Technische vragen, tips, trucs, enz.
-
meire
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Bericht
door meire » 14 jan 2017, 13:53
Na dit te hebben gelezen begin ik weer te twijfelen , voor de zekerheid toch de dure 98 benziene tanken
Zou het niet mogelijk zijn eens te achterhalen wat de meeste goldwing rijders gaan tanken in België nu in 2017
Vele Groetjes,Meire
-
Blackwing116
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 06 apr 2016, 21:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Enschede
-
Contacteer:
Bericht
door Blackwing116 » 14 jan 2017, 17:12
Ik geef zelf de voorkeur aan de "normale " benzine.
Ik heb persoonlijk een slechte ervaring met E10 met de auto waar uiteindelijk, ook door niet will toegeven van mijn kant
, bijna het blok kapot gedraait.
Volgens Honda mag er E10 aan, maar ik begin er niet aan. Dan rijd ik persoonlijk liever iets verder als dat kan en ga de normale versie tanken
Het is een zwarte bagger geworden
-
GL-1800
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Bericht
door GL-1800 » 14 jan 2017, 17:17
Mocht n ieder toch uit angst n tissue nodig hebben......tank dan bij half lege...of halfvolle tank de E10. Je zult VAST n normale tegenkomen. Nu weet ik wel....ik kom vast n normale pomp tegen als ie bijna leeg is......jullie risico..Nadelige gevolgen heb ik nooit gehad in ieder geval.
Iedereen weet alles maar...
Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
-
cooper
- Berichten: 2071
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Bericht
door cooper » 14 jan 2017, 17:28
meire schreef:
Zou het niet mogelijk zijn eens te achterhalen wat de meeste goldwing rijders gaan tanken in België nu in 2017
Tuurlijk wel ! Cooperke z'n Wingskes doen het op 98 voortaan, moet niet weten van dat welles/nietes spelletje met die E10.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
-
pieter
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Bericht
door pieter » 14 jan 2017, 18:16
GL-1000 schreef: Nu weet ik wel....ik kom vast n normale pomp tegen als ie bijna leeg is......jullie risico..Nadelige gevolgen heb ik nooit gehad in ieder geval.
Dat kan niet anders ook, want volgens mij staat de tank bij jou het hele jaar door half leeg of half vol.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
-
GL-1800
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Bericht
door GL-1800 » 15 jan 2017, 07:44
Iedereen weet alles maar...
Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
-
peter
Bericht
door peter » 15 jan 2017, 09:58
Mijn motor loopt prima op E10, misschien wat minder vermogen en wat hoger verbruik maar "who cares?"
Zolang mijn reserve lampje niet brand ga ik meestal ook niet tanken en kom ik overal pompen genoeg tegen. Tegen de tijd dat hij brand dan zijn er ineens nergens pompen te vinden op mijn route
Heb ik dan eindelijk toch getankt dan kom ik er in de eerste kilometers meestal weer een aantal tegen, maar ja, dan heb ik het natuurlijk niet nodig
-
Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Bericht
door Cas » 15 jan 2017, 11:18
peter schreef:zijn er ineens nergens pompen te vinden op mijn route
Heb ik dan eindelijk toch getankt dan kom ik er in de eerste kilometers meestal weer een aantal tegen
Hahaha, heel herkenbaar, ik heb altijd gedacht dat ik de enige was met dit verschijnsel. En dan geef ik mijn navigatie de opdracht om naar de dichtstbijzijnde pomp te rijden en daar aangekomen zie je nog precies aan de afdruk in het beton waar nog 4 bouten uitsteken waar in vroeger tijden de pomp heeft gestaan.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
meire
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Bericht
door meire » 15 jan 2017, 11:46
Vele Groetjes,Meire
-
meire
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Bericht
door meire » 15 jan 2017, 11:54
Blackwing116 schreef:Volgens Honda mag er E10 aan, maar ik begin er niet aan. Dan rijd ik persoonlijk liever iets verder als dat kan en ga de normale versie tanken
Iets verder rijden om 95 te tanken gaat moeilijk gaan
daar er in België geen 95 meer te krijgen is
E10 vervangt de gewone 95 .
In België heb ge nu nog alleen de keuze tussen E10 en Euro 98
Vele Groetjes,Meire
-
dartagnan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 28 mar 2016, 11:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: ham
Bericht
door dartagnan » 15 jan 2017, 15:12
ik tank altijd 98 als ik kan natuurlijk , anders met een beetje fuel cleaner erbij en mijn gl is van 2013 sc68 europese full option
-
taxiad
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: tilburg
Bericht
door taxiad » 15 jan 2017, 20:22
de goedkope 95 te vervangen door het duurdere E10
ik dacht juist dat E10 goedkoper was
gl 1800 (´07) dark orange metallic met navi
-
Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Bericht
door Cas » 15 jan 2017, 22:57
Hetzelfde hier, voortaan alleen nog maar 98 in mijn tank. En als het dan in de bush van Nederland, Duitsland, België en Frankrijk niet te krijgen is dan maar E5 of E10 erin, daar zal de Wing niet van doodgaan. Hoewel de Wing goed kan leven met E10 heb ik toch liever alcohol in mijn glas dan in mijn tank.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
wiljos
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 08:03
- Type Goldwing: GL1500
Bericht
door wiljos » 20 jan 2017, 10:56
Ik tank al jaren E10 in Duitsland en Oostenrijk eerst met de 1500 en nu met de 1800 en nu in Belgie ook nog nooit problemen mee gehad.