebroken krukas gehad dus.....maar ook diverse....veeeeeeeeelen zelfs uitelkaar zien liggen door verrotte bakken...Vandaar mn reaktie.

Mee eens, goedkoop is duurkoop maar duurkoop is niet altijd..............goed(e) koop. Hoezeer ik de GW ook koester....T onderwerp gooi ik in de koelkast, de GW zeker niet.

Maar goed, ben al eens afgekat door iemand die mij nogal negatief vond dus.......prima. Ik ben alleen eerlijk, wil iedereen helpen en als Jan en Alleman denk dat de GW n soort van perfektie is ben ik t daar niet mee eens. Goed?? ZEKER. Mn CBR?? Toch...iets meer beter. Vandaar de koelkast.... :wink: :wink: :wink:

Goed bedoeld allemaal!!

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 28 feb 2017, 17:59
door GL-1800
:wink:
Frank schreef:
youtu.be/BZziaE4OXN0

Dit is het geluid wat ik hoor !
Prima maar....t zelfde filmpje op joetroep...2015. Hoeft niet t zelfde te zijn vanzelf....

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 01 mar 2017, 09:21
door Frank
Hallo, bedankt voor jullie reactie's, ik ga in het weekend eerst de dynamo uit elkaar halen en schoonmaken.
Misschien is hij vuil of zit er een slecht lager of koolborstel in.
Ik weet eigenlijk niet hoelang dat koolborstels mee gaan, wat is jullie ervaring ?
De gearbox van de dynamo zou het eigenlijk niet kunnen zijn want de modellen na 2006 hebben een hydraulische gearbox en niet zo een met veren die na verloop van tijd kunnen gaan rammelen.
De motor laten lopen zonder dynamo om te kijken dat het geluid weg is gaat niet want er komt vrij snel olie naar buiten zetten, maar dan weet je in ieder geval wel dat de oliepomp goed werkt !

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 02 mar 2017, 13:23
door GL-1800
Wil jou s vragen wat de motor op temperatuur doet met ingetrokken koppeling......

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 05 mar 2017, 16:25
door snoopy
Aloude machinisten truc :wink: , tijdens het draaien een schroevendraaier tegen, in dit geval de dynamo, zetten en het handvat tegen je oor, daarmee is perfect te lokaliseren waar het gekuid uiteindelijke vandaan komt.
Zou inderdaad ook eens met ingetrokken koppeling luisteren..

Gr Clim

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 05 mar 2017, 17:34
door GL-1800
:D Mee eens...1 gevaar, resonantie wat doorgegeven word. Ik HOOP voor de vraagsteller dat t geluid er ook is met ingetrokken koppeling.

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 05 mar 2017, 23:47
door Frank
Hallo GL1000

Ik heb jou test gedaan motor opgewarmd en dan met ingetrokken koppeling maar dat maakt geen verschil.
Wat zou het probleem kunnen zijn geweest als het geluid dan weg zou zijn ?

Afgelopen weekend de dynamo schoongemaakt en teruggeplaatst.
Het bijgeluid is weg, zelfs bij een koude motor.
Merk wel als je wat meer stroomvragers aanzet (Extra verlichting, verwarming) de dynamo wat meer geluid begint produceren.

Re: Dynamo probleem ?

Geplaatst: 06 mar 2017, 17:23
door henny
Dus het kan helemaal geen kwaad om de dynamo te reinigen .
En niet alleen de buitenkant van de wing te laten glimmen.
Maar ik kan het mij voorstellen dat als je niet technisch bent dit zelf niet gaat doen .
Weg brengen om het te laten doen kost veel geld.

Mvg henny